بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
شرکت کارگزاری نهایت نگر بررسی کرد:

بانک ملت از دریچه تکنیکال

قیمت در نمودار بانک ملت به زیبایی به اهداف امواج خود واکنش نشان داده است. همانطور که در تصویر اول مشاهده می‌کنید با رسیدن قیمت به هدف هر موج قیمت متوقف شده و در جهت موج بعدی تغییر مسیر داده است.
کد خبر : ۱۶۴۴۲۸
گروه بانکی به عنوان دومین صنعت بزرگ بازار سرمایه، مدت زیادی است که حاشیه نشین شده است و عدم حمایت حقوقی ها در روزهای مثبت بازار از روندهای مثبت ایجاد شده در این صنعت، سرمایه گذاران را از صف خریداران نمادهای زیر مجموعه این گروه به عقب رانده است. گروهی که رتبه ۲۷ام بازدهی را در میان ۳۷ صنعت ریز و درشت بازار در ۶ ماه گذشته به خود اختصاص داده است و بسیاری از سهامداران فعلی خود را در انتظار برای رشد نگه داشته است.

براساس گزارش شرکت کارگزاری نهایت نگر، سهامدارانی که در دوران پسابرجام به پتانسیل های این گروه بیش از پیش امیدوار بوده و در انتظار آغاز روزهای سرسبز این صنعت نشسته‌اند. فارغ از در نظر گرفتن چنین پتانسیل‌هایی قصد داریم بر نمودارهای قیمت شرکت های زیر مجموعه صنعت بانکی در روزهای جاری نگاهی تکنیکی داشته باشیم و برای امروز، نمودار قیمت بانک ملت با نماد معاملاتی "وبملت" را جهت تحلیل انتخاب نموده‌ایم.

قیمت در نمودار بانک ملت همواره به زیبایی به اهداف امواج خود واکنش نشان داده است. همانطور که در تصویر اول مشاهده می‌کنید با رسیدن قیمت به هدف هر موج، قیمت متوقف شده و در جهت موج بعدی تغییر مسیر داده است. اما هم اکنون با رسیدن قیمت به هدف موج 4ام در تراز 61.8 درصد فیبوناچی ریتریسمنت موج 3، بار دیگر شاهد واکنش قیمت بوده‌ایم که اخطاری مبنی بر اتمام موج 4 و شروع موج 5ام قیمت است. از این رو می‌توان در اصلاحات قیمت برای تشکیل امواج درونی موج 5ام اقدام به ورود به معامله خرید در این نماد نمود. همچنین به لحاظ کلاسیک شاهد واگرایی مخفی مثبت با دو اندیکاتور MACD و RSI هستیم که می‌تواند تأییدی بر موج شماری فوق و پشتیبانی برای معاملات خرید باشد. از طرفی هرچند میانگین کوتاه مدت(تن کن سن) در زیر میانگین میان مدت(کیجن سن) و بلندمدت (ابر کومو) قرار گرفته، اما قیمت توانسته خود را بالای میانگین کوتاه مدت و میان مدت تثبیت کند. عبور میانگین کوتاه مدت از میان مدت می‌تواند اخطار جدی برای شروع یک رالی صعودی در این نماد باشد لذا بهتر است تحرکات قیمت را در این محدوده قیمتی زیر نظر گرفت. شایان ذکر است چنانچه قیمت تا محدوده 205 تومان افت کند تحلیل فوق بی اعتبار خواهد شد چرا که موج 4 نباید با موج 1 همپوشانی کند، از این رو می‌توان از این محدوده قیمتی به عنوان حد ضرر استفاده نمود. حد سود را هم می‌توان حداقل برابر با سقف قبلی در محدوده 260 تومان در نظر داشت.

بانک ملت از دریچه تکنیکال


بانک ملت از دریچه تکنیکال

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از دیگر تحلیل های کارگزاری نهایت نگر بهره مند شوید:

http://www.ershan.ir/analysis/latest

تحلیلگر:‌ مجید حصاری

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
GERMANY
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
((عبور میانگین کوتاه مدت از میان مدت می‌تواند اخطار جدی برای شروع یک رالی صعودی در این نماد باشد))

ضمن تشکر از تحلیلتون ، لازمه عرض کنم برای مطرح کردن یک پیش بینی خوب ، از کلمه ی اخطار که بار منفی داره استفاده نمیکنند.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
سلام.سهام بانک ها هیچ تحرکی نداشته وحتی میتوان گفت انگیزه سرمایه گذاری راازمردم گرفته است.شرکت ها باعملکرد خود ونیروی انسانی باید خودبایددرسهام دار ویاسرمایه گذارایجادکند.
کارکنان بانک ها بالاترین حقوق رامیگیرند که باید درکارخودنباید کم کاری کنند.شمااگر به بعضی ازشعبه هابرویدکارکنان آن اکثردرحال صحبت باموبایل خودهستند.ازده یا6 باجه دو ویا یک باجه به مردم جواب میدهد.
دراین کارها بازرسان ومدیران تنها به فکرشغل خودهستند واگرزندگی کارکنان بانک هارانگاه کرده بدیگرشرکت هامقایسه کنی ازاکثرشرکت دررفاه قراردارند.ولی راندمان کاربسیارپایین تراست.بانک ملت یکی ازبانک ها کم کارکشورقراردارد.
بهروز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
دونه به دونه خبرها و اتفاقات مثبت بانک ملت رو میشمریم
1.افزایش سرمایه 25درصدی از انباشته
2.تقسیم سود در مجمع حداقل 10تومان حداکثر30تومان
3.دریافت غرامت 4میلیارد دلاری
4.فروش برج جام به قیمت 900میلیارد تومان
5.عرضه اولیه 10درصد از سهام واسپاری ملت در بورس
6.وصول 1000میلیارد تومان مطالباتش از خودروسازان
حالا اینا خبرهای اختصاصیش بود کنار اینا باید رفع تحریمها و برقراری کامل سوئیفت و افزایش سوداوری از این محل رو هم در نظر بگیریم
در ضمن دولت اعلام کرده امسال قصد داره با پرداخت بدهی خودش به بانکها و حمایت ازشون این گروه رو متحول کنه
حالا خود دانید این سهم یه گنج واقعیه و پتانسیل اینو داره یه رشد درست حسابی بکنه و یه سود تپل به سهامداراش بده