بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱
کد خبر : ۱۶۴۵۲۲
امروز؛ بزرگترین تامین مالی صنعت هوایی کشور از طریق بازار سرمایه به ارزش 2100 میلیارد ریال و سود ۲۱ درصدی با همکاری شرکت فرابورس و شرکت سپرده گذاری مرکزی و تلاش تامین سرمایه آرمان به روش تسهیم به نسبت انجام شد.

 محمود رضا خواجه نصیری مدیرعامل شرکت تامین سرمایه آرمان در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، با بیان مطلب فوق گفت: با توسعه روزافزون صنعت هوایی کشور و با توجه به اینکه محدودیت های گذشته در خرید هواپیما برای شرکت های هوایی برطرف شده است، تامین منابع مالی لازم جهت تجهیز ناوگان هوایی و به روز، یکی از نیاز ها و دغدغه های فعلی این صنعت است که البته با درنظر گرفتن سودآوری که در این صنعت وجود دارد و توجیه پذیر بودن آن می توان به عنوان یکی از صنایع جذاب جهت تامین مالی بدان اشاره کرد. 

وی در ادامه افزود: از طرفی با درنظر گرفتن اینکه هواپیما از جمله مهمترین دارایی شرکت های هواپیمایی بوده و می تواند به عنوان دارایی قابل وثیقه مبنای انتشار اوراق قرار بگیرد، اوراق اجاره بر مبنای این دارایی مناسب ترین گزینه به منظور تامین مالی این صنعت است.
 
این فعال بازار سرمایه تصریح کرد: امروزه در دنیا aircraft leasing یعنی لیز کردن هواپیما خیلی متداول و رایج است ولی با در نظر گرفتن اینکه در داخل کشور فقدان چنین صنعتی بسیار مشهود و نیاز به آن بسیار ضروری است، اوراق اجاره می تواند به عنوان بهترین جایگزین برای آن، در صنعت هوایی و هواپیمایی کشور در نظر گرفته شود.
خواجه نصیری با اشاره به تقاضای خرید 20 برابری ظرفیت کل انتشار اوراق اجاره شرکت هواپیمایی ماهان افزود: از دلایل این استقبال می توان به خوشنامی ناشر (شرکت هواپیمایی ماهان) که قبل از این نیز دوبار به انتشار اوراق از طریق بازار سرمایه اقدام کرده و همچنین به پشتیبانی نام تأمین سرمایه آرمان و ضامن نقد شوندگی این اوراق که بانک شهر است اشاره کرد، که باعث جذابیت برای مشتریان و متقاضیان این اوراق شده است.

وی با بیان اینکه سود 21% این اوراق که تفاوت قابل توجهی با سودهای فعلی بانکی داشته و چهار ساله بودن سررسید این اوراق از دیگر موارد جذاب و قابل توجه این اوراق است، گفت: بادر نظر گرفتن احتمال کاهش سود بانکی طی ماه ها و سال های آینده، این اوراق با نرخ تضمبن شده 21% برای 4 سال مصون از کاهش نرخ بوده و با شرایط ذکر شده برجذابیت های نرخ این اوراق روز به روز افزوده خواهد شد، همچنین سرمایه گذاران طی سنوات آتی از محل افزایش مبلغ اسمی این اوراق بهره مند خواهند گشت .

خواجه نصیری در بخش پایانی گفتگو با "سنا" با اشاره به مقطع زمانی حاضر و شرایط فعلی اقتصادی و سرمایه گذاری در کشور انتشار این اوراق را هدیه ای به سرمایه گذاران بازار سرمایه دانست و خاطر نشان کرد: انتشار این اوراق تلاش مشترک میان شرکت هواپیمایی ماهان و تامین سرمایه آرمان با همکاری شرکت فرابورس و شرکت سپرده گذاری مرکزی است.

وی با اشاره به اینکه تأمین سرمایه آرمان در سال گذشته در امر انتشار اوراق پیشرو بوده است گفت: امسال هم علاوه بر تلاش برای افزایش حجم اوراق منتشره، در نظر داریم در تنوع بخشیدن به اوراق منتشر شده و کمک کردن به تامین مالی در صنایع متنوع نیز پیشرو باشیم. 

مدیرعامل تأمین سرمایه آرمان اظهار داشت: تامین سرمایه آرمان در سال گذشته در صنعت پتروشیمی و صنعت برق به عنوان دو صنعت پیشرو و جدید اقدام به انتشار اوراق کرد (انتشار اوراق سلف) امسال نیز در نظر دارد چند صنعت جدید را از طریق ابزارهای تامین مالی بازار سرمایه تامین مالی کند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
اوراق اجاره - اوراق صکوک برای خرید ایرباس