بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲
پس از یک سال تلاش بی وقفه مدیریت و کارکنان

"سبهان" 2600 ریال سود به ازای هر سهم تقسیم کرد

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان بهبهان( سهامی عام ) رأس ساعت 15:00 روز سه شنبه مورخ 1394.03.04 درمحل شرکت بازرسی کالای تجاری با حضور بیش از 87 درصد سهامداران برگزار شد.
کد خبر : ۱۶۴۸۳۸

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان بهبهان( سهامی عام ) رأس ساعت 15:00 روز سه شنبه مورخ 1394.03.04 درمحل شرکت بازرسی کالای تجاری با حضور بیش از 87 درصد سهامداران برگزار شد.


ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای فاتح به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان جواهری و صوفلو و به دبیری آقای امینی تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط مدیر عامل محترم ، جناب آقای شریفی و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 1394.12.29

2- تقسیم 2600 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس و بازرس اصلی

4- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

مقدمه:

شرکت سیمان بهبهان واقع در استان خوزستان ، در ده کیلومتری شمال شرق شهرستان بهبهان و در مسیر جاده دسترسی به سد مخزنی مارون قرار دارد.ارتفاع آن از سطح دریا حدود 354 متر می باشد.

بهره برداری از کارخانه سیمان بهبهان در بهمن ماه 1357 آغاز گردید.این کارخانه یکی از واحد های تابعه شرکت سهامی عام سیمان فارس و خوزستان بود که در تاریخ 1387.09.01 کلیه دارایی ها و بدهی های کارخانه سیمان بهبهان به موجب مبایعه نامه ای به شرکت تازه تأسیس سیمان بهبهان که تحت شماره 817 در اداره ثبت شرکتهای شهرستان بهبهان به صورت شرکت سهامی خاص به ثبت رسید، واگذار گردید. شخصیت حقوقی شرکت در تاریخ 1381.05.01 از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شد و در تاریخ 1382.04.24 در بورس اوراق بهادار پذیرفته شد.

فعالیت اصلی شرکت تولید و فروش سیمان می باشد.سرمایه شرکت مبلغ 55.000 میلیون ریال می باشد که 68 درصد سهام آن متعلق به شرکت سیمان فارس و خوزستان است.ظرفیت کوره کارخانه 2750 تن در روز می باشد.

برنامه ریزی استراتژیک به عنوان وظیفه اصلی مدیران سازمان باید از طریق کار گروهی و استفاده از خرد جمعی و با ایجاد فضای مناسب برای استفاده از مشارکت فکری و همکاری مدیران و کارکنان طراحی و تدوین گردد.چرا که اگر مدیران و کارکنان خود را در اتخاذ تصمیم های راهبردی برای ایجاد تحول در سازمان شریک و سهیم بدانند، همکاری و همدلی بیشتری نسبت به اجرای برنامه ها نشان داده و از مقاومت در برابر تغیرات و تحولات سازمان خواهد بودو در نتیجه مدیریت با سهولت بیشتری میتواند در اجرای برنامه استراتژیک به موفقیت دست یابد.

شرکت سیمان بهبهان با عنایت به نگرانی ها وچالش های ذکر شده و به جهت دستیابی به موقعیت مطلوب و ارتقاء همه جانبه و تثبیت منزلت خود با بهره گیری از کمک مشاور (شرکت رهاورد تلاش ارغوان) از تاریخ 89.11.23 به تدوین استراتژی های خود به صورتی موثر و پیش برنده پرداخت که تدوین این پروژه در تاریخ 90.04.15 با طراحی کارت BSC و تشکیل کمیته کام به پایان رسید.در این فرایند از ورودی های متعددی چون:داده های حاصل از مصاحبه با مدیران و گزارش بازخورد خود ارزیابی EFQM،سند((محیط،ارتباطات و رقابت ویرایش7.15))و... استفاده گردید. به منظور اجتناب از بروز مشکلات ذکر شده ،کمیته راهبردی رویکردی کاملا مشارکتی اتخاذ نمود،به طوری که کلیه مدیران و مسئولین ذیربط در فرایند تدوین و اجراء دخیل باشند . اعضاءکمیته راهبردی متشکل از 20 نفر از مدیران ،روئسا و کارشناسان شرکت میباشند.

هر شرکتی برای تعیین و تدوین استراتژی های خود متناسب با شرایط و امکانات ممکن است از یک یا چند مدل منحصر به فرد برنامخ ریزی استراتژیک استفاده مینماید که در آن هدف ها،سیاست ها و استراتژی سازمان با توجه به آرمان ،ماموریت و نیز ارزش های حاکم همراه با تعیین نقاط قوت و ضعف داخلی سازمان و تهدیدها و فرصت های ناشی از عوامل محیطی تعیین میشود .در فرایند تدوین و بازنگری برنامه استراتژیک شرکت سیمان بهبهان ابتدا با تشکیل کارگاهی،بیانیه های آرمانی شرکت شامل ماموریت،چشم انداز و ارزشهای بنیادی استخراج و تدوین گردید و سپس با انجام خود ارزیابی به کمک مدل EFQMو تشکیل کارگاه SWOT، نقاط قوت، ضعف، فرصتها و تهدیدها شناسایی و تعیین گردیدند ،در ادامه با استفاده از مدل BSCنسبت به طراحی نقشه استراتژی و تدوین پیش نویس جدول(کارت) BSC شرکت اقدام گردید و در نهایت سند راهبردی شرکت سیمان بهبهان در تاریخ 91.05.09 با استخراج و تعیین پروژه ها (ابتکارات) استراتژیک شرکت تهیه،تدوین و به اجرا در آمده و یا در حال اجراء است.

تاریخچه فعالیت شرکت

مطالعات اولیه و عملیات ساخت کارخانه سیمان بهبهان در سال 1352 شروع و در بهمن ماه 1357 بهره برداری از آن آغاز و به عنوان یکی از واحد های تابعه شرکت سهامی عام سیمان فارس و خوزستان که تحت شماره 4081 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده بود شروع به فعالیت نمود. سپس در تاریخ 78.07.21 تحت شماره 817 در اداره ثبت شرکت های شهرستان بهبهان به شرکت سهامی خاص تبدیل شده است. طبق اساسنامه مرکز اصلی شرکت شهرستان بهبهان می باشد.

بر اساس توافق هیات مدیره محترم شرکت سهامی عام سیمان فارس و خوزستان در تاریخ78.9.1 کلیه دارایی ها و بدهی های کارخانه سیمان بهبهان به شرکت سهامی خاص سیمان بهبهان واگذار گردید.

در تاریخ 81.5.1 شرکت سیمان بهبهان از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل و در 82.4.24 سهام شرکت در سازمان بورس اوراق بهادار پذیرفته شده است.

فعالیت اصلی:

مــوضوع فعـاليت شركت طبق ماده 2 اساسنامه به شرح زير مي باشد:

1. احداث و توسعه و تجهيز كارخانجات توليد سيمان و صنايع بتني و بهره برداري و فروش محصولات آن.

2. خريد و ساخت ماشين آلات و لوازم و تجهيزات مورد نياز و فروش آن.

3. خريد و احداث هر نوع ساختمان و يا زمين مورد نياز شركت.

4. سرمايه گذاري در بانكها و سرمايه گذاري و مشاركت در شركت هاي توليدي و خدماتي و بازرگاني موجود يا شركتهايي كه تاسيس ميشوند.

5. انجام هر گونه معاملات تجاري (اعم از داخلي يا خارجي) در حدود موضوع شركت.

بموجب پروانه بهره برداري شماره 75016-441892 مورخ 74.01.15 كه توسط وزارت صنايع صادرشده، بهره برداري ازكارخانه با ظرفيت 825.000 تن كلينكر درتاريخ بهمن ماه 1357 آغاز شده است.

اطلاعات مربوط به سهامداران:

ارزش‌های بنیادی:

یادگیری - تعهد سازمانی مشارکت - رعایت قوانین و مقررات - استفاده بهینه از منابع - شایسته‌سالاری

سرمایه شرکت:

سرمايه شركت در بدو تاسيس مبلغ 25.000 ميليون ريال (شامل تعداد 25 ميليون سهم، به ارزش اسمي هر سهم 1000 ريال) بوده كه طي يك مرحله به شرح زير به مبلغ 55.000 ميليون ريال (شامل تعداد 55 ميليون سهم، به ارزش اسمي هر سهم 1000 ريال) در پايان سهم شركت سال مالي منتهي به 93.12.29 افزايش يافته است.

شركت در تاريخ 82.04.24 در بورس اوراق بهادار تهران در گروه كاني غير فلزي با نماد سبهان درج شده و سهام آن براي اولين بار در تاريخ 82.04.04 مورد معامله قرار گرفته است.

وضعيت سهام شركت طي 3 سال اخير به شرح زير بوده است:

جايگاه شرکت در صنعت سيمان

کاهش توليد صنعت مذکور در سال جاری نسبت به سال قبل ١٢ درصد ميباشد که اهم دلائل آن عبارت است از کاهش پروژه های عمرانی در داخل کشور .

گواهینامه ها:


گزیده اطلاعات:

ترازنامه:

صورت سود و زیان:

آدرس وبسایت شرکت:

http://behcco.ir/


اشتراک گذاری :
ارسال نظر