بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
مستطيل شيشه اي تالار

نبض بورس در گرو اعلام یک خبر

طی معاملات روز جاری، شاخص کل بورس با افزایش 35 واحدی همراه شد و در این امر نمادهایی همچون "خودرو"، "رمپنا"، "وغدیر" و "فخاس" بیشترین تأثیر مثبت را بر جای گذاشتند.
کد خبر : ۱۶۴۱۹۸
نویسنده :
جمشیدی

با اتمام ساعات معاملات روز شنبه 95.03.01 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 54 واحد افزایش به رقم 53518 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 96 واحد کاهش عدد 167026 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 13 واحد افزایش به رقم 28587 واحد رسيد.

همچنین در این روز "خودرو" با 42 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "شبندر" با 39 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 6 واحدکاهش به رقم 812 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1661 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 645 میلیارد ریال رسید.

معاملات بازار سرمایه در اولین روز از خرداد ماه سال جاری با اقبال دوباره فعالان بازار سرمایه به گروه خودرو و بی توجهی به سایر گروه ها آغاز شد تا امروز سهامداران شاهد روند صعودی قیمت سهام شرکت های خودرویی و تشکیل صف تقاضا برای خرید سهام در برخی از نمادهای خودرویی باشند.

بر اساس گزارش بورس نیوز طی معاملات روز جاری، شاخص کل بورس با افزایش 35 واحدی همراه شد و در این امر نمادهایی همچون "خودرو"، "رمپنا"، "وغدیر" و "فخاس" بیشترین تأثیر مثبت را بر جای گذاشتند.

اگرچه معاملات روز جاری بازار سرمایه با پیشتازی گروه خودرو و رشد قیمت سهام آنها همراه شد، اما بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار سرمایه معتقدند که هنوز حجم و ارزش معاملات روزانه این گروه و نیز کل بازار سرمایه قابل قبول نیست و همچنان سهامداران در انتظار وقوع اتفاقی اثر گذار هستند تا این واقعه محرکی باشد برای حرکت بورس در مدار صعودی.

بر این اساس به نظر می رسد تمام توجه فعالان بازار سرمایه به موضوعاتی همچون بازگشایی نماد معاملاتی "خساپا" پس از اعلام تعدیل مثبت 126 درصدی سود برآوردی و چگونگی قیمت گذاری و روند معاملات آن در روزهای بعدی معطوف شده است. این موضوع در حالی تمام برآوردها و تحلیل های سهامداران را برای خرید یا فروش سهام تحت الشعاع قرار داده که در این بین موضوع دیگری نیز ذهن فعالان بازار سرمایه را درگیر خود کرده که این موضوع، چیزی جز اعلام دستور معافیت مالیاتی شرکت ها در اجرای برنامه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها نیست. این حالت انتظار و تردید بوضوح در روند معاملات سهام شرکت هایی همچون ایران خودرو و ذوب آهن اصفهان که از چندی پیش برنامه های خود را برای اجرای این برنامه اعلام نموده اند، مشاهده می شود. از این رو، به نظر می رسد در شرایط فعلی رشد و بالندگی بازار سرمایه ناشی از ورود نقدینگی جدید به این بازار منوط به اعلام خبر فوق از سوی دولت یا سازمان امور مالیاتی یا هر نهاد ذیربط دیگر است و نبض حیاتی بازار سرمایه در سال جاری در گرو اعلام این دستور می باشد.

بر اساس این گزارش، امروز شرکت سرمایه گذاری رنا در گروه خودرو بیشترین تقاضا برای خرید سهام را به خود جذب کرد که در این امر اعلام برنامه های "ورنا" برای فروش بلوک سهام شرکت سرمایه گذاری کارکنان سایپا از سوی یک مقام مسئول اثر گذار بود و در کنار آن شرکت سایپا دیزل در شرایطی که طی اواخر هفته گذشته در نامه ارسالی روی سامانه کدال از برنامه های این مجموعه برای اجرای برنامه افزایش سرمایه 115 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها خبر داد، امروز با افزایش اقبال سرمایه گذاران برای خرید سهام و تشکیل صف خرید میلیونی مواجه شد. البته در خصوص برنامه افزایش سرمایه "خکاوه" برخی از کارشناسان و فعالان بازار سرمایه معتقدند که اجرای این برنامه به دلیل اینکه بخش اندکی از آن از محل تجدید ارزیابی زمین و مابقی از محل تجهیزات انجام می شود، چندان جذاب نخواهد بود. اما بهرحال محرک رشد قیمت سهام سایپا دیزل طی معاملات روز جاری انتشار خبر مذکور بود.

بر اساس این گزارش، طی معاملات روز جاری، گروه های فلزات اساسی، معدنی و پالایشی از جمله گروه هایی بودند که بی سر و صدا روند نزولی قیمت سهام را سپری کردند و در حالی که روند جهانی بهای نفت صعودی است، اما شرکت های پالایشی همچنان کنج نشین تابلوی معاملات بورس هستند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
عرفان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴
با سلام ،
شرکت چيني‌ ايران (كچيني)سود سه سال نداده با شرکت تماس میگیریم میگویند ورشکسته شده ایم و کارکنان را اخراج و تسویه حساب کردیم و کلا تعطیل شده !

لطفا خبری تهیه کنید ، اگر شرکت ورشکسته است چرا سهام ش بازگشایی شده مگر سازمان بورس نباید تا تعیین تکلیف شدن شرکت نماد را باز نکند ، شرکت ورشکسته چرا باید در بورس باشد باید اخراج شود ، و دارایی هایش را بفروش برساند و حقوق سهام داران را بپردازد !
نویذ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱
بازار میاد دوباره رو قندی ها
قزوین - قنیشا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۰
به نقل از بورس نیوز جمله رو دقت کنین: «نبض حیاتی بازار سرمایه در سال جاری در گرو اعلام این دستور می باشد». این همه متغیر تأثیرگذار ببین کجا رو چسبیدی بورس نیوز؟!
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۹
پس چطور در مجمع 150 تومان سود تصويب كرده ؟
مجید
ROMANIA
يکشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶
افزایش سرمایه فنر سازی زر هم که 215 از محل تجدید ارزیابی زمین هست انشالله دوشنبه بر روی کدال میاد تبریک به سهامداران عزیز
هاشم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
سلام
چراخبرایران خودرومنتشر نمیشود.
فردوسی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
شرکت فارسیت درود هم طبق آخرین مصوبات قرار شده شرکت را منحل کنن!