بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
در گفتگو با مدیر مالی شرکت کارخانجات تولیدی شیشه دارویی رازی مطرح شد:

دلایل رشد سودآوری "کرازی"

این مجموعه در حالی برای سال مالی 94سود حدود 70 تومانی را به ازای هر سهم برآورد کرده بود که به دلیل افزایش درآمد حاصل از سرمایه گذاری ها در شرکت تولیدی شیشه بسته بندی تاکستان که "کرازی" مالک 52.34 درصدی آن است، موفق به تحقق سود 803 ریالی در پایان سال مالی گذشته شده است.
کد خبر : ۱۶۴۸۳۲
نویسنده :
جمشیدی

شرکت کارخانجات تولیدی شیشه دارویی رازی با سرمایه 243 میلیارد ریالی برای سال مالی منتهی به 30 اسفند ماه 95 سود 892 ریالی برآورد کرده که این مبلغ نسبت به عملكرد دوره مشابه سال گذشته حدود 11 درصد رشد داشته است. علاوه بر این، "کرازی" در حالی بر اساس عملکرد 9 ماهه سال مالی گذشته سود 680 ریالی را برآورد کرده بود که طی عملکرد 12 ماهه همان سال موفق به تحقق سود 803 ریالی شده است.

در همین ارتباط، مدیر مالی شرکت کارخانجات تولیدی شیشه دارویی رازی در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: این مجموعه در حالی برای سال مالی 94سود حدود 70 تومانی را به ازای هر سهم برآورد کرده بود که به دلیل افزایش درآمد حاصل از سرمایه گذاری ها در شرکت تولیدی شیشه بسته بندی تاکستان که "کرازی" مالک 52.34 درصدی آن است، موفق به تحقق سود 803 ریالی در پایان سال مالی گذشته شده است.

مهدی بوژمهرانی در بیان رشد 10 تومانی سود سال مالی 94 "کرازی" گفت: این شرکت دریافت سود نقدی تقسیمی 120 تومانی را از محل سرمایه گذاری در شرکت تولیدی شیشه بسته بندی تاکستان برآورد کرده بود که این رقم به 160 تومان سود افزایش یافت و در نهایت این امر موجب شد تا سود محقق شده بر اساس عملکرد 12 ماهه "کرازی" از 70 به 80 تومان ارتقاء یابد.

وی در خصوص برآوردها و برنامه های این مجموعه برای سال مالی جاری اظهار داشت: برآورد سود هر سهم 892 ریالی بر اساس سود عملیاتی بوده و کمتر به افزایش سود ناشی از سرمایه گذاری ها اکتفا شده است. سود عملياتي سال جاري نسبت به سال گذشته افزايش قابل توجهي خواهد داشت كه عمده ترين دليل آن افزايش توليد به دليل افزايش يك ماهه زماني سال جاري نسبت به سال گذشته با توجه به شروع پروژه جدید در تاريخ 1394.02.01 و سپري شدن دوره توليد آزمايشي و به تبع آن افزايش فروش خواهد بود. علاوه بر این امسال دریافت سود نقدی تقسیمی 130 تومانی از محل سرمایه گذاری در شرکت فرعی تولیدی شیشه بسته بندی تاکستان برآورد شده است.

در پایان این گزارش می افزاید، شرکت شیشه دارویی رازی از ابتدای امسال تا نیمه خرداد ماه جاری بازدهی مثبت 8.75 درصدی را به سهامداران خود اعطا کرده و مجمع عمومی عادی سالیانه این مجموعه طی 22 خرداد ماه جاری برگزار می شود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر