بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
در محصول راهكاران از نظر درآمد فروش نسبت به سال 93 با افزايش 75 درصدي روبه رو شديم. درآمد دو محصول سپيدار و دشت نيز با 40 درصد رشد همراه بودند كه با توجه به عرضه جديد اين دو محصول، انتظار مي رود اين ميزان رشد با شتاب بيشتري ادامه يابد.
کد خبر : ۱۶۴۶۴۳
نویسنده :
کیوان فر

نشست خبري شركت همكاران سيستم روز گذشته با حضور محمود نظاري، رييس هيات مديره، مهدي اميري مدير عامل و برخي از مديران اين شركت فرابورسي برگزار شد و پس از ارايه گزارش عملكرد سال 94 و ترسيم چشم اندازي از سال 95، اصحاب رسانه مهمترين اخبار و چالش هاي اين مجموعه را مورد پرسش قرار دادند.

به گزارش خبرنگار بورس نيوز، در ابتداي اين جلسه اميري گزارشي جامع از عملكرد سال 94 "سيستم" ارايه كرد و با اشاره به برگزاري مجمع عادي ساليانه سال مذكور اظهار داشت: در سال ۹۴، حجم فروش محصولات "راهکاران" به بیش از ۴۱۰ میلیارد ریال رسید که نسبت به سال ۹۳، با ۷۸ درصد رشد همراه شده است.

مديرعامل شركت همكاران سيستم با اشاره به اينكه حدود 50 درصد از شركت هاي فعال در بازار سهام از محصولات "سيستم" استفاده مي كنند، اظهار داشت:‌ در محصول راهكاران از نظر درآمد فروش نسبت به سال 93 با افزايش 75 درصدي روبه رو شديم. درآمد دو محصول سپيدار و دشت نيز با 40 درصد رشد همراه بودند كه با توجه به عرضه جديد اين دو محصول، انتظار مي رود اين ميزان رشد با شتاب بيشتري ادامه يابد.

اميري با اشاره به اينكه شركت همكاران سيستم در سال گذشته حدود 20 پروژه بزرگ را در حوزه هاي مختلف فروش، استقرار و پشتيباني در اختيار گرفت، پيرامون اهداف سال 95 تأكيد كرد: ارتقاي سيستم هاي يكپارچه اطلاعات مديريت به محصول راهكاران، پروژه هاي بزرگ و استراتژيك محل تمركز همكاران سيستم، بين المللي شدن "سيستم" و ارتقاي راهكاران بر بستر clad از مهمترين اهداف سال جاري ما هستند.

پس از ارايه اين گزارش عملكرد، خبرنگاران و اصحاب رسانه پرسش هاي خود را مطرح كردند و مديران شركت همكاران سيستم پاسخگوي اين سوالات بودند.

محمد عزيزالهي، مدير مهندسي فروش شركت همكاران سيستم در پاسخ به خبرنگار بورس نيوز پيرامون صنايع مورد وثوق اين مجموعه جهت تمركز فروش و پشتيباني محصولات در سال 95 و انعقاد قراردادهاي بزرگ، گفت: صنايع هدف گذاري شده شركت در سال 94 شامل صنايع مواد غذايي، پتروشيمي و شيميايي بوده و در اين زمينه اتفاقات خوبي رقم خورد. بطوريكه طي سال گذشته در صنعت مواد غذايي شاهد رشد 100 درصدي حجم فروش محصولات بوديم. در همين راستا، براي سال 95 نيز در نظر داريم همچنان بر صنايع نفت، گاز و پتروشيمي، موادغذايي و آشاميدني ها تمركز داشته باشيم؛ ضمن اينكه هلدينگ ها و شركت هاي سرمايه گذاري نيز به صنايع مورد نظر ما اضافه خواهند شد. صنعت هتلداري و گردشگري نيز يكي از حوزه هايي است كه از پتانسيل بالايي برخوردار است.

وي افزود: براي سال 95 با توجه به چشم انداز اقتصادي حاكم بر صنايع مختلف در نظر داريم جهت ورود فعال تر سه، چهار صنعت جديد ديگر را نيز مورد بررسي قرار دهيم كه صنعت قطعه سازي به دليل شرايط حاكم بر صنعت خودروسازي يكي از آنهاست. در شش ماهه دوم سال نيز صنايع ديگر مورد بررسي قرار خواهند گرفت. البته تاكنون موفق شده ايم به حدود 36 شركت از مجموعه هاي بزرگ فروش محصول، استقرار و ارايه خدمات پشتيباني داشته باشيم كه با اين تعداد حدود 25 درصد از كل فروش سال جاري محقق مي شود.

اميري در پاسخ به سوال يكي ديگر از خبرنگاران پيرامون فعاليت هاي صادراتي و خارجي "سيستم" اظهار داشت: در راستاي توسعه فعاليت ها، تمركز خود را در بازار اربيل عراق قرار داده ايم كه منجر به اخذ نمايندگي در اين منطقه شد. البته حضور در اربيل عراق فاز اول برنامه هاي مجموعه مي باشد و در فازهاي بعدي و با امكان سنجي و بررسي ديدگاه طرف مقابل، ايده هاي ديگري نيز براي اين كشور در نظر گرفته شده است.

محمود نظاري، رييس هيات مديره شركت همكاران سيستم پيرامون پرسشي در خصوص مذاكره با شركت هاي سرمايه گذار خارجي تأكيد كرد: در خصوص همكاري با شركت هاي خارجي بايد بگوييم اگر 5 شركت بزرگ و برتر دنيا در اين حوزه وارد ايران شوند، با آنها مذاكره مي كنيم؛ البته تاكنون مذاكراتي نيز با برخي مجموعه هاي خارجي انجام شده و اين مذاكرات ادامه دارد. اما نكته مهم اينجاست كه طي چند ماه گذشته اين قبيل شركت ها راحت تر به بازار ايران و ورود به آن فكر مي كردند؛ اما در مقطع فعلي تا حدي محتاطانه تر به اين بازار مي نگرند. گرچه هنوز هم براي ورود به ايران و البته همكاري با "سيستم" خوش بين هستند.

نظاري افزود: مشكل و مانع اصلي در حال حاضر اين است كه سرمايه گذاران خارجي منتظر هستند تا ببينند قواعد و زيرساخت هاي داخلي چه تغييراتي خواهند داشت و اين در شرايطي است كه دستگاه هاي رگولاتوري چندان از نگاه بخش خصوصي به اين موارد نگاه نمي كنند و همين عامل موجب مي شود تصميمات و سياست هاي آنها چندان براي بخش خصوصي كارساز نباشد. به عبارت بهتر، خلأ كاملي در اين بخش وجود دارد و دولت و دستگاه هاي مربوطه هيچ مذاكراتي با بخش خصوصي داخلي ندارند تا بتوانند در تعاملات خارجي خود بسترهاي لازم و شرايط شركت هاي خصوصي بخش داخلي را در مذاكره با خارجي ها مطرح كنند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد غروبي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱
در متن خبر غلط املايي و مفهومي وجود دارد.
بستر cloud صحيح ميباشد نه clad

"بين المللي شدن "سيستم" و ارتقاي راهكاران بر بستر clad از مهمترين اهداف سال جاري ما هستند."