بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱
امروز در حالی جو منفی به وجود آمده حاصل از انتشار گزارش شفاف سازی ایران خودرو سبب منفی تر شدن جو بازار سرمایه شد که اهالی تالار همچنان علت تأخیر ارایه این گزارش به کدال از سوی این شرکت را متوجه نشده اند، به هر حال در جاییکه مدت دو هفته است که صحبت ها و شایعات پیرامون این شرکت حکایت از احتمال افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی ها دارد چرا مدیران ایران خودرو اینقدر دیر به فکر ارایه گزارش افتادند.
کد خبر : ۱۶۳۸۵۴
نویسنده :
بابک آموخته

با اتمام ساعات معاملات روز چهارشنبه 95.02.22 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 529 واحد کاهش به رقم 52862 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 960 واحد کاهش عدد 167972 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 244 واحد کاهش به رقم 28633 واحد رسيد.

همچنین در این روز "وبصادر" با 33 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "خودرو" با 56 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 8 واحدکاهش به رقم 794 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 9487 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 2106 میلیارد ریال رسید.

آخرین روز از معاملات اناری ترین هفته بورس در حالی به پایان رسید که آبی پوشان جاده مخصوص با انتشار گزارش شفاف سازی خود مبنی بر عدم امکان افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها باعث قرمز تر شدن بازار و در نهایت افت بیش از 647 واحدی شاخص کل بورس شدند.

بر اساس گزارش بورس نیوز، امروز در حالی جو منفی به وجود آمده حاصل از انتشار گزارش شفاف سازی ایران خودرو سبب منفی تر شدن جو بازار سرمایه شد که اهالی تالار همچنان علت تأخیر ارایه این گزارش به کدال از سوی این شرکت را متوجه نشده اند، به هر حال در جاییکه مدت دو هفته است که صحبت ها و شایعات پیرامون این شرکت حکایت از احتمال افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی ها دارد چرا مدیران ایران خودرو اینقدر دیر به فکر ارایه گزارش افتادند.

فعلاً تصمیم داریم تا اطلاع ثانوی تنها نظاره گر اتفاقات و اخبار ایران خودرو باشیم و صحبت های تکمیلی و پایانی را به آینده ای نه چندان دور موکول کنیم.

از سوی دیگر گفته می شود مدیران شرکت سایپا در اعلام گزارش جدید مالی خود و اعلام تعدیل سود احتمالی دچار تردید شده اند چرا که در حال حاضر ایران خودرو کاری با جو این گروه کرده است که هر خبر مثبتی نیامده سوخت می شود و نمی تواند تأثیری بر روند معاملات آن شرکت و گروه بگذارد، لذا شاید نیاز باشد ابتدا ترکش های ایران خودرو از پیکر گروه خودرویی و بازار سرمایه خارج گردد سپس اخبار مثبت سایپا به بازار وارد گردد.

بر اساس این گزارش، اگر چه بورس هفته سیاه و نامطلوبی را پشت سر گذاشت و جز ابهام و رنگ قرمز نتیجه بهتری برای آن رقم نخورد اما به نظر می رسد با آغاز هفته آتی تکلیف بازار سرمایه با اخبار و شایعات تأثیر گذار روشن تر شده و رسیدن قیمت اغلب سهام شرکت ها به کف های قیمتی بتواند روند مناسب تری را نسبت به هفته جاری برای بازار سرمایه رقم بزند.

از سوی دیگر، با توجه به انتشار گزارش شفاف سازی ایران خودرو و مشخص شدن تکلیف بورس با شایعات و اخبار این شرکت احتمالاً از هفته آتی بورس یا به سراغ لیدر جدید می رود یا حداقل برای پیدا کردن روند و مسیر حرکتی خود منتظر ایران خودرو نمی ماند. لذا پیش بینی می شود هفته آتی بهتر از هفته جاری باشد.

شایان ذکر است برخی از اهالی تالار معتقدند کیلیومتر 14 جاده مخصوص یعنی جایی که کارخانه ایران خودرو در آن قرار دارد خط پایان بازی خودرویی ها شود و شاید باید بورس به استقبال لیدر جدید برود اما این در حالیست که برخی دیگر بر این باورند که همچنان سایپا به عنوان بزرگترین شرکت خودرو سازی کشور می تواند پرچم لیدری را در دستان خود بگیرد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳
کیلومتر 14 پایان رالی خودرویی ها و پایان رالی سرمایه های سهامداران خرد است.
ایران واقعا کشوری بی برنامه ای است برا خودم متاسفم که در چنین کشوری زندگی میکنم
یاور
جمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
کاش تو امریکا به دنیا اومده بودیم اینجا چیه دیگه
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸
واقعا دم گرم مدیرعامل سایپا که هوای سهام داران خودش و تمامی زیرمجموعه هاش را دارد
احسنت و آفرین
و بد به حال مدیرعامل ایران خودرو
گند زده به حال سهامداران و تمامی شرکت های بورسی
حیف پولی که بابت سهام ایران خودرو دادم
کاش زودتر عوض کنند مدیر عاملش را
فقط به فکر ضرر سهامدارانش هست و بس
لطفا همه حمایت کنند تا مدیرعامل ایران خودرو عوض بشه نکنه سهام ایران خودرو و سایر شرکت ها مثبت معامله بشه
دکترای اقتصاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴
داستان میگی یا قصه؟

رمان نویس نبودی شما قبلا؟
رامین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷
شرکتی که ساختار مالی خوبی دارد نیازی به افزایش سرمایه ندارد بفیه خودرویی ها برای خروج از شمولیت ماده 141 و اصلاح ساختار مالی خود اقدام به افزایش سرمایه زدند
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۸
قیمت سهام ایران خودرو زیر 200 بوده که اکنون بالای 300 در حال معامله میباشد در حالی که سود اعلامی ان در ابتدای سال 94 خیلی بیشتر از سود فعلی میباشد و تعدیل منفی مکرر داده است
شرکتی مثل ذوب نیز همینگونه است چطور انتظار کاهش قیمت سهام ندارید در حالی که افزایش قیمت بیرویه هیچ گونه توجیه اقتصادی نداشته است
ارشیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۸
2 روز پیش : " افزایش سرمایه 170% تصویب شده ولی بنا به درخواست یکی از اعضا هیئت مدیره اعلام آن یک هفته به تاخیر انداخته شده" !!!! گزاره ای با هیچ عقل سلیمی جور تیود ؟!؟
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۲
در حالی که سرمایه گذاری سمند از زیر مجموعه های خگستردر ماه گذشته بیش از 300 میلیارد تومان از نوسانگیری سود ساخته و خود خگستر هم علاوه برسودهای زیز مجموعه هایش دارایی 300 میلیارد تومان انباشته است در قیمت 367تومان دچار صف فروش شده که بیانگر نبود تحلیل در بازار است!!
شهرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱
اولا بورس به لیدرنیازنداره درثانی ایرانخودروو سایپادوتاشرکت ورشکسته وروبه اضمحلال هستندلیدرواقهی خودروسازی ها باید گروه بهمن باشه که نه مثل این دوتاشرکت باشایعه بالا پائین میشه نه وثل اوناکه سودسازنیستندکلی سودبرای سهام دارش تواین چندسال ساخته
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
قابل توجه سهامداران کنتور سازی
طبق اسناد موثق مدیر عامل کنتور سازی دیروز بدلیل بدهی های سنگین بازداشت و روانه زندان چوبیندر قزوین گردید.
خسرو
RUSSIAN FEDERATION
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶
با درودوسپاس از کارکنان بورس نیوز.مدیر عامل ایرانخودرو در نامه اش گفته که فکر می کرده افزایش سرمایه از طریق تجدید دارایی تا سال 96 می باشد .خوابت خیر باشد جناب مدیر عامل؟؟؟این چه مدیریست که بخشنامه امور مالیاتی را مطاله نکرده.وای به ایرانخودرو واین مدیران برجسته اش وبیچاره به ما سهام این شرکت خریده ایم
فردوسی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
از کنتور سازی خارج شوید که بزودی راهه رفته را برمیگردد. بزودی قیمت کمتر از 1000 تومن را خواهد دید.