بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
برنامه افزایش سرمایه 33 درصدی شرکت به منظور تأمین بخشی از هزینه های مالی اجرای طرح توسعه ای "شکلر" اجرایی شده و طی اواسط ماه آینده به طور کامل به اجرا در خواهد آمد.
کد خبر : ۱۶۳۹۴۱
نویسنده :
جمشیدی
شرکت نیروکلر در حالی برای سال مالی منتهی به 31 شهریور ماه سال 95 سود هر سهم 240 ریالی را برآورد کرده که بر اساس عملکرد نیمه نخست همان سال سود 131 ریالی را محقق ساخته است. سرمایه این مجموعه به تازگی از 30 میلیارد تومان به 40 میلیارد تومان از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران افزایش یافته است.

در همین ارتباط، مدیر مالی شرکت نیروکلر در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: برنامه افزایش سرمایه 33 درصدی شرکت به منظور تأمین بخشی از هزینه های مالی اجرای طرح توسعه ای "شکلر" اجرایی شده و طی اواسط ماه آینده به طور کامل به اجرا در خواهد آمد.

حسین قاسمی در خصوص طرح توسعه ای در دست اجرای "شکلر" اظهار داشت: مراحل اجرای پروژه افزایش تولید 55 تنی کلر از سال گذشته آغاز شده و تاکنون بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. از این رو انتظار می رود تا طی اوایل نیمه دوم سال آینده به بهره برداری برسد. همچنین با اجرای طرح توسعه ای مذکور ظرفیت اسمی تولید محصولات از 40تن به بیش از 95 تن افزایش خواهد یافت.

وی در خصوص چگونگی تأمین هزینه های مالی اجرای طرح توسعه ای مذکور اظهار داشت: حدود 20 میلیارد تومان از هزینه های مالی اجرای پروژه مذکور از محل انجام برنامه افزایش سرمایه و 45 میلیار تومان نیز از محل وام بانکی تأمین شده که 25 میلیارد تومان آن تسهیلات ریالی و مابقی ارزی به مبلغ حدود شش میلیون یورو بوده است.

مدیر مالی شرکت نیروکلر در خصوص عملکرد این مجموعه از ابتدای سال مالی جاری تاکنون گفت: این شرکت علیرغم کاهش حدود 10 درصدی نرخ فروش محصولات سعی کرده تا با حداکثر ظرفیت اسمی تولید فعالیت کند تا به برآوردها و برنامه های خود برای سال مالی جاری دست یابد.

قاسمی در خصوص مقدار فروش صادراتی محصولات گفت: در شرایط فعلی حدود 21 درصد از مقدار فروش محصولات به کشورهای خارجی همچون عراق، ترکمنستان، افغانستان و پاکستان صادر می شود. علاوه بر این، با توجه به افزایش بیش از دو برابری ظرفیت اسمی تولید ناشی از اجرای طرح توسعه ای برنامه هایی جهت بازاریابی و توسعه بازارهای هدف صادراتی در نظر داریم که نهایی شدن آن منوط به بهره برداری از پروژه مذکور می باشد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر