بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹
امروز در حالی اغلب سهام شرکت های فعال در بازار سرمایه روند نزولی قیمت را سپری کردند و فضای سکون و رخوت بر کلیت بازار سرمایه حاکم بود که طی ساعات پایانی معاملات بار دیگر اقبال سهامداران به گروه خودرو بازگشت و اغلب سهام شرکت های خودوریی با رشد ارزش سهام مواجه شدند و بعضاً در برخی از نمادها صف تقاضا برای خرید سهام تشکیل شد.
کد خبر : ۱۶۴۶۶۶
نویسنده :
جمشیدی

با اتمام ساعات معاملات روز چهارشنبه 95.03.12 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 74 واحد کاهش به رقم 53222 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 63 واحد افزایش عدد 166481 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 21 واحد کاهش به رقم 27813 واحد رسيد.

همچنین در این روز "خودرو" با 30 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "پارسان" با 31 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 1 واحدکاهش به رقم 814 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1783 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1817 میلیارد ریال رسید.

معاملات بازار سرمایه در آخرین روز معاملاتی هفته جاری با کاهش 60 واحدی شاخص کل به پایان رسید تا نماگر بازار سرمایه 84 قدم با ورود به کانال 75 هزار واحدی فاصله داشته باشد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، امروز در حالی اغلب سهام شرکت های فعال در بازار سرمایه روند نزولی قیمت را سپری کردند و فضای سکون و رخوت بر کلیت بازار سرمایه حاکم بود که طی ساعات پایانی معاملات بار دیگر اقبال سهامداران به گروه خودرو بازگشت و اغلب سهام شرکت های خودوریی با رشد ارزش سهام مواجه شدند و بعضاً در برخی از نمادها صف تقاضا برای خرید سهام تشکیل شد. این در حالی است که همچنان برخی از کارشناسان و فعالان بازار سرمایه معتقدند که حجم و ارزش معاملات روزانه بازار سرمایه و نیز معاملات گروه خودور به عنوان یکی از پر اقبال ترین گروه ها قابل قبول نیست و هنوز بسترهای لازم جهت ورود نقدینگی جدید به بورس و روند رو به رشد پایدار گروه خودرو فراهم نشده است. از این رو باید منتظر ماند و دید که روند صعودی که طی ساعات پایانی معاملات امروز در گروه خودرو شکل گرفت طی روزهای معاملاتی هفته آینده نیز تکرار خواهد شد؟ و آیا این گروه می تواند بار دیگر با حرکت در مسیر صعودی بازار سرمایه را با خود رو به بالا بکشاند یا نه؟

بر اساس این گزارش، شرکت پارس خودرو تنها مجموعه فعال در گروه خود بود که امروز به دنبال انتشار گزارشی روی سامانه کدال مبنی بر اجرای برنامه افزایش سرمایه 236 درصدی که 67 درصد از آن از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و مابقی مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران انجام می شود، سراسر با استقبال سهامداران همراه بود و علیرغم عرضه سهام در نماد "خپارس" اما صف تقاضا برای خرید سهام آن تا پایان معاملات پایدار ماند.

بعد از آن "خگستر" و "خکاوه" با صف خرید سهام همراه شدند و مابقی نمادها نیز رشد قیمتی را تجربه کردند تا بدان جا که سهام بزرگترین شرکت های خودروساز داخلی همچون "خودرو" و "خساپا" نیز تا مرز تشکیل صف خرید پیش رفتند. بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار سرمایه معتقدند که "خساپا" با عبور از محدوده قیمتی 126 تومانی مستعد رشد قیمتی تا محدوده های بالاتر است که البته در این امر انجام معامله بلوکی 18میلیون سهمی در قیمت 1248 ریالی بی تأثیر نبوده است. علاوه بر این طی دقایق پایانی معاملات روز جاری و در شرایطی که هیجان خرید در گروه خودرو ایجاد شده بود بار دیگر شایعه معافیت مالیاتی افزایش سرمایه شرکت ایران خودرو مطرح شد.

"ولملت": امروز اولین عرضه اولیه شرکت بورس انجام شد و 80 میلیون سهم شرکت واسپاری ملت در بازار بورس عرضه شد و هر سهم "ولملت" در یک چشم بر هم زدن به قیمت 1060 ریال قیمت خورد. ناگفته نماند که بسیاری از سهامداران و فعالان بازار سرمایه انتظار داشتند تا معاملات روز جاری بازار سرمایه همچون روزگذشته به بهانه انجام برنامه عرضه اولیه و نیاز سهامداران به نقدینگی جهت مشارکت در این برنامه با افزایش فشار فروش سهام مواجه شود که البته این امر رخ نداد.

"وآتی": طی معاملات روز جاری گزارشی از شرکت فراسا روی سامانه کدال منتشر شد که از برنامه های این مجموعه جهت اجرای برنامه افزایش سرمایه 245 میلیارد تومانی از محل تجدید مازاد ارزیابی دارایی ها حکایت داشت که ظاهراًً عملیات و اقدامات لازم از سوی مدیریت مجموعه مذکور جهت اجرای این برنامه افزایش سرمایه 13 هزار درصدی طی سال 94 انجام شده و این مجموعه از پرداخت مالیات معاف است. بر این اساس با انتظار گزارش مذکور شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند به عنوان سهامدار عمده 86.4 درصدی شرکت فراسا با افزایش تقاضا مواجه شد و پس از معامله 24 میلیون سهم تا پایان معاملات امروز همچنان صف حدود 10 میلیونی برای خرید سهام "وآتی" به قوت خود باقی ماند. گفته می شود اجرای برنامه افزایش سرمایه شرکت فراسا NAV هر سهم "وآتی" را حدود 70 تومان افزایش می دهد.

"کگاز": امروز این شرکت فعال در گروه سایر محصولات کانی غیر فلزی با سرمایه 25 میلیارد تومانی با اعلام تعدیل مثبت 806 درصدی سود برآوردی از محل رشد 100 درصدی درآمدهای غیر عملیاتی اهالی بازار سرمایه را شگفت زده کرد و سرانجام شایعه فروش زمین مهرآباد "کگاز" در بودجه سال مالی جاری آن به واقعیت پیوست و این مجموعه با شناسایی درآمد حاصل از فروش زمین مذکور به قیمت پایه 550 میلیارد ریال سود برآوردی 257 ریالی برای سال مالی جاری را به سود 2328 ریالی ارتقاء داد. حال باید دید که آیا بازگشایی نماد معاملاتی "کگاز" که از 26 اردیبهشت ماه سال جاری به دلیل برگزاری مجمع عمومی بطور فوق العاده متوقف است، باعث شگفتی اهالی بازار خواهد شد یا نه؟

بنیرو: یکی از شرکت هایی که پس از گذر از یک دوره نزول کوتاه مدت از 26 اردیهشت ماه جاری به مدار صعودی بازگشته و هر روز بسیاری از سهامداران در صف تقاضا برای خرید سهام این شرکت می نشینند. انعقاد قرارداد 80 میلیاردی با وزارت نیرو و واگذاری بلوک سهام آن به یک شرکت سرمایه گذاری مطرح غیر بورسی جهت دستیابی به کرسی هیأت مدیره از جمله شایعات و شنیده های پیرامون سهام شرکت نیرو ترانس است که موجب شده طی دوره مذکور روند صعودی قیمت سهام را سپری کند.

"ثالوند": سرانجام امروز سهامداران حقوقی و حقیقی شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند در هفتمین روز حضور سهام این مجموعه در فرابورس اقدام به عرضه سهام تحت تملک خود کردند تا 15 میلیون سهم "ثالوند" مورد داد و ستد قرار بگیرد، اما بهرحال باز هم صف چند میلیونی خرید سهام آن بدون پاسخ باقی ماند.

"سمگا": ظاهراً تفاهم نامه ای میان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با گروه هتل های "اشتایگن برگر" آلمان مبنی بر انعقاد قرارداد 10 ساله جهت ساخت 10 هتل 5 ستاره در نقاط کشور امضاء شده است. انتظار می رود تا شرکت سرمایه گذاری میراث فرهنگی تبعات مثبتی از مشارکت در قرارداد مذکور بپذیرد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵
افرین بر کگاز
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶
آقای وزیر نفت،تعیین خوراک مجتمعهای پتروشیمی خیلی سخته؟
ما رو بگو با چه ذوقی رفتیم به دولتی رای دادیم که وزیرش نمی تونه یه مشکل سادرو حل کنه،ما که نابود شدیم واقعا متاسفم متاسف
وقتی مملکتو رکودی به این بزرگی گرفته،مهار تورم به چه دردی می خوره؟فشار روی مردم خیلی زیاده ،زیاد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹
نمیدونیم اون استادان مکتب نرفته ای که اگر نماگر تقلبی بورس دویست تا بالا میره سر از لاک کاغذی خودشون بیرون میارن و با واویلا یقه پاره میکنند که بورس حبابی شده حالا کجا هستند که اظهار فضل کنند؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰
بدبخت پا پتی.
شایعه بساز، خوب خودرو رو باد نکردی.
پژمان
GERMANY
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
همان داستان تکراری تابستان 94 که بازار پس از حیرت از ریزش به دنبال توافق نهایی هسته ای، نقدینگی را از خود به سمت بانکها فراری داد در حال تکرار است. این بار با آغاز برجام همان چرخه 1- فراموشی 2- اعتماد به رشد پایدار و بنیادین 3- رسیدن به واقیعت تلخ تکرار شده و سرخوردگی از کم یا بی اثر بودن برجام در رونق بورس همان سیکل را نمایش میدهد و بازار بورس ابتدا نوسانی و سپس مانند 93 و 94 راکد خواهد کرد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۳
والله هر موقع من دیدم اینجوری تعریف ميشه که قراره بالا بره و... فرداش بورس سقوط می کنه فکرکنم باز قصد فروش دارند که اینجوری تعریف می کنند.