بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
شرکت کارگزاری مبین سرمایه گزارش می‌دهد

افت حجم و ارزش معاملات

امروز در بازار برق بورس انرژی، قیمت پیشنهادی نیروگاه‌ها مانند روز معاملاتی گذشته بود اما خریداران با انتظار کاهش قیمت، تمایلی به معامله از خود نشان نداده و تنها دو معامله یک مگاواتی در بازار به انجام رسید.
کد خبر : ۱۶۴۲۰۶
نویسنده :
مبین سرمایه

گزارش بازار:

به گزارش بورس نیوز به نقل از  گروه خبر و تحلیل بازار برق کارگزاری مبین سرمایه در معاملات امروز شنبه 95.03.01 در بازار برق بورس انرژی 2 مگاوات برق به ارزش 14 میلیون و 880 هزار ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته  کاهش چشمگیری را نشان می‌دهد.

میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در اولین روز از خرداد ماه با افزایش همراه بود و رشد 3 درصدی را به ثبت رساند.

نمودار میانگین وزنی قیمت:

همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده می‌شود؛ روند قیمت در معاملات امروز با افزایش 10,000 ريال همراه شد اما نکته قابل توجه، حجم بسیار اندک معاملات می‌باشد که از اعتبار روند صعودی می‌کاهد و تداوم آنرا با ابهام مواجه می‌کند.

امروز در بازار برق بورس انرژی،  قیمت پیشنهادی نیروگاه‌ها مانند روز معاملاتی گذشته بود اما خریداران با انتظار کاهش قیمت، تمایلی به معامله از خود نشان نداده و تنها دو معامله یک مگاواتی در بازار به انجام رسید. هرچند شاهد افزایش حجم عرضه‌ها در بازار هستیم اما کمبود نقدینگی در بازار که سمت تقاضا را تحت تأثیر قرار داده مانع از رونق و افزایش حجم و ارزش معاملات در آن شده است.

آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

 

بررسی روند نماد 13950308 :

نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13950308 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است قیمت در روزهایی که مورد معامله قرار گرفته با نزول مواجه شده و در حال حاضر در محدوده 300,000 ريال قرار گرفته است.

روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ در طول دوره روندی صعودی داشته و پس از رسیدن به محدوده 480,000 ريال متوقف شده و با اندکی نزول در قیمت 475,000 ريال به کار خود پایان داده است.

در این نماد تا به امروز 32 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 28.02.1395 با 30  مگاوات می‌باشد.

روند نماد 13940308 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

استفاده از مطالب بدون ذکر منبع مجاز نمی‌باشد.

گروه خبر و تحلیل بازار برق کارگزاری مبین سرمایه

کانال تلگرام: https://telegram.me/MobinBargh

www.mobinsb.com

اشتراک گذاری :
ارسال نظر