بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶
کد خبر : ۱۶۴۱۳۳


گزارش‌های تازه حاکی از آن است که هواپیمای خط هوایی مصر که در مسیر خود از پاریس به قاهره ناپدید شده بود، در جنوب یونان و در نزدیکی جزیره کارپاتوس، در حالی که وارد حریم هوایی مصر شده بود، در دریا سقوط کرده است.

به گزارش «انتخاب»؛ خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع آگاه یونانی نوشت که این هواپیما ساعت سه و نیم صبح و در حالی که وارد حریم هوایی مصر شده بود، از رادارهای هوایی یونان ناپدید و در ۲۴۰ کیلومتری جزیره کارپاتوس در دریا سرنگون شده است.

علی‌رغم اظهار نظر منبع یونانی در مورد سقوط هواپیما، هنوز گزارشی از پیدا شدن لاشه هواپیما ارائه نشده است.

رویترز می‌نویسد که یک منبع آگاه مصری نیز خبر سقوط را تایید کرده است.

هم مصر و هم یونان نیروهای هوایی و دریایی خود را برای انجام عملیات نجات به دریای مدیترانه فرستاده‌اند.

این هواپیما ۵۶ مسافر و ۱۰ خدمه داشته که ۲۶ تن از مسافران ملیت‌های فرانسوی، بریتانیایی و کانادایی داشته و مابقی مصری بوده‌اند.

خط هوایی مصر پیشتر اعلام کرده بود که ارتش این کشور پیغام اضطراری خلبان این پرواز را یافته است. با این حال ارتش می‌گوید که چنین گفته‌ای صحت ندارد.

وزرای امور خارجه مصر و فرانسه پس از انتشار خبر سقوط هواپیما به یکدیگر تسلیت گفته‌اند.

به گفته کارشناسان، دلایل گوناگونی می‌تواند در سقوط این هواپیما دخیل باشد و مانوئل والاس، وزیر کشور فرانسه، گفته است که هیچ احتمالی را نباید نادیده گرفت.

خبرگزاری فرانسه می‌نویسد از آن‌جا که هم مصر و هم فرانسه در ماه‌های اخیر از اهداف اصلی حملات تروریستی بودند، احتمال تروریستی بودن این سقوط نیز قوی است.

خبرگزاری فرانسه در مورد سقوط هواپیمای مصری از قول متخصصان می‌گوید که احتمال وقوع تقص فنی در این پرواز کم است و احتمال تروریستی بودن این سقوط بیشتر، با این حال هنوز هیچ گروهی مسئولیت این سقوط احتمالی را برعهده نگرفته است.

هواپیمای خطوط ایجبپت‌ایر از نوع ایرباس ۳۲۰ بوده است، مدلی که از پرفروش‌‌ترین و امن‌ترین هواپیماهای مسافربری به شمار می‌رود.

نهم آبان‌ماه سال گذشته، گروه حکومت اسلامی یک هواپیمای روسی را با ۲۲۴ سرنشین در صحرای سینا مورد هدف قرار داد و سرنگون کرد.

این هواپیمای روسی از شرم‌الشیخ در مصر به سمت مسکو می‌رفت. این اتفاق چند هفته پس از شروع حملات هوایی روسیه در خاک سوریه روی داد.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰
چه چیز بدی است این سقو هواپیما خدا به خانواده هایشان صبر بدهد