بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴
بیش از 50 درصد از فروش محصولات شرکت مربوط به گلوکوز و مابقی مربوط به نشاسته گلوتن و روغن است و حدود 7 درصد فروش شرکت صادراتی است که به کشورهای عراق، آذربایجان و ارمنستان و با نرخ ارز آزاد صورت می گیرد.
کد خبر : ۱۶۴۱۸۰
نویسنده :
فرشادفر

شرکت گلوکوزان پس از اجرای موفق پروژه های ایجاد کارخانه ذرت خشک کن و پروژه افزایش ظرفیت آسیاب ذرت، در تاریخ 94.07.01 شروع به اجرای پروژه تولید شربت فروکتوز کرد. فروکتوز یا قند میوه صنعت بسیار جدیدی در دنیاست که می تواند جایگزین شکر باشد و در حال حاضر در ایران موجود نیست.

مدیر مالی شرکت گلوکزان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز در ارتباط با طرح توسعه ای تولید فروکتوز بیان کرد: ظرفیت اسمی فروکتوز 105 هزار تن است. با توجه به پیش بینی سال مالی منتهی به 95.06.31 مقدار فروش این محصول 19006 تن است. هزینه سرمایه گذاری پروژه فروکتوز 614.000 میلیون ریال برآورد شده که از این مبلغ 54.000 میلیون ریال محقق شده است. تاکنون 90 درصد پروژه پیشرفت کرده است و انتظار می رود تا پایان خردادماه امسال به بهره برداری برسد در صورت عدم بهره برداری پروژه درتاریخ اعلام شده، قطعاً طرح مذکور در تیر ماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.

فرامرزی در مورد بازار فروش محصولات تصریح کرد: بیش از 50 درصد از فروش محصولات شرکت مربوط به گلوکوز و مابقی مربوط به نشاسته گلوتن و روغن است و حدود 7 درصد فروش شرکت صادراتی است که به کشورهای عراق، آذربایجان و ارمنستان و با نرخ ارز آزاد صورت می گیرد.

مابقی فروش در بازار داخل صورت می گیرد، ناگفته نماند که 55 درصد از بازار فروش کشور در اختیار گلوکوزان می باشد.

وی در خاتمه در مورد سود انباشته حدود 4 برابری سرمایه شرکت افزود: با توجه به اینکه سرمایه شرکت 7.6 میلیارد تومان است و سود انباشته حدود 25 میلیارد تومان است تصمیم بر تقسیم این سود بین سهامداران شرکت داریم. همینطور عمده درآمد متفرقه شرکت مختص سود بانکی است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر