بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵
یک کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد:

گروه خودرو هنوز جای رشد دارد

اصلاح شاخص ها و روند سهام از لحاظ قیمتی پایان یافته و افت بیش از این برای بازار انتظار نمی رود، اما از لحاظ زمانی هنوز نیاز به اصلاح دارد، چرا که پارامترهای واقعی اقتصاد نیز تغییر نکرده و با وجود اجرایی شدن برجام اثرات مالی آن در صورت های مالی شرکت ها آشکار نشده است.
کد خبر : ۱۶۴۶۳۵
نویسنده :
یارمحمدی

بازار سرمایه طی 2 ماه پایانی سال گذشته با رشد قابل توجهی همراه شد، بطوریکه شاخص بورس تا محدوده 80 هزار واحدی رشد کرد و به دنبال این رشد قابل توجه اصلاح قیمت ها طبیعی می باشد چرا که استراحت هم از لحاظ قیمتی و هم از لحاظ زمانی دارد.

یک کارشناس بازار سرمایه ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: اصلاح شاخص ها و روند سهام از لحاظ قیمتی پایان یافته و افت بیش از این برای بازار انتظار نمی رود، اما از لحاظ زمانی هنوز نیاز به اصلاح دارد، چرا که پارامترهای واقعی اقتصاد نیز تغییر نکرده و با وجود اجرایی شدن برجام اثرات مالی آن در صورت های مالی شرکت ها آشکار نشده است.

نیما ملایی در ادامه افزود: در حال حاضر اغلب سرمایه گذاران به تغییرات بخش واقعی اقتصاد کشور چشم دوخته اند، به همین دلیل با احتیاط خرید و فروش می کنند و هنوز اعتماد لازم را به بازار پیدا نکرده اند به عبارتی منتظرند تا عملکرد سالیانه شرکت ها را پس از برگزاری مجامع عادی سالیانه ارزیابی کنند.

وی تصریح کرد: احتمالاً برخی گروه ها مثل خودرویی ها تحت تأثیر نهایی شدن قراردادهایشان با شرکت های مطرح خارجی و ادامه اصلاح ساختار مالی شرکت ها با رشد هیجانی همراه شوند. بحث تمدید معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها هنوز مشخص نشده است، در صورت تمدید این موضوع می توان باز هم شاهد رشد قیمتی در سهامی که درگیر آن هستند، باشیم. اما به طور کل در اکثر صنایع دیگر سرمایه گذاران منتظر آشکار شدن تحولات اقتصادی کشور در گزارش های آنها هستند.

ملایی گفت: هنوز بسیاری از خواسته های ایران در مقابل توافق انجام شده عملیاتی نشده و به همین دلیل اکثریت سرمایه گذاران به اطمینان کافی از این محل دست نیافته اند تا با خیالی آسوده به خرید و فروش بپردازند. در رابطه با خوش بینی هایی که وزیر اقتصاد از روند بورس در خرداد ماه سال جاری خبر داده است نیز گفتنی است که تنها اقدام موثری که در حیطه اختیارات وزارت اقتصاد می باشد کاهش نرخ بهره بانک هاست که این امر در صورت تحقق هم از لحاظ روانی و هم از این منظر که باعث کاهش هزینه تأمین مالی بنگاه های اقتصادی می شود، مثمر ثمر خواهد بود و بازار سرمایه را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد.

این کارشناس بازار سرمایه در خاتمه خاطرنشان کرد: به نظر من سال 95 می تواند سال بسیار خوبی برای بازار سرمایه در مقایسه با دیگر بازارهای موازی باشد، خصوصاً در نیمه دوم سال جاری با حل شدن مشکلات اقتصادی کشور شاهد تزریق نقدینگی های جدید و رشد شاخص ها در بازار بورس خواهیم بود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
بنده بارها گفته ام تا زمانیکه تحریم های اولیه امریکا برداشته نشوند اجرای برجام عملی نخواهد بود تحریم های مالی به خاطر حمایت ایران از تروریزم است و شامل تحریم های اولیه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷
تا چند روز پیش همین خودت ضد خودرویی تحلیل میدادی حالا که بعد از چند روز منفی خوردن خریدی جای رشد پیدا کرد.خیلی پست فطرتین.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶
چرت نگو
ناشناس
ROMANIA
شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰
مردم و سهامداران در مقابل سود سرمایه گذاری میکنند. نه در مقابل باد هوا...
تا زمانی سود شرکتها افزایش نیابد ,خبری از افزایش قیمت سهام نخواهد بود.

خودروییها اماده یک ریزش 30% دیگر هستند
مریم معظمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
میوه آرایی یک هنر جذاب برای چیدمان جهت جذب مخاطب است و شما هم دارید همین کار رو برای بورس انجام میدهید.

متاسفم