بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
در پی برگزاری مجمع عمومی سالیانه شرکت پتروشیمی شازند صاحبان سهام شركت با تقسيم 1350 ريال سود نقدي به ازاي هر سهم موافقت كردند

ثبت رکورد بالاترین میزان تولید و فروش پتروشیمی شازند در یک دهه اخیر

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی شازند راس ساعت 10 صبح روز چهارشنبه مورخ 95.03.05 با حضور بیش از 91 درصد از نمایندگان سهامداران در محل تالار اندیشه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی تهران برگزار شد.
کد خبر : ۱۶۴۵۹۸

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی شازند با حضور نمایندگان سهامداران حقوقی، سهامداران حقیقی، اصحاب رسانه، سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی در محل تالار اندیشه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزارشد.

ثبت رکورد بالاترین میزان تولید و فروش پتروشیمی شازند در یک دهه اخیر

 

به گزارش بورس نیوز، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی شازند راس ساعت 10 صبح روز چهارشنبه مورخ 95.03.05 با حضور بیش از 91 درصد از نمایندگان سهامداران حقوقی و حقیقی، اعضای محترم اداره سرمایه گذاری بانک ملی ایران، جناب آقای دکتر مشایخی ریاست و دیگر اعضاء محترم هیئت مدیره شرکت پتروشیمی شازند، نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار، سازمان بازرسی و اصحاب رسانه در محل تالار اندیشه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی تهران برگزار شد.

مجمع با تلاوت قرآن وپخش سرود ملی آغاز شد و با حضور جناب آقای محمودی معاون امور شرکت های گروه توسعه ملی به عنوان رئیس مجمع، جناب آقای مهندس غریب پور مدیریت محترم عامل و عضو هیئت مدیره شرکت پتروشیمی شازند، جناب آقای نعیمی قائم مقام مدیرعامل و معاون بازرگانی، جناب آقای داوود حمزه نماینده شرکت تاپیکو به عنوان ناظر، جناب آقای سید غلامرضا هاشمی نماینده صندوق بازنشستگی به عنوان ناظر، جناب آقای علی اکبری به عنوان دبیر مجمع، جناب آقای مهندس پورمحمد معاون تولید و رئیس مجتمع پتروشیمی شازند، جناب آقای قدکپور مدیر سازمان حسابرسی به عنوان نماینده حسابرس و بازرس قانونی و سرکار خانم شفیع زاده به عنوان نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار در جایگاه هیئت رئیسه رسمیت یافت.

با آغاز رسمی جلسه، گزارش عملکرد هیئت مدیره شرکت پتروشیمی شازند به صورت گزارش مصور به مجمع ارائه شد و حاضرین جلسه از صورت های مالی و فعالیت های شرکت در سال مالی منتهی به پایان اسفند 94 آگاهی یافتند.

در ادامه جناب آقای مهندس غریب پور مدیریت محترم عامل ضمن خیر مقدم به حاضرین جلسه، مواردی چند در خصوص امکان تغییر درصدی از خوراک مصرفی واحد الفین از نفتا به LPG و رفع مشکل خوراک شرکت بیان نمودند. ایشان همچنین از طرح های توسعه ای و سرمایه گذاری کوتاه و بلند مدت شرکت مطالبی را عنوان و افزودند شرکت پتروشیمی شازند در سال گذشته با لطف خداوند متعال و همت همکاران تلاشگر خود توانسته است میزان تولید و فروش خود را به بالاترین سطح در یک دهه اخیر به میزان 960.006 تن فروش و 2.000.874 تن تولید برساند و ابراز امیدواری نمودند این رکورد در سال جاری بهبود داده شود.

ثبت رکورد بالاترین میزان تولید و فروش پتروشیمی شازند در یک دهه اخیر

در ادامه، گزارش حسابرس و بازرس شرکت قرائت و توضیحات لازم توسط مسئولین به سمع و نظر حضار محترم رسانده شد.

 

سپس سهامداران محترم پرسش های خود را در زمینه های مختلف بیان داشته و مدیریت محترم عامل و قائم مقام محترم ایشان به سوالات سهامداران محترم پاسخ دادند.
همچنین انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی و سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس قانونی شرکت از دیگر مصوبات این مجمع بود.

 

شایان ذکر است صورت های مالی تلفیقی گروه و شرکت اصلی برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 1394 مورد تصویب مجمع قرار گرفت و مقرر شد از محل سود انباشته پایان سال (سود قابل تقسیم) مبلغ 4860 میلیارد ریال (معادل 1350 ریال برای هر سهم) به صورت خالص بعنوان سود سهام تقسیم و طبق برنامه زمانبندی اعلام شده، در وجه سهامداران پرداخت و باقیمانده به حساب سود انباشته نقل به سال مالی بعد منظور گردد.

 

گزارش هیات مدیره توسط آقای مهندس خداداد غریب پور مدیر عامل شرکت در چند بخش ارائه شد که در قسمت بعد به طور خلاصه به آن پرداخته شده است.

مهندس غریب پور با اشاره به دستاورردهای شرکت پتروشیمی شازند در سال مالی مورد گزارش عنوان کرد:

1-کسب بالاترین رکورد تولید و مقدار فروش از بدو تاسیس تاکنون به میزان 2,000,874 و 960,006 تن.

2-کسب بالاترین رکورد تولید و مقدار فروش محصول هیدروکربور هیدروژنهA80 و 92 از بدو تاسیس شرکت تاکنون به میزان 252 هزار تن.

3-موافقت سازمان امور مالیاتی کشور با بخشودگی جرائم مالیاتی به مبلغ 364 میلیارد ریال .

4-اصلاح نحوه ی محاسبه ی قیمت گاز در قبوض صادره ی شرکت ملی گاز از ابتدای سال 94 به بعد ،شرکت ملی گاز ایران 4.9 درصد از مقادیر گاز دریافتی شرکت را با نرخ تعیین شده برای خوراک مجتمع پتروشیمی محاسبه می نمود که به 1.1 درصد کاهش یافت.

5-ساخت و بهره برداری از مخازن ذخیره ی نفتا در مجتمع با ظرفیت 16 هزار متر مکعب به منظور کاهش ریسک تامین مواد اولیه.

6-اخذ مجوز خوراک به میزان 5.3 میلیون نرمال متر مکعب گاز در روز برای هریک از طرح های پتروشیمی اردبیل و نفت نیک قشم.

7-فروش سهام شرکت پتروشمیران از طریق مزایده ی عمومی به بهترین پیشنهاد به مبلغ 3,331 میلیارد ریال.

وی تصریح کرد: شرکت پتروشیمی شازند توانست در سال 94 سود واقعی1,604 ریالی را برای سهامداران محقق کند .این سود دارای دو بخش عملیاتی وغیر عملیاتی است و در حدود 50% سود هر سهم از محل سودهای غیر عملیاتی است.

ابن مقام آگاه یادآور شد: مبلغ فروش داخلی شرکت در سال 94 نسبت به سال 93 به میزان 3% کاهش یافته است.فروش صادراتی شرکت نیز کاهشی در حدود 14% داشته است. وی ادامه داد: سود عملیاتی شرکت در سال 94 نسبت به سال 93 به میزان 45% کاهش یافته است اما سود غیر عملیاتی افزایش 719% داشته است. شایان ذکر است، سود هر سهم 3% افزایش نسبت به سال 93 را نشان میدهد. همچنین در بخش مبلغ فروش افزایش 33% در محصول پلی اتیلن سبک ،افزایش 28%در محصول پلی اتیلن سنگین وافزایش 29% در محصول پلی پروپیلن را داشته ایم.درمجموع فروش از نظر مبلغ 3% کاهش یافته است.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی شازند تاکید کرد: از نظر مقدار تولید افزایش 15% در تولید اتیلن و 21%در تولید محصول پروپیلن را کسب کردیم. وی افزود: در کل افزایش 18% در میزان تولید سال 94 نسبت به سال 93 را تجربه کردیم.

وی گفت: در خصوص مبلغ فروش صادراتی گزارش هیئت مدیره میتوان به کاهش 46% در محصول پلی اتیلن سنگین ،کاهش 17% در محصول پلی اتیلن سبک و افزایش 8% در محصول پلی پروپیلن اشاره کرد. وی افزود، در مجموع مبلغ فروش صادراتی کاهش 14% را داشته است.

مدیر عامل شرکت عواملی را برای موفقیت و بهبود صنعت پتروشیمی در ایران نام برد مانند: 1-اتمام پروژه های نیمه تمام صنعت پتروشیمی 2-احداث واحدهای جدید پتروشیمی و همکاری با دیگر کشورها در این زمینه 3-تنوع بخشی به محصولات 4- نوآوری در محصولات.

مدیر عامل شرکت از مهمترین برنامه های سال 95 پیگیری قیمت خوراک ، تحویل برخی از کوره ها از پتروشیمی بندر امام خمینی که با سوختLPGکار میکنند و در نهایت بالا بردن مصرف خوراک هایی که از نفتا ارزانتر هستند را برشمرد.

شرکت قصد دارد در کوتاه مدت وبه صورت مقطعی استفاده از خوراک ارزان قیمت تر از نفتا را بالا ببرد.

از دیگر برنامه های شرکت اجرای افزایش سرمایه برای تغییر کوره ها جهت گرفتن خوراکLPG است.

پیام هیئت مدیره:

خدا را شاکریم که پس از یک سال تلاش و کوشش به یاري و عنایات خداوند متعال، فرصتی دوباره یـافتیم تـا کارنامـه تلاشگران شرکت پتروشیمی شازند (اراك) را تقدیم حضورتان کنیم. بسیار مفتخریم اعلام نماییم که با وجود محدودیت ها و شرایط خاص حاکم بر اقتصاد جهان و بالطبع کشور عزیزمان توانسـتیم با اتکال به خداوند بزرگ و همراهی شما سهامداران گرانقدر و بهره گیري از اراده استوار و با تلاش جمعی، ضمن حضور فعـال در عرصه اقتصاد کشور، ارزش آفرینی را براي همه ذینفعان، از اندیشه به عمل برسانیم و شرایطی را مهیا نماییم تا بتـوان در راستاي برنامه هاي استراتژیک شرکت قدم برداشته و با تخصـص، همـدلی و درك مناسـب مـدیران و کارکنـان در سـال موسوم به دولت و ملت، همدلی و همزبانی، موفق به کسب افتخارات و دستاورد هاي جدیدي به شرح زیـر درسـال مـالی 1394 شویم:

ثبت رکورد بالاترین میزان تولید و فروش پتروشیمی شازند در یک دهه اخیر

 

ثبت رکورد بالاترین میزان تولید و فروش پتروشیمی شازند در یک دهه اخیر

 

 

1- حذف نام شرکت از فهرست صنایع آلاینده محیط زیست از سه ماهه پایانی سال مالی 1394به بعد

2- موافقت سازمان امور مالیاتی کشور با بخشودگی جرایم مالیاتی به مبلغ 364 میلیارد ریال

3- اصلاح نحوه محاسبه قیمت گاز در قبوض صادره شرکت ملی گاز از ابتداي سال 1394 به بعد، شرکت ملی گـاز ایران 4.9 درصد از مقادیر گاز دریافتی شرکت را با نرخ تعیـین شـده بـراي خـوراك مجتمـع هـاي پتروشـیمی محاسبه می نمود که به 1.1 درصد کاهش یافت.

4- فروش نقره استحصال شده از کاتالیست مستعمل واحد EG.EO به مبلغ 4.6 میلیون یورو بـه شـرکت Hereaus آلمان که شرکت مذکور از سال 1390 به علت تحریم از اسـترداد یـا پرداخـت وجـه آن خـودداري مـی نمـود. (موضوع بند 4 گزارش حسابرس مستقل در سال 1393) که پس از توافق برجـام شـرکت پتروشـیمی شـازند بلافاصله و به عنوان اولین شرکت ایرانی موفق به دریافت مطالبات خود از شرکتهاي اروپایی شد

5- ساخت و بهره برداري از مخازن ذخیره نفتا در مجتمع با ظرفیت 16 هزار متر مکعب ، به منظور کاهش ریسـک تامین مواد اولیه

6- ساخت و بهره برداري از مخازن صادراتی ماهشهر با ظرفیت بیشاز 14 هزار متر مکعب بـه منظـور جلـوگیري از توقف واحد هاي تولیدي در مواقع اضطراري، افزایش ظرفیت انبارش محصولات مایع در بنادر صادراتی و حذف هزینه اجاره مخازن

7- اخذ مجوز خوراك به میزان 5.3 میلیون نرمال متر مکعب گاز در روز براي هریک از طرح هاي پتروشیمی اردبیل و نفت نیک قشم

8- فروش سهام شرکت پتروشمیران از طریق مزایده عمومی به بهترین پیشنهاد به مبلغ 3.331 میلیارد ریال

لذا به سهامدارن گرانقدر اطمینان می دهیم که این شرکت همواره خود را مفتخر و متعهد و ملزم به رعایت، حفظ و صیانت منافع همه افراد ذینفع می داند و این مهم را با جدیت ادامه خواهد داد. افتخار ما تحقق خواسته هاي به حق مشتریان، کارکنان و سهامداران می باشد، بی تردید رشد و بالندگی روز افزون شرکت و کسب موفقیت هاي فوق بدون در نظرگرفتن منافع ذینفعان میسر نخواهد بود.

اعتقاد داریم توجه سهامداران به عملکرد این دوره و ارایه نقطه نظرات خود در بهبود هرچه بیشتر و بهتر عملکرد دوره آتی مؤثر خواهد بود و انتظار داریم با ارایه پیشنهادات سازنده خود، این مجموعه را یاري نمایند. امید است با حمایت ها و راهنمایی سهامداران محترم و با تکیه بر الطاف خداوند متعال، هیئت مدیره بتواند گام هاي مؤثر و مفید تري براي رشد و ارتقاء برداشته و آنچه که براي آینده برنامه ریزي شده، به واقعیت تبدیل نماید.

ثبت رکورد بالاترین میزان تولید و فروش پتروشیمی شازند در یک دهه اخیر

 

 

استراتژي ها و برنامه هاي عملیاتی شرکت در سال مالی 1395:

- سنجش مستمر عملکرد و اثر بخشی کلیه فرایند هاي شرکت براي رسیدن به تعالی سازمانی

- تبدیل ساختار فعلی شرکت از وظیفه محوري به فرآیند محوري

- افزایش انگیزه و رضایت مندي کارکنان ازطریق بهبود فرآیند هاي منابع انسانی

- توسعه نظام ارتباطات و مشارکت سازمانی کارکنان

- طرح ریزي، ایجاد نظام یکپارچه سخت افزاري و نرم افزاري با گردش زنده، روان و شـفاف اطلاعـات تخصصـی و تعـاملی شرکت

- تدوین نظام Governance IT

- بسترسازي تحقق نظامهاي BPM،BSC ، و DM در شرکت

- توسعه فرهنگ سازمانی براساس ارزش هاي سازمانی

- طراحی نظام توسعه خلاقیت، نوآوري و کار آفرینی در حوزه منابع انسانی

- استقرار نظام تعالی منابع انسانی و آموزش

- طرح ریزي سیستم مدیریت کاهش هزینه ها و مدیریت عملکرد بهره وري سازمانی جهت رقابـت پـذیري محصـولات در بازار جهانی و رضایت بیشتر کارکنان

- تولید محصولات با کیفیت، مطابق با استاندارد ها براي تأمین نیاز بازار و تثبیت و تقویت موقعیت برند در شرایط رقابتی

- اجراي طرح هاي توسعه اي متناسب با تامین و تغییر خوراك جهت تولید محصولات جدید در راستاي تکمیل زنجیره ارزش و صنایع تکمیلی و پائین دستی

- ضرورت به روز نمودن روش ها و تکنولوژي هاي تولید

- مدیریت بهینه مصرف آب

- مدیریت هزینه هاي تولید در راستاي افزایش حاشیه سود محصولات

- پایش مستمر تکنولوژي و فرایند هاي تولید در راستاي افزایش بهره وري

- مشارکت در تدوین برنامه تحقق ارزش ها به ویژه مسئولیت اجتماعی، جهت رضایت بیشتر ذینفعان و توسعه برند شرکت

- برنامه ریزي، شناسایی و تحقق نیاز هاي حال و آینده مشتریان بالقوه در بازارهاي هدف (عمومی و خاص) و همچنین طراحی سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان CRM جهت تحقق ارزش مشتري مداري

- شناسایی زنجیره ارزش مشتریان و ارائه محصول بر اساس آن

- طراحی یک نظام هدفمند جهت حضور شایسته در بازار هاي خاص با توجه به شرایط روز بازار جهانی به ویژه رفـع تحـریم هـا علیه صنعت نفت و پتروشیمی

- ازنگري فرآیند تدارکات و تدوین نقش واحد ها در بهبود فرآیند خرید

- شناسایی پیمانکاران قدرتمند، استراتژیک و با کیفیت جهت انعقاد قرارداد هاي بلند مدت با آن ها به منظـور کسـب مزیـت رقابتی در زنجیره ارزش شرکت

- بررسی و آنالیز کارکرد رقبا در خصوص شناسایی راهکارهاي مناسب جهت تامین تجهیـزات و ملزومـات از منـابع و تـامین کنندگان مشترك

- اولویت خرید از سازندگان اصلی تجهیزات

 

 

 

ثبت رکورد بالاترین میزان تولید و فروش پتروشیمی شازند در یک دهه اخیر
ثبت رکورد بالاترین میزان تولید و فروش پتروشیمی شازند در یک دهه اخیر

 

 

ثبت رکورد بالاترین میزان تولید و فروش پتروشیمی شازند در یک دهه اخیر
ثبت رکورد بالاترین میزان تولید و فروش پتروشیمی شازند در یک دهه اخیر
ثبت رکورد بالاترین میزان تولید و فروش پتروشیمی شازند در یک دهه اخیر

 

ثبت رکورد بالاترین میزان تولید و فروش پتروشیمی شازند در یک دهه اخیر

 

ثبت رکورد بالاترین میزان تولید و فروش پتروشیمی شازند در یک دهه اخیر
ثبت رکورد بالاترین میزان تولید و فروش پتروشیمی شازند در یک دهه اخیر

 

ثبت رکورد بالاترین میزان تولید و فروش پتروشیمی شازند در یک دهه اخیر

 

 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳
مصرف زیاد آب در صنایع پتروشیمی, بحران زاست