بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
در نشست خبری شرکت ایرتویا مطرح شد:

روند رو به رشد سهم برند تویوتا در ایران

در حال حاضر میانگین قیمت محصولات تویوتا در بازار ایران از حدود 100 میلیون تومان شروع می شود و در آینده نزدیک خودروهای زیر قیمت 100 میلیون تومان نیز به بازار ایران وارد و عرضه خواهد شد.
کد خبر : ۱۶۴۳۶۴
نویسنده :
قاسمی

شرکت ایرتویا نماینده انحصاری تویوتا ژاپن در ایران است. این شرکت در سال 1352 توسط شادروان حداد زاده تأسیس گردید و از سال 53 واردات خودروهای تویوتا به ایران آغاز شد و تاکنون نیز ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، نشست خبری مدیر عامل شرکت ایرتویا طی روز گذشته در محل این شرکت با حضور جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد و دکتر عبدالرضا فهیمی پس از اعلام تاریخچه شرکت به جزئیات واردات خودرو پرداخت و بر شفافیت این موضوع تأکید کرد و اظهار داشت: در حال حاضر دولت در زمینه سهولت واردات خودروهای هیبریدی تدابیری را در نظر گرفته، اما همچنان دشواری های بسیاری اعم از تطابق استاندارد ملی با استاندارد خودروهای وارداتی موجب طولانی شدن فرآیند واردات خودروهای هایبرید و در نتیجه افزایش قیمت تمام شده آنها گردیده که این هزینه ها گریبان مشتری را می گیرد.

روند رو به رشد سهم برند تویوتا در ایران

فهیمی از عرضه چند مدل از خودروهای تویوتا و لکسوس در سال جاری خبر داد و گفت: این خودروها از نظر قیمتی در سطوح متفاوتی هستند و حداقل قیمت برخی از این خودروها حدود 130 تا 150 میلیون تومان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر میانگین قیمت محصولات تویوتا در بازار ایران از حدود 100 میلیون تومان شروع می شود و در آینده نزدیک خودروهای زیر قیمت 100 میلیون تومان نیز به بازار ایران وارد و عرضه خواهد شد.

مدیر عامل ایرتویا در خصوص واردات خودروهای بی اصالت توسط نمایندگی های غیر رسمی و یا افرادی که از کارت های بازرگانی اشخاص دیگر استفاده و اقدام به واردات خودرو می کنند اظهار ناراحتی کرد و گفت: در حال حاضر در حدود 40 درصد از واردات خودرو توسط نمایندگی های رسمی صورت می گیرد و مابقی در اختیار وارد کنندگان غیر رسمی می باشد که با توجه به عدم پرداخت ما به التفاوت مالیات بر ارزش افزوده به دولت متأسفانه این عرضه کنندگان غیر رسمی از مزایا و سود بیشتری در فروش خودرو برخوردار می شوند.

روند رو به رشد سهم برند تویوتا در ایران

فهیمی در ادامه افزود: در زمان واردات خودرو توسط نمایندگان رسمی طبق قانون مالیات بر ارزش افزوده می بایست بر مبنای ارز مبادله ای محاسبه و دریافت شود و بعد از فروش خودروی وارد شده نیز ما به التفاوت ارزش خودرو وارداتی و فروخته شده در کشور محاسبه و دریافت می شود که این موارد برای وارد کنندگان متفرقه صورت نمی گیرد.

وی در خصوص مغایرت استاندارد تعدادی از خودروهای وارداتی توسط نمایندگان غیر رسمی با استانداردهای کشور گفت: بعضی از این خودروها دارای مشکلاتی هستند که به همین علت در مواردی بررسی صحت خودروهای وارداتی از سوی وارد کنندگان غیر رسمی مشکل است و در مواردی با بررسی شماره شاسی خودرو از سوی این وارد کنندگان مشخص می شود که خودرو با استانداردهای اجباری کشور مغایرت دارد و در نتیجه شامل گارانتی از سوی نمایندگان رسمی نمی شوند.

مدیرعامل ایرتویا در خصوص فراخوان های شرکت تویوتا برای رفع عیب محصولات این شرکت گفت: در مواردی که شرکت خودروساز خارجی برای حل عیب محصولات تولیدی خود اعلام فراخوان می کند، خودرویی هایی که بصورت غیر رسمی وارد کشور شده اند و شامل گارانتی نیستند، مشمول فراخوان نیز نمی شوند. چراکه اطلاعات این خودروها در سیستم نمایندگی مربوطه وجود ندارد و در مقابل مابقی خودروهایی که از سوی نمایندگی های رسمی وارد شده اند، مشمول فراخوان می شوند و شرکت ایرتویا فراخوان را اعلام عمومی کرده و اجرا می کند.

مدیر عامل ایرتویا در ادامه گفت: در حال حاضر تویوتا و لکسوس 16 درصد از سهم بازار خودروهای وارداتی را در ایران به خود اختصاص داده اند که با برنامه ریزی ها صورت گرفته سهم بازار تویوتا در سال جاری رو به افزایش است.

در همین راستا مرشد سلوک عضو هیأت مدیره ایرتویا با اشاره به میزان سهم بازار وارد کنندگان خودرو در کشور گفت: سهم برند تویوتا از بازار خودرو ایران در سال گذشته 16 درصد بود و سهم سایر برندها از جمله هیوندا 36 درصد، کیا 20 درصد و رنو 7 درصد و مابقی نیز مربوط به سایر برندها است و بر اساس اطلاعات به دست آمده سهم برند هیوندا و کیا در بازار خودرو ایران رو به کاهش است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶
تویوتا دست دوم وارد کنید خودم قیمت گرفتم 5 هزار دلار