بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱
کد خبر : ۱۶۴۳۴۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، محورهای اصلی بیست و ششمین همایش سیاست های پولی و ارزی، یکپارچه‌سازی نظام مالی، نسبت نظام بانکی با اقتصاد مقاومتی، ضرورت ارتباط بازار پول و سرمایه، نظارت شرعی و نظارت مبتنی بر سلامت مالی بانک‌هاست.

یکی از محورهای همایش، یکپارچه‌سازی نظام مالی است که در ارتباط با این امر الزامات، زیرساخت‌ها و نقش نظام مالی در اقتصاد مقاومتی بررسی می‌شود و با توجه به اینکه امسال به نام اقدام و عمل نام‌گذاری شده است نسبت نظام بانکی با اقتصاد مقاومتی تبیین می شود.


نظارت شرعی، نظارت مبتنی بر سلامت مالی بانک‌ها، رتبه‌بندی بانک‌ها، تجربه جهانی نظارت، استقرار حاکمیت شرکتی و سیاست‌های ریسک احتیاطی از دیگر موارد موردبحث در همایش امسال است.


اثربخشی الگوهای تأمین مالی در اقتصاد ایران نیز در این همایش مدنظر قرارگرفته و به همین دلیل از وزارتخانه‌های مرتبط با حوزه اقتصاد دعوت‌شده است که علاوه بر حضور در پنل ها در سخنرانی‌ها نیز شرکت داشته باشند. 


علی دیواندری دبیر بیست و ششمین همایش سالانه سیاست های پولی و ارزی ؛ سیاست‌های پولی و ساختار پایدار نظام بانکی، سازوکار نرخ‌های سود تعادلی و نقش بازار بین‌بانکی در هدایت نظام بانکی را از دیگر محورهای همایش اعلام کرد و گفت: خلق ابزارهای جدید منطبق با شریعت برای سیاست‌گذار پولی، چالش‌های فقهی سیاست‌گذار پولی، سیاست‌های ارزی و مدیریت بازار ارز نیز از دیگر موارد قابل‌طرح در این همایش است.


وی بابیان اینکه، ۳۷ نفر از افراد برجسته اقتصادی نظام بانکی کشور در سخنرانی‌ها و میزگردها حضور خواهند داشت و چهره‌های ماندگار نظام بانکی و اقتصادی کشور هم معرفی می شود ، گفت : برگزاری نمایشگاه جانبی و مسابقه پول، ارز، رسانه از موارد جانبی این همایش است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر