بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت دوده صنعتی پارس مطرح شد:

صادرات اولویت اول تأمین بودجه سال مالی 95 "شدوص"

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت دوده صنعتی پارس ( سهامی عام ) رأس ساعت 9:00 روز چهارشنبه مورخ 95.02.29 درمحل هتل بزرگ تهران با حضور بیش از 83 درصد سهامداران برگزار شد.
کد خبر : ۱۶۴۱۸۵

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت دوده صنعتی پارس ( سهامی عام ) رأس ساعت 9:00 روز چهارشنبه مورخ 95.02.29 درمحل هتل بزرگ تهران با حضور بیش از 83 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای مهدی رستم پور به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقای عدلی و خانم رستمی پور و به دبیری آقای دولتی زاده تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس سرکار خانم شفیع زاده و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط جناب آقای دولتی زاده و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 1394.12.29

2- تقسیم 50 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی آئین محاسبان امین به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت

4- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

صادرات اولویت اول تأمین بودجه سال 95

صادرات اولویت اول تأمین بودجه سال 95

  •  گزیده اطلاعات:
صادرات اولویت اول تأمین بودجه سال 95
  •  پیام هیئت مدیره:

شکر گزاریم که بار دیگر خداوند منان در سایه الطاف بی دریغش توفیق خدمتگزاری را به ما عطا فرمود تا تمام توان خود را در طبق اخلاص گذاشته و در راستای توسعه صنعت و شکوفایی اقتصاد ایران عزیزمان، با اتکا به حمایت های تمامی سهامداران محترم، گام های ارزنده ای برداریم.

علیرغم تمام مشکلات موجود در بخش صنعت در سال 1394، با توکل به ایزد متعال و بهره گیری از دانش، تجربه، تخصص و همت پولادین مدیران و کارکنان شرکت، توانستیم شاهد استمرار فعالیت و تولید شرکت دوده صنعتی پارس همراه با رشد و بهبود در بهره وری مواد اولیه، انرژی، سهم بازار و رضایت گروه های ذینفع باشیم.

همانگونه که مستحضرید، 4 واحد تولید دوده صنعتی در کشور با ظرفیت اسمی سالیانه 148.000 تن دوده در حال فعالیت می باشند مجموع مصرف دوده در کشور، سالیانه بالغ بر 85.000 تن بوده که توسط شرکت های تایرسازی، قطعه سازی و صنایع متفرقه مصرف می گردد و لذا در چند سال گذشته با مازاد عرضه دوده در کشور مواجه هستیم که باعث ایجاد رقابت سخت بین تولیدکنندگان دوده در جهت حفظ سهم بازار گردیده است. فعالیت در چنین فضای رقابتی شدید، مستلزم اهتمام به مشتری مداری، دستیابی به قیمت تمام شده مناسب، توسعه مداوم سبد محصولات و ارایه قیمت های رقابتی در بازار می باشد که در سال گذشته، تمامی برنامه ریزی ها و تلاش صورت گرفته جهت دستیابی و موفقیت شرکت در موارد مزبور بوده است.

حجم تولید شرکت در سال 94 بالغ بر 19.050 تن بوده که نسبت به سال گذشته 2 درصد افزایش نشان می دهد همچنین میزان فروش محصولات تولید شرکت در سال 94 بالغ بر 20.171 تن بوده که نسبت به سال قبل شاهد 13.6 درصد رشد بوده ایم. در زمینه بهبود قیمت تمام شده محصولات شاهد 1.7 درصد بهبود در عدد Yield تولید و 5.5 درصد در شاخص مصرف حامل های انرژی (آب، برق، گاز) بوده ایم.

در زمینه توسعه سبد محصولات، توجه ویژه ای به مشتریان قطعه ساز با درجه حساسیت کیفی بالا نموده و دوده صنعتی با نام N-550P-TYPE را جهت جلب رضایت این مشتریان تولید و به بازار عرضه کرده ایم. توجه به رضایت و وفاداری مشتریان و تأمین کنندگان سرلوحه کار قرار داشته و از طریق جلسات مشترک، بازدیدهای دو طرفه و ممیزی های تأمین کنندگان، این اعتماد ارتقاء یافته است.

هیئت مدیره شرکت دوده صنعتی پارس، ایمان دارد در سال 1395 با ایجاد فضای مثبت در کسب و کار و اقتصاد کشور و همچنین اجرای طرح های توسعه صنایع پایین دستی و افزایش تقاضا دوده به روند رقابتی فعلی در بازار داخلی متعادل شده و روند دستیابی به برنامه ها و تحقق بودجه سال 95 میسر گردد. اهتمام به بخش صادرات در سال 1395 از جمله اولویت های بودجه سال 95 شرکت می باشد.

  •  کلیاتی درباره شرکت:
  •  مقدمه و تاریخچه:

بعد از وضع قانون حفاظت و توسعه صنایع ایران مصوب سال 1358، یکی از مأموریت های محموله برای مجریان قانون مزبور (همانطور که از نام قانون مزبور بر می آید) توسعه صنایع در راستای بهینه سازی صنایع وقت بود و از آن جایی که در میان بررسی و مطالعات به عمل آمده در این خصوص، نقش دوده جهت مصارف صنعتی ماده اولیه در صنایع لاستیک سازی محسوس بود و در عین حال با عنایت به تولید محدود تنها تولیدکننده وقت در داخل کشور (شرکت کربن ایران) که موجب می گردید خلاء ناشی از باقی مانده نیاز بازار به دوده از طریق واردات از کشور های خارج تأمین گردد. مجریان را بر آن داشت که نسبت به ایجاد واحد جدید تولید دوده در داخل کشور که در عین حال سود مورد انتظار سرمایه گذار را نیز محقق نماید اقدام لازم را به عمل آورند.

حاصل و نتیجه پیگیری های مذکور اخذ موافقت اصولی شماره 311362 مورخ 1363.03.10 از وزارت صنایع جهت اجرای طرح تولید دوده صنعتی با ظرفیت 15000 تن در سال به نام شرکت نفت پارس بود و به دنبال آن شرکت دوده صنعتی پارس (سهامی عام) در 25 اسفند ماه 1363 تحت شماره 55649 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران تأسیس گرددید و نهایتاً در تاریخ 74.10.30 نیز شرکت موفق به اخذ پروانه بهره برداری کارخانه دوده با ظرفیت منعکس در موافقت اصولی (15000 تن در سال) گردید.

جهت اخذ دانش فنی تولید دوده صنعتی در ابتدا قراردادی با کمپانی ستو- اسپانیا به منظور استفاده از لیسانس و تکنولوژی کمپانی فیلیپس آمریکا در اواخر سال 64 منعقد گردید اما به علت عدم گشایش اعتبار در زمان پیش بینی شده و واگذاری حق لیسانس مزبور از طرف کمپنی فیلیپس آمریکا به کمپانی دگوسا- آلمان، اجرای قرارداد به حالت تعلیق درآمد سپس در اوایل سال 1367 قراردادی با کمپانی "اینا کرواسی" جهت خرید دانش فنی، مشروط بر این که موافقت دولت های متبوع ایران و کرواسی در خصوص اجرای این قرارداد اخذ گردد منعقد گردید اما با توجه به اعلام آمادگی یکی از شرکت های داخلی ایران مبنی بر بکار گیری حق لیسانس استفاده از تکنولوژی تولید دوده و کلیه مهارت ها و دانش لازم بر اساس دانش فنی کارخانه کربن اهواز بدون قید و شرط در شرکت دوده صنعتی پارس، قرارداد یاد شده نیز اجرا نگردید و به حالت تعلیق در آمد و کار شرکت ایرانی آغاز گردید اما علیرغم گذشت دو سال از اعلام آمادگی شرکت ایرانی، به دلیل عدم اخذ نتیجه قابل قبول قرارداد منعقد شده با شرکت ایرانی فسخ و قرارداد قبلی با شرکت اینا کرواسی به صورت نیمه کلیدی (خرید دانش فنی، مهندسی اصولی ماشین آلات و نصب) با تغییراتی در سررسید و مبالغ قرارداد مجدداً به حالت فعال درآمد و در تاریخ 1370.06.24 جهت قرارداد مذکور گشایش اعتبار گردید و از تاریخ 1374.01.01 پس از طی دوره تولید آزمایشی، تولید دوده صنعتی بر ساس ظرفیت رسمی کارخانه با گرید های 550.375.339.330.220 و N-660 آغاز گردید.

صادرات اولویت اول تأمین بودجه سال 95

  •  افزایش ظرفیت از 15.000 تن به 30.000 تن:

در جریان خرید و نصب ماشین آلات فاز 1 پیش بینی های لازم جهت اجرای فاز 2 با توجه به خرید و نصب 8 دستگاه راکتور در طرح فاز 1 صورت گرفته بود (هر 4 راکتور برای یک خط تولید نیاز می باشد.)

شرکت در سال 1382 و پس از انجام مطالعات امکان سنجی و اقتصادی و انجام مناقصه داخلی، شرکت سدید جهان صنعت را به عنوان پیمانکار مجری خط 2 به صورت EPC و به مبلغ کل 10 میلیون یورو انتخاب و عملیات اجرایی از تاریخ خرداد 1383 آغاز گردید.

ماشین آلات وارداتی مورد نیاز نیز از محل تسهیلات دریافتی از بانک توسعه صادرات (صندوق ذخیره ارزی) و منابع شرکت وارد و نصب گردید نهایتاً پروژه مذکور در تاریخ 1385.12.13 راه اندازی گردید.

تولید کارخانه دوده صنعتی پارس در حال حاضر شامل دوده HARD (N-330، N339، N-375) و دوده هایSOFT (N-660، N550) می باشد. خط تولید کارخانه در حال حاضر دارای چهار راکتور برای تولید دوده از نوع SOFT و چهار راکتور برای تولید دوده از نوع HARD و دو خط پروسس برای جداسازی، دانه بندی، ذخیره سازی و بسته بندی می باشد در ظرفیت فعلی هر هشت راکتور به طور همزمان کار می کنند.

در فاز دوم هدف بکارگیری خط قدیم جهت تولید دوده های SOFT و خط جدید جهت تولید دوده هایHARD اختصاص یافته و این بدان معنا است که شرکت قادر به تولید دو محصول SOFT و HARD به طور همزمان می باشد.

ظرفیت اسمی کارخانه فاز 1 و 2 در حال حاضر مقدار 30.000 تن انواع دوده در سال می باشد.

  •  فعالیت اصلی شرکت:

فعالیت اصلی شرکت طبق ماده 2 اساسنامه عبارت است از:

1- تأسیس کارخانه دوده صنعتی، بهره برداری و فروش محصولات کارخانه در داخل و خارج از کشور و شرکت در هر گونه فعالیت تولیدی، بازرگانی که به نحوی با موضوع شرکت ارتباط داشته باشند.

2- مشارکت در سایر شرکت ها از طریق تأسیس با تعهد سهام شرکت های جدید با خرید یا تعهد سهام شرکت های موجود.

3- به طور کلی شرکت می تواند به کلیه عملیات و معاملات مالی و تجاری و صنعتی که به طور مستقیم یا غیر مستقیم یا تمام یا با هر یک از موضوعات مشروحه فوق مربوط باشد مبادرت نماید.

4- انجام امور مربوط به واردات و صادرات انواع کالاهای مجاز در چهارچوب مقررات و قوانین جاریه کشور.

  •  سرمایه و ترکیب سهامداران:

سرمایه شرکت در بدو تأسیس مبلغ 10 میلیون (شامل تعداد 10.000 سهم، به ارزش اسمی هر سهم 1.000 ریال) بوده که طی چند مرحله به مبلغ 120.000 میلیون ریال (شامل تعداد 120.000.000 سهم، به ارزش اسمی هر سهم 1.000 ریال) در پایان سال منتهی به 1392.12.29 افزایش یافته است.

صادرات اولویت اول تأمین بودجه سال 95

*با توجه به مصوبه مجمع فوق العاده مورخ 1392.8.27 سرمایه شرکت از مبلغ 60.000 میلیون ریال به 240.000 میلیون ریال از محل مطالبات و آورده نقدی طی سه مرحله افزایش می یابد که در مرحله اول سرمایه شرکت از مبلغ 60.000 میلیون ریال به 120.000 میلیون ریال معادل 100 درصد از محل مطالبات و آورده نقدی در سال 1392 اجرایی و در 1393.4.11 ثبت گردید.

سهامداران دارای مالکیت بیش از یک درصد سهام شرکت در پایان سال مالی منتهی به 1394.12.29 و تاریخ تأیید گزارش به شرح جدول ذیل است.

صادرات اولویت اول تأمین بودجه سال 95

  •  وضعیت معاملات و قیمت سهام:

نام شرکت در تاریخ 1378.06.31 در بورس اوراق بهادار تهران در گروه محصولات شیمیایی با نماد "شدوص" درج شده و سهام آن برای اولین بار در تاریخ 1378.07.14 مورد معامله قرار گرفته است.

وضعیت سهام شرکت طی 3 سال اخیر به شرح زیر بوده است:

صادرات اولویت اول تأمین بودجه سال 95

  •  وضعیت نقدشوندگی سهام و کیفیت افشاء اطلاعات شرکت:
  •  اطلاعات مقایسه ای پیش بینی های درآمد هر سهم و عملکرد واقعی:

اطلاعات مربوط به پیش بینی های درآمد هر سهم شرکت برای سال مالی منتهی به 1393.12.29 و عملکرد واقعی آن به شرح زیر بوده است.

صادرات اولویت اول تأمین بودجه سال 95

  •  رتبه کیفیت افشاء اطلاعات و نقدشوندگی سهام:

وضعیت رتبه بندی شرکت از لحاظ نقدشوندگی سهام و کیفیت افشاء اطلاعات در سال مالی منتهی به 1394.12.29 براساس ارزیابی سازمان بورس و اوراق بهادار به شرح زیر بوده است:

صادرات اولویت اول تأمین بودجه سال 95

  •  آمار تولید و فروش:
صادرات اولویت اول تأمین بودجه سال 95
  •  آمار خرید و مصرف مواد اولیه عمده:
صادرات اولویت اول تأمین بودجه سال 95
  •  فروش به تفکیک داخلی و صادراتی
  •  فروش داخلی:
صادرات اولویت اول تأمین بودجه سال 95
  •  فروش صادراتی:
صادرات اولویت اول تأمین بودجه سال 95

عمده اهدافی را که شرکت در سال 1394 در رابطه با فروش محصولات دنبال نموده به شرح ذیل می باشد:

1- استمرار حضور شرکت در بازار خصوصاً داخلی با توجه به شرایط زمانی و توجه به اصل مشتری مداری.

2- همکاری مستمر با مشتریان به منظور تداوم تولید صنایع تایر سازی و قطعات لاستیکی.

3- تلاش در جهت حفظ سهم فروش شرکت در بازار داخلی.

4- تلاش ویژه جهت استمرار فعالیت شرکت به منظور بقاء.

5- حفظ کیفیت محصولات تولیدی در سطح استاندارد های بین المللی.

6- انجام ممیزی های موفق از طرف تأمین کنندگان (تایرساز و قطعه ساز) و توجه به خواسته ها و موارد بهبود عنوان شده از طرف مشتریان

7- تکمیل سبز محصولات از نظر نوع گرید و تنوع بسته بندی.

8- شرکت در نمایشگاه های تخصصی در طول سال 1394 و عرضه خدمات بازاریابی و فروش.

9- تولید گرید مخصوص دوده برای مشتریان حساس قطعه سازی با نام (N-550&P-TYPE) و استقبال مطلوب مشتریان از این محصول جدید

  •  برنامه های آتی شرکت:

اهم برنامه های شرکت در سال 1395 به شرح ذیل می باشد:

1- تولید و فروش 24.000 تن انواع کربن بلاک مطابق با برنامه و بودجه سال 1395.

2- توسعه سهم بازار داخلی و گسترش بازار های هدف در داخل کشور بر اساس تنوع بخشی به شیوه های نوین فروش و ارایه خدمات نوین به مشتریان (واحد مهندسی فروش، استقرار نظام رتبه بندی و اعتبار سنجی مشتریان و اجرای CRM)

3- تولید محصولات جدید بر اساس تقاضای بازار.

4- استفاده از موقعیت و کیفیت محصولات تولیدی این شرکت در منطقه و تلاش در جهت شناساندن هر چه بیشتر برند شرکت (توسعه صادرات به میزان 12.5 درصد از کل فروش).

5- سرمایه گذاری در رابطه با بهبود تکنولوژی های خط تولید به منظور کاهش قیمت تمام شده محصولات، تنوع گرید ها و بالا بردن توان رقابتی شرکت در مقابل رقبا.

6- استفاده از تسهیلات کوتاه مدت و ارزان بانکی جهت بهبود سرمایه در گردش شرکت.

7- استفاده از تسهیلات بلند مدت بانکی جهت سرمایه گذاری و اجرای پروزه های شرکت.

8- توسعه زنجیره تأمین مواد اولیه و ملزومات به همراه ارزیابی دقیق تأمین کنندگان جدید.

9- رفع نواقص طرح بازنگری طبقه بندی مشاغل شرکت.

10- انجام اورهال کامل در خطوط تولید سافت و هارد کارخانه جهت حفظ سقف تولید و دستیابی به بودجه سال 95.

11- توسعه سیستم مدیریت انرژی و اخذ گواهینامه ISO50001:2011 از شرکت معتبر.

12- توسعه پروزه های R D و ICT مطابق با برنامه ریزی سال 95.

13- نصب سنسور های آنلاین برای اندازه گیری پارامتر های زیست محیطی دودکش ها (مطابق الزام محیط زیست)

14- اجرای طرح ارزیابی کمی و کیفی عملکرد کارکنان در کلیه سطوح سازمانی.


صادرات اولویت اول تأمین بودجه سال 95

  •  ترازنامه:
صادرات اولویت اول تأمین بودجه سال 95
  •  صورت سود و زیان:
صادرات اولویت اول تأمین بودجه سال 95


اشتراک گذاری :
ارسال نظر