بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱
کد خبر : ۱۶۴۶۴۰
ایندیا اکسپرس نوشت: از خیابان ولیعصر که می گذری، در میان درختانی که دو سویش را گرفته بیلبوردهایی چشم ها را به خود جلب می کند که آثار هنرمندان بزرگی چون گویا، ون گوگ، ورمیر، اندی وارهول و هنرمندان معاصر ایران بر آن نقش بسته اند. 

به گزارش «انتخاب»؛ در ادامه این گزارش آمده است: کنجکاو از مواجهه با چنین صحنه ای در تهران، از رهگذران در این باره پرسیدیم و مطلع شدیم شهرداری تهران از سال گذشته 10 روز از ماه می را به قرار دادن این آثار هنری روی بیلبوردها به جای تبلیغات اختصاص داده است. 

هرچند این گالری هنری خیابانی ویژگی ممتازی به تهران داده، اما تنها چیزی نیست که تعجب توریست های خارجی را در بازدید از این شهر بر می انگیزد. با آنکه ایران تازه پس از 30 سال از تحریم های بین المللی رها شده، اما خیابان ها و زیرساخت های آن نشان چندانی از بحران اقتصادی ناشی از تحریم های پشت سر گذاشته ندارد. با قدم زدن در بازار بزرگ تهران زنان شیک پوشی را می بینیم که شلوار و کفش های مد روز به پا کرده اند.

در ادامه گزارش این روزنامه هندی آمده است: به گفته یک تحلیلگر سیاسی « مردم ایران در دوره احمدی نژاد با آنکه قیمت نفت بالا و درآمد کشور نجومی شده بود، چیزی از مزایای آن حس نکردند، برای همین به یک اصلاح طلب نیاز بود تا کشور را اداره کند».

ناراحتی بسیاری از احمدی نژاد و نزدیکان او در تهران وجود دارد، زیرا معتقدند میلیون ها دلار درآمد نفتی را از دست داده اند.

در ساعت 1 و نیم شب، سوپرمارکت های تهران همچنان غلغله اند و پر از انواع محصولاتند. حتی خمیر دندان هندی هیمالایا هم راه خود را به قفسه های مغازه ها پیدا کرده اند. دوستی می گوید: «همیشه همین طور بوده است». ایرانیان با افتخار می گویند بیش از 36 سال تحریم باعث شده به خودکفایی برسند و بتوانند همه چیز را روزانه تولید کنند.

او با اشاره با طبقه ای پر از نوشابه کوکاکولا می گوید، ایران که تحریم شد، دانشمندان آن فرمول تهیه کوکاکولا را به دست آوردند و از آن زمان خودشان تولید کرده اند.

نوشته: شوبهاجیت روی
ترجمه: محمد صفری
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
اینکه مردم تهران از احمدی نژاد ناراحتند بخاطر تبلیغات دروغین رسانه های زنجیره ای افسادطلبان است وگرنه همه شاهد هستیم که این دولت نه تنها مشکلی را حا نکرده و برنامه ای هم ارائه نداده بلکه بسیاری از دستاوردهای دانشمندان کشور را نیز به باد داده و چشم و دهان به دست دشمنان نظام دوخته که این رویه برخلاف شعار تدبیر و امید نشان از بی تدبیری و ناامیدی از وعده های الهی و توانمندی های داخلی دارد . خداوند از هر کسی که در گذشته ، حال و آینده به این کشور خیانت کرده نخواهد گذشت . « حاسبوا قبل ان تحاسبوا »
ناشناس
شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
جوش نزن ...شیرت خشک میشه .
مجتبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
جواب سر تیترت
چون تحریم بود و تورم بالا بود
پس درآمد و هزینه همدیگه رو خنثی می کردن
کارگر قراردادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱
کارگرانی که با واسطه شرکت های خصوصی برای دولت کار میکردند و حق اونها توسط این شرکتها خورده میشد و احمدی نژاد با تلاش فراراوان شرکتهای واسطه رو حذف کرد
از عملکرد احمدی نژاد کاملا راضی هستند
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
برادر عزیز ، برای ترمیم زخمهایی که دولت محبوب جنابعالی ایجاد کرده ، سالها زمان نیاز است . شاید 10 سال زمان نیاز داریم تا برگردیم به ابتدای حضور ایشان در کسوت ریاست جمهوری
البته من نیز با شما موافقم که دولت جدید نیز کمی کند عمل می کند اما اینکه گفته اید چشم به دهان دشمنان بسته نیز ، بی انصافی است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
احمدینژاد فاجعه بود امیدوارم دیگه تکرار نشود و امیدوارم روحانی برای دوره بعدی رای نیاورد چون هیچ کار اقتصادی ملموسی انجام نداده بجز سرکوب مای و ایجاد بازار اجاره پول سودهای بانکی نجومی و رکود شدید و بی پایان.
ناشناس
شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴
احسنت
کارشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
همه این رودها به یک تالاب میریزند این تالاب هم درحال خشک شدن است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
عصاره طعم کوکاکولا از خارج از کشورتامین میشود نه از داخل
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
بهترین گزینه برای رشد بورس احمدی نژاد است چه با برنامه چه بی برنامه
ناشناس
ROMANIA
شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
نابود کردن توان هستهای و تنها برگ برنده ایران در مقابل هیچ

امریکا و غربیها برای ایران هیچ به ارمغان اوردهاند..

واقع بین باشیم , سرمان کلاه رفت,

بدجور هم کلاه رفت
ناشناس
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۹
تنها برگ برنده ، ایران کشور و مردم رو به بدبختی کشوند...امیدوارم روزی برسه که جامعه شناسان و روانشناسان بیان بکن که توو هشت سال دوران تاریک چه بر سر مردم اومد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹
با این شرتیط اقتثادی و عملکرد بسیار بد روحانی امیدوارم احمدینژاد دوباره رای نیاره!!!
حیران از این دوران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰
تمام دستاورد های هسته ای دولت احمدینژاد رو بردن و با یه مشت وعده وعید به باد دادن! اون وقت دولت احمدینژاد بد بود!
دولتی که اهل باج دادن به این و اون نباشه فرت و فرت وزیراش استیضاح و برکنار میشن و از هرطرف فحش میخوره و دولتی که اهل معامله و باج به داخلی و خارجی باشه وزراش تکون نمیخورن!
کاری هم از پیش نمیره چون همه در حال ....
ناشناس
-
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
اینها همه نکات انحرافی برای فرار اصلاح طلبها در مجلس ومجلس خبرگان است