بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
کد خبر : ۱۶۴۲۵۷
دو هفته پیش انتشار فیش حقوقی برخی مدیران دولتی، تعجب رسانه‌ها و مردم را برانگیخت؛ در جامعه‌ای که متوسط دریافتی ماهانه یک کارمند بیش از 2میلیون تومان نیست، حقوق 87 میلیونی یک مدیر دولتی رقمی غیر قابل باور و توجیه ناپذیر بود؛ اما موشکافی و واکاوی چرایی پرداخت چنین رقم‌های نجومی در این گزارش مورد بحث ما نیست.

5 سال از جنگ‌ خانمان‌سوز در سوریه می‌گذرد، جنگی که از آغاز آن جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از جبهه مقاومت، دولت و ملت سوریه در کنار آنان ایستاد و شهدای زیادی را هم در این راه تقدیم کرد؛ شهدایی که اگرچه با عنوان «مستشار» به سوریه اعزام شدند، اما نقشی فراتر از این نام ایفا کردند و سرانجام جان عزیز خود را نیز در راه دفاع از حریم اهل بیت(ع) فدا کردند.

خط تخریب رزمندگان ایرانی -و در کنار آنها مجاهدین افغانستانی، پاکستانی، لبنانی و ...- از همان ابتدای حضور در سوریه آغاز شد و یکی از بزرگترین اتهامات به این شهدا این بود که آنان در ازای دریافت پول و امکانات ویژه رفته‌ و می‌جنگند!

خبرگزاری فارس در نظر دارد در پرونده ویژه‌ای با عنوان «روی خط مقاومت» به بررسی حضور نظامی ایران در سوریه، شرایط اعزام مدافعان حرم و امتیازاتی که به این افراد داده می‌شود بپردازد که شاه‌بیت این پرونده، گفتگوهای اختصاصی و تفصیلی با خانواده شهدای اخیر مازندران در نبرد «خان طومان» خواهد بود.

در ابتدای این پرونده لازم دیدیم برای شفاف سازی اذهان عمومی فیش حقوقی 3 تن از شهدای اخیر را که در سوریه به شهادت رسیده‌اند، منتشر کنیم و مقایسه و قضاوت را برعهده مخاطب بگذاریم.

نکته مهم در بازنشر فیش‌های حقوقی این است که به اذعان و تاکید خانواده محترم این شهدا، نه تنها حق ماموریت‌های متعارف به این عزیزان پرداخت نشده بلکه آنان نیز هیچ توقعی از مسئولان نداشته و شهادت همسران و فرزندانشان را معامله‌ای با خدا می‌دانند.

انتشار فیش حقوقی این شهدا که یکی از آنها –شهید کابلی- پس از بازنشستگی به سوریه اعزام شد، شاید بار دیگر تعجب افکار عمومی را برانگیزد؛ اما این بار نه به خاطر حقوق‌های چند ده میلیون تومانی، بلکه حقوق‌های چندصدهزارتومانی تا معلوم شود این افراد برای مادیّات پای در چنین میدانی گذاشتند و یا به قول مرحوم اخوان ثالث: اینان بنا به گفته استاد رفته‌اند...

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
خدایش بیامرزاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
باز خدا پدر و مادر سازمانی که خدمت می کردند را بیامرزه که هفت هشت تا وام در یک زمان عطا کرده. ما که برای یه وام قرض الحسنه باید به همه چی متوصل بشیم. دروغ، قسم، سند سازی، پارتی و...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰
لعن خدا بردشمنان اهل بیت ولعنت خدابردشمنان اسلام ناب محمدی ولعنت خدابردشمانان نظام اسلامی ایران
حسین
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲
تو این فیش ها که هیچی معلوم نیست
مسعود
Canada
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۳
نه پس شما فکر کردین کسایی که اختلاس می کنن میرم جنگ...
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
کاش فیش حقوقی من که 17ساله در ارتش خدمت میکنم هم نشان میدادین تقریبا نصف این خدابیامرز .واینکه تو این17سال یک بار 3میلیون وام گرفتم اونم تا تهران رفتم به خاطرش.
سورن
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹
خدایشان بیامرزد
چراغی که به خانه رواست بر دیگران حرام است
و اکنون دفاع از شرف ،آبرو و ناموس ایرانی ارجحیت دارد از دفاع از سوریه کافی است یه سر به شهر خودمان بزنیم تا وضعیت معیشت ،بیکاری ،اعتیاد ،عدم توانمدی مالی جوانان در تشکیل خانواده ،خانواد ه های از هم پاشیده از بیکاری و بی پولی و هزار درد دیگر که اولویت اختصاص منابع جهت رسیدگی به آنهاست تا غزه و سوریه و فلسطین
ناشناس
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
سورن عزیز همانگونه ک ما میگوییم راه قدس از کربلا میگذردعاینها هم برنامه دارند راه تهران و تیران از سوریه میگذرد.
وعده و پاداش برای جنگ دختران و زنان ایرانی هستند.
عربستان دنبال ایجاد کشوری با ایدئولوژی داعش است. بعد سر بریدن مردان ایرانی و دست به دست کردن هفتگی خواهران و زنانمان. خودمان را فریب ندهیم هدف عربسیتان و داعش ایران و شیعه است.

اگر ایران بتواند این نطفه را همینجا خفه کند که هیچ اگر نتواند من و شما و تمام نردان ایران یا باید کشته شویم و یا با دست خودمان ناموسمان را پیشکش کنیم. این واقعیت است و امریکا و غرب خودشان این گروه را تشکیل دادهاند و اکنون زنان سوری و عراقی و را کادو کرده و در اختیار مردان داعش به عنوان کنیز و غنیمت قرار میدهند.
شما حاظرید چنین وضعی را برای ایران ببینید؟ چه کسی حاظر است؟

کدام عراقی و یا سوری باور میکرد چنین جنایات هولناکی برای کشورش و مردمش و زنان و دختران کشورش پیش بیاید؟
وحید
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲
تو هنوز معنی جنگ رو نفهمیدی که برای بخاطر همین وضعیتی که براش روضه میخونی سرمه چشمات کنی و خدا را هزار بار شکر کنی که اعتیاد و بیکاری هست ولی آتیش برسر خانوادت نمیریزه که نقص عضو- مرگ- گمشدگی- آوارگی - تجاوز نقل و نباتشه.
بقیه هم مثل تو فکر میکردن باید خیلی جلوتر از سوریه به این روز میافتادیم.
ناشناس
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
این وضعیت به علت رای دادن خودمونه نه کسی دیگه اینایی که شما میگی واقعا وظیفه سپاه نیست. اینا کارایی هست که قوه مقننه که رئیس جمهور رئیس اونه باید برای مردمش بکنه همه چیزو قاطی نکنید
ناشناس
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
پولی که می‌ره غزه و فلسطین رو سپاه میده چیکار داره به بودجه ای که رئیس جمهور باید درنظر بگیره برای کارایی که گفتی. مسکن شغل و... همش دست وزیر های رئیس جمهور است چرا اینارو ربط میدید به هم
مشهدی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۶
نیازی نیست کسی ناموسشو پیشکش کنه! همینکه ایران از سوریه بیاد بیرون نه داعش هست نه اسد نه النصره! اینکه داعشیها هستند چون ایرانیها هستند و تضعیف ایرانیها چندان به ضرر غرب و اهلسنت نیست. اما اگر ایران بیرون بیاید همین غربیها و اهلسنت حاضر به تحمل انها نخواهند بود! اگر کسی در سوریه جانش را میدهد برای مردم ایران نیست برای حفظ پل ارتباطی با حزب الله لبنان برای فشار با اسراییل ایت.
ناشناس
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
اگر خبر نداری نطق نکن. حتی فیلمشم هست که داعشیه مستقیم داره میگه که بزودی میایم ایرانو هم اینجور میکنیم. و این کلیپ قبل از ورود ایران به خاک سوریه بود. و یه چیز دیگه هم بدون اونا پی تجزیه سوریه و عراق بودند تا بعد نوبت به تجزیه ایران برسد اگر اینا نمی‌رفتند اونوقت نوبت ما میشد(نیاز به توضیح این نیست که با ناموس اونا چیکار کردن) و یه چیز دیگه اینکه دوبار داعش موفق شد تا مرز سی کیلومتری ایران برسه و اگه ایران درگیر نشده بود قطعا به مرز میرسیدند. لطفاً اگه چیزی نمی‌دونید لازم نیست صحبت کنید. ممنون
ناشناس
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
تو خوبی واقعا فکر کردی اگه جلوشونو نمیگرفتن الانه اونا میومدن برامون صلح و صفا میاوردن. درسته اون پله هم مد نظر بوده ولی بی انصاف هم نباشیم توی دفاع مقدس سوریه به ایران کمک کرد زمانی که هیچ کشوری به ایران کمک نکرد. بعدشم قبل اینکه ایران وارد سوریه بشه مگه داعش نبود. اصلن خود آمریکایی‌ها گفتن النصره و داعش رو ما بوجود آوردیم. بعدشم اگر مدافعان نبودند که داعش هدفش گرفتن تمام کشور های اسلامی بود تا یک حکومت واحد تشکیل بده. پس اونا برای چند چیز با هم رفتن و اگه نمیرفتن ناموس ما هم مثل سوریه و عراق به سرشون میومد. التماس تفکر...
مژگان
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
تو تمام کشورها مجلسشون تصمیم میگیره که نیروی نظامی به یه کشور دیگه فرستاده بشه یا نه ؟ ولی اینجا تصمیم گیرنده معلوم نیست .
ناشناس
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
جرا چشمات رو باز کنی قشنگ معلومه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
شهدا شرمنده ایم
محمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
با هم دعوا نکنید دوست باشیم دوستان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
با هم دعوا نکنید دوست باشیم دوستان