بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
یک کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد:

سفته بازان آفت بزرگ بورس

این دیدگاه نوسانگیری هر چند که جزئی از ذات بازار سرمایه می باشد اما تبدیل به دیدگاه غالب شده است. خصوصاً از طریق سرمایه گذاران حقوقی و آن هم در سهامی که موقعیت بنیادی مناسبی نداشته و زیان ده هستند.
کد خبر : ۱۶۴۴۲۶
نویسنده :
یارمحمدی

در حال حاضر دیدگاه اغلب سهامداران و فعالان بازار سرمایه خصوصاً سهامداران حقوقی به دیدگاه کوتاه مدتی و نوسانگیری تبدیل شده و به سفته بازی در بازار افزایش پیدا کرده است، این موضوع تبدیل به آفت بازار بورس شده و جو منفی و نوسانی را تشدید می کند.

یک کارشناس بازار سرمایه ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: این دیدگاه نوسانگیری هر چند که جزئی از ذات بازار سرمایه می باشد اما تبدیل به دیدگاه غالب شده است. خصوصاً از طریق سرمایه گذاران حقوقی و آن هم در سهامی که موقعیت بنیادی مناسبی نداشته و زیان ده هستند.

فرهاد سلیم در ادامه افزود: این رفتار نوسانگیری و سفته بازانه تحت تأثیر اخبار و شایعات پیرامون شرکت های مختلف، باعث شده تا سهامدارانی که در روزهای مثبت بورس در صف خرید اقدام به خرید سهمی کرده اند بلافاصله و یا چند روز بعد در صف فروش سهام خود را بفروشند، نوسانات منفی بازار را تشدید کنند و سرمایه خود را تحت تأثیر جو روانی و خرید و فروش های سهامداران حقوقی بر باد دهند. در حالی که اگر سرمایه گذاران با دید حضور در مجمع امسال و سال آتی سهام شرکت ها را انتخاب کنند و از دید کوتاه مدت و نوسانگیری خارج شوند، بازدهی بسیار مناسبی به دست آورند.

وی تأکید کرد: اقتصاد کشور قطعاً فراز و نشیب های زیادی دارد اما چشم انداز آتی آن به دلیل پیوستن به بازارهای جهانی و بانک های بین المللی روشن می باشد و انتظار می رود سرمایه گذاری که با دیدگاه بلند مدت یا میان مدت اقدام به خرید سهمی می کند بازدهی مناسبی کسب کند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اجرایی شده برجام و لغو تحریم های بین المللی خصوصاً مشکلات نقل و انتقال پول و برقراری سوئیفت بانکی گفت: با آنکه قرار بر لغو تحریم های اقتصادی پس از برجام بود اما هنوز برخی از مشکلات نقل و انتقال پول و سوئیفت بانکی برطرف نشده و از طرفی تا تیم اقتصادی دولت تغییرات لازم در جهت رفع مشکلات نظام بانکداری انجام ندهد، چرخ اقتصاد به گردش در نخواهد آمد. در همین ارتباط گویا مسئولین قصد دارند لایحه اصلاح نظام بانکداری مبنی بر تطابق سیاست های بانکداری با استانداردهای جهانی و مبارزه با پولشویی جهت بررسی به مجلس جدید تقسیم کنند، بر این اساس امیدواری هایی در خصوص بهبود شرایط این صنعت و به گردش در آمدن نقدینگی در جامعه وجود دارد.

سلیم در خاتمه خاطرنشان کرد: با حل شدن این چالش ها، اصلاح نظام بانکداری و لغو تحریم ها قطعاً اقتصاد کشور در بلند مدت با رونق و بازار سرمایه که نماگر واقعی اقتصاد است با رشد همراه خواهد شد، بنابراین نوسانات کوتاه مدت جای هیچ نگرانی ندارد و روند بلند مدت بازار سرمایه صعودی ارزیابی می شود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر