بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
در گفتگو با مدیر عامل گروه مالی نور انوار مطرح شد:

آغاز به کار مجلس جدید چه تأثیری بر اوضاع اقتصادی و بورس در پی دارد؟

آنچه که بازار سرمایه را دستخوش تغییراتی قرار می دهد بهبود وضعیت سودآوری صنایع و نیز بخش واقعی اقتصاد کشور است. بر این اساس می توان گفت در صورتیکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی اقداماتی در راستای اصلاح قوانین تجارت، بازار سرمایه، کار و بیمه انجام دهند انتظار آن می رود تا اوضاع اقتصادی کشور و بورس رو به بهبودی پیش برود.
کد خبر : ۱۶۴۴۲۳
نویسنده :
جمشیدی

نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی در دهمین دوره انتخابات در حالی از شنبه هفته جاری به طور رسمی فعالیت خود را در این مجلس آغاز می کنند که برخی از کارشناسان و فعالان بازار سرمایه معتقدند که روی کار آمدن این افراد که سیاست های برخی از آنها همسو با سیاستمداران و مقامات ارشد دولتی در دولت یازدهم است، می تواند اثرات موثر و مثبتی بر بهبود وضعیت کلان اقتصادی بر جای داشته باشد.

در همین ارتباط، مدیر عامل گروه مالی نور انوار در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: آنچه که بازار سرمایه را دستخوش تغییراتی قرار می دهد بهبود وضعیت سودآوری صنایع و نیز بخش واقعی اقتصاد کشور است. بر این اساس می توان گفت در صورتیکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی اقداماتی در راستای اصلاح قوانین تجارت، بازار سرمایه، کار و بیمه انجام دهند انتظار آن می رود تا اوضاع اقتصادی کشور و بورس رو به بهبودی پیش برود.

حسین نصیری افزود: به نظر می رسد می بایست منتظر ماند و دید که نمایندگان مجلس بویژه کمیسیون اقتصادی چه برنامه ها و سیاست هایی را در پیش می گیرند و تصمیم گیری های آنها در بخش اقتصادی چگونه خواهد بود. این در حالی است که شاکله نمایندگان منتخب مجلس جدید یک دست نیست و به نظر می رسد ایجاد تنش هایی در مجلس ناشی از چند دستگی بودن سیاست های نمایندگان در برخی از اوقات موانع و مشکلاتی را ایجاد می کند و این موضوع می بایست مد نظر قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در صورتیکه اقتصاد دانان آلت دست سیاستمداران شوند، آثار نامناسبی بر اقتصاد کشور اعمال شود و از این رو باید منتظر ماند و دید که برنامه های کلی مجلس جدید چیست؟

علاوه بر این، در شرایطی که آمارها و ارقام نشان دهنده رشد اقتصادی کشور است، اما در بخش واقعی اقتصاد شاهد رشد منفی سودآوری صنایع هستیم و به نظر می رسد که تنها رشد اسمی در اقتصاد رخ داده و هنوز تبادلات و همکاری ها به مرحله اجرا در نیامده است.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه به عوامل اثر گذار بر روند بازار سرمایه اشاه کرد و اظهار داشت: تغییر رییس جمهور آمریکا و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کشورمان طی اوایل سال آتی از جمله عوامل مهم و اثر گذار بر بازار سرمایه به شمار می روند. بر این اساس انتظارمی رود تا بورس طی نیمه دوم سال جاری همزمان با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری روند صعودی را سپری کند که البته این امر به معنای رشد چرخه واقعی اقتصاد و صنایع نیست بلکه اثر روانی است که در دوره های این چنینی طبق تجربه گذشته وجود داشته است.

مدیر عامل گروه مالی نور انوار با تـأکید بر اینکه شروع به کار نمایندگان مجلس در هفته جاری اثرات مثبت کوتاه مدتی بر بورس خواهد داشت، در این خصوص افزود: به نظر می رسد هدف گذاری و تمرکز مجلس شورای اسلامی می بایست بر اصلاح قوانین تجارت، مالیات، بازار سرمایه، کار و بیمه قرار بگیرد و شعار اقتصادی ندهند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
فرزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
اثر روانی آغاز به کار نمایندگان جدید را فعلا در این دو روز دیدیم!! اگر بقیه اثرش هم همینگون باشد که فاتحه تتمه سرمایه سرمایه گذاران خرد خوانده شده و رفته! به نظر میرسد دیگر دولت فعلا نیاز چندانی به راضی نگاه داشتن فعالان بازار سرمایه ندارد، تا نزدیک انتخابات سال دیگر!!!
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
روش كار دولت در مورد بورس :1- تشويق مردم به سرمايه گذاري در بورس 2- رونق ساختگي به بورس و بالا بردن قيمت سهام 3- فروش سهام به مردم در قيمتهاي بالا 4- تشكيل صفهاي فروش و گير انداختن سرمايه مردم 5- از بين بردن درصد بالايي از سرماييه مردم.
نمونه اش سهام پالايشگاهها كه در زمستان 92 بسته شدند وبعداز يكسال با يك سوم قيمت باز شدند، يعني هر كس كه سهام پالايشي خريده بود ، سرمايه اش يك سوم شد به همين راحتي.
هاشم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۰
بسمه تعالی
تازمانیکه تصمیم گیریها رانتی باشدهرگز اقتصادما رونق نخواهد گرفت .
برای رونق بازار کار و سرمایه بایدنرخ حمل ونقل ازحالت سرسام اور بحالت یارانه ای برگشته وقیمت گذاریها روندسالمی را طی کند نه اینکه قیمت مثلآعسل قلابی 23000تومان نوشته شودبعد درحراج قلابی 12000تومان بفروش برسد .
با استحمار مردم هرگز راه بجایی نخواهیدبرد.
ضمن اینکه حقوق مردم بر گردن دولت است ومجلس هم باید قوانینی راکه وضع میکند پشتوانه اجرائی داشته باشد .