بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
مجمع عمومی عادی سالیانه "سخاش" برای سال مالی 94 مبلغ 2100 ریال سود تقسیم کرد

رکورد شکنی سیمان خاش در فروش و صادرات

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان خاش( سهامی عام ) رأس ساعت 15:00 روز یکشنبه مورخ 1395.02.19 درمحل شرکت بازرسی کالای تجاری با حضور بیش از 96 درصد سهامداران برگزار شد.
کد خبر : ۱۶۴۸۴۱

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان خاش( سهامی عام ) رأس ساعت 15:00 روز یکشنبه مورخ 1395.02.19 درمحل شرکت بازرسی کالای تجاری با حضور بیش از 96 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای فاتح به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان بهزادی پور و صوفلو و به دبیری آقای جامعی تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط مدیر عامل محترم ، جناب آقای مهندس جامعی و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 1394.12.29

2- تقسیم 2100 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی دایا رهیافت به عنوان حسابرس و بازرس اصلی و موسسه حسابرسی دیلمی پور و همکاران به عنوان بازرس علی البدل

4- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

5- اعضای هیئت مدیره جدید شرکت به مدت 2 سال به شرح ذیل انتخاب شدند :

· شرکت سیمان فارس و خوزستان

· شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید

· شرکت سیمان خوزستان

· شرکت سیمان فارس نو

· شرکت توسعه صنعتی و معدنی کانی نوید پارس

همچنین مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت سیمان خاش (سهامی‌عام) در همان تاریخ تشکیل شد و اصلاح موضوع فعالیت شرکت به شرط اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار تهران مورد تصویب مجمع قرار گرفت. در نتیجه موضوع فعالیت به شرح ذیل تغییر نمود:

الف- موضوعات اصلی:

· تولید و فروش محصولات مرتبط با فرآیند تولید در کارخانجات سیمان شامل انواع سیمان، کلینکر و محصولات مرتبط با زنجیره خدمات پس از توید از جمله بتن، فرآورده‌های بتنی و پیش‌ساخته، ایجاد و تأسیس شرکت حمل و نقل همچنین کارخانجات تولید سیمان و سایر صنایع جنبی و کاخانجات وابسته به آن و تهیه، تأمین، فروش و ساخت قطعات و لوازم یدکی ماشین‌آلات دستگاهها و تهیه مصالح ساختمانی و تولید و هرگونه اقدامات و عملیات و معاملاتی که برای انجام برنامه‌های مربوط به موضوعات فوق ضرورت داشته باشد.

ب- موضوعات فرعی:

· تملک، اجاره، اکتشاف، استخراج و بهره‌برداری از کلیه معادن مورد نیاز این صنعت و محصولات مرتبط از قبیل سنگ‌آهک، خاک رس، سنگ گچ، سیلیس، سنگ‌آهن، مارل، کائولن و غیره.

· انجام کلیه معاملات و عملیات مجاز صنعتی، تولیدی و بازرگانی اعم از داخلی و خارجی (شامل صادرات و واردات، خرید، فروش) بویژه ارائه خدمات فنی و مهندسی، فعالیت‌های آزمایشگاهی در حوزه صنعت و صنایع وابسته

رکورد شکنی سیمان خاش در فروش و صادراترکورد شکنی سیمان خاش در فروش و صادرات

رکورد شکنی سیمان خاش در فروش و صادرات

v اعضای هیأت مدیره:

رکورد شکنی سیمان خاش در فروش و صادرات

v پیام هیات مدیره:

مهندس خسرو جامعی مدیر عامل شرکت سیمان خاش در آغاز جلسه مجمع ،گزارش فعالیت هیئت مدیره در سال 94 را قرائت کرد.خسرو جامعی با بیان اینکه بیستمین سال فعالیت تولیدی شرکت سیمان خاش را در سالی که بنام دولت و ملت ،‌همدلی و همزبانی مزین بود با اتمام سال 94 به پایان رساندیم گفت : علیرغم سایه افکنی رکود تورمی بر اقتصاد و تولید کشور، مدیران این شرکت با برنامه ریزی و همت کارگران پرتلاش و حمایت سهامداران بزرگوار توانستند از این گذرگاه سخت نیز عبور کرده و به موفقیتهای چشمگیری دست یابند.

مدیر عامل شرکت سیمان خاش افزود :توجه ویژه به امر بازاریابی و فروش با توجه به محدودیت بازار، مخاطرات فراوان منطقه ای، وجود رقبا و بعضا رقابتهای ناسالم حاکم بر بازار داخلی و صادرات، و پایش مستمر و بازاریابی گسترده را ایجاب می کند.وی حفظ سهم بازار داخلی علیرغم کاهش مصرف سیمان در سال 94 و تشکیل سبد صادراتی را از برنامه های اجرا شده این شرکت نام برد.

وی اعلام کرد :توزیع 991 هزار تن انواع محصولات که حاکی از پوشش کامل ظرفیت و افزایش 4 درصدی نسبت به سال 93 می باشد، صادرات حدود 347 هزار تن انواع محصولات با رشد 11 درصدی نسبت به سال قبل آن رشد 3 درصد مبلغ فروش محصولات و کنترل قیمت تمام شده با رشد 8 درصد نسبت به سال ما قبل آن از شاخصه های ارتقاء کمی و کیفی عملکرد می باشد که اثرات آن در ارزش بازار سهم شرکت کاملا مشهود می باشد.

رشد 10 درصدی EPS عملکرد سال 1394 و حصول رقم 2.155 ریالی ناشی از عملکرد مطلوب شرکت در این سال مالی بوده و انتظار می رود با ایجاد آرامش در بازار سرمایه شاهد رشد بیش از پیش ارزش سهام شرکت و خشنودی بیشتر سهامداران باشیم.

طی سال 1394 علیرغم مشکلات نقدینگی حاکم بر کلیه واحدهای تولیدی و الزام هیات مدیره به پرداخت به موقع و مطابق برنامه سود سهام، با بهره گیری مناسب از تسهیلات بانکی، مدیریت منابع مالی و تبدیل دارائیهای غیر مولد در کنار عملکرد اجرایی مناسب که در سود عملیاتی با 1.2 درصد رشد مستتر است، سود غیر عملیاتی شرکت نیز تا حدود 23 میلیارد ریال افزایش یافته و رشد 57 درصدی را در این بخش شاهد هستیم.

حفظ استانداردهای ملی و بین المللی از جمله CE-IMS ،ISO17025 ،‌مشتری مداری سری ISO10/000 و انجام ممیزی مرحله اول جهت دریافت استانداردهای انرژی سری ISO50/000 و آغاز فرآیند بروز آوری برنامه استراتژیک جدید شرکت در سال جاری از اقدامات صورت گرفته و در دست اقدام می باشد.

کسب عناوین صادر کننده نمونه، واحد نمونه کیفی، واحد نمونه تولیدی حامی حقوق مصرف کننده ، واحد نمونه صنعتی و معدنی ، واحد نمونه صنعتی در حوزه محیط زیست و همچنین انتخاب شرکت سیمان خاش بعنوان شرکت برتر در بین 400 شرکت زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در دومین دوره رتبه بندی از افتخارات کسب شده در سال 1394 بوده که منجر به دریافت لوح تقدیر و تندیس گردید.

v فعالیت اصلی شرکت:

فعالیت اصلی شرکت طبق ماده 3 اساسنامه به شرح زیر می باشد:

الف) ایجاد و تأسیس کارخانجات تولید سیمان و صنایع جنبی وابسته به آن، تهیه و تأمین کلیه مواد و وسائل و دستگاه ها و ماشین آلات مورد نیاز این شرکت صنایع از داخل و خارج از کشور.

ب) اکتشافات و استخراج و بهره برداری از کلیه معادن مورد نیاز این صنعت از قبیل سنگ آهک، خاک رس، سنگ کچ، سنگ آهن، سیلیس و غیره.

ج) تأسیس شرکت های جدید و یا سهیم شدن در شرکت های موجود در جهت تعقیب اهداف شرکت.

د) انجام کلیه معاملات و عملیات مجاز صنعتی و تولیدی و بازرگانی اعم از داخلی و خارجی (صادرات و واردات) منجمله صدور خدمات فنی و مهندسی کالاهای تولیدی خود و کارخانجات سیمان کشور و شرکت هایی که به نحوی از انحاأ در آنها سهیم بوده و یا مشارکت داشته باشد به خارج از کشور، خرید و فروش سهام، سرمایه گذاری کوتاه مدت و بلندمدت نزد بانک ها، خرید و فروش اوراق قرضه یا مشارکت.

ه) بطور کلی شرکت می تواند به کلیه عملیات و معاملات مالی و تجاتی و صنعتی و خدماتی که بطور مستقیم یا غیر مستقیم به تمام یا هر یک از موضوعات فوق مربوط باشد مبادرت نماید.

v سرمایه و ترکیب سهامداران شرکت:

سرمایه شرکت در بدو تاسیس مبلغ 750 میلیون ریال(شامل تعداد 75.000 سهم ، به ارزش اسمی هر سهم 10.000 ریال)بوده که طی چند مرحله به مبلغ 125 میلیارد ریال(شامل تعداد 125.000.000 سهم، به ارزش اسمی هر سهم 1.000 ریال) در سال 1389 افزایش یافته است.

رکورد شکنی سیمان خاش در فروش و صادرات

همچنین ترکیب سهامداران شرکت در پایان سال مالی منتهی به 1394.12.29 و تاریخ تأیید گزارش به شرح جدول زیر است:

رکورد شکنی سیمان خاش در فروش و صادرات

v جایگاه شرکت در صنعت:

سهم فروش محصولات مختلف این شرکت از کل بازار داخلی به شرح زیر است:

رکورد شکنی سیمان خاش در فروش و صادرات

وضعیت تکنولوژی کارخانه و مقایسه آن با تکنولوژی موجود در سطح کشور و جهان به شرح زیر است:

در سطح منطقه خاورمیانه شرکت سیمان خاش از تکنولوژی مناسبی برخوردار است که با تعمیرات اساسی و اجرای طرح افزایش ظرفیت به تکنولوژی روز دنیا بسیار نزدیک شده است اگر چه تغییرات تکنولوژیکی در این صنعت بسیار کند می باشد ولیکن شرکت درصدد ارتقا سطح تکنولوژی و بهره وری خود می باشد، پروژه هایی همچون افزایش ظرفیت بارگیری سیمان، گاز سوز کردن، تصفیه آب صنعتی کارخانه، از جمله مواردی است که در این راستا آغاز شده است.

v شرکت از منظر بورس اوراق بهادار:

وضعیت معاملات و قیمت سهام

شرکت در تاریخ 1381.12.26 در بورس اوراق بهادار تهران در گروه (سیمان، آهک و گچ) با نماد "سخاش" درج شده و سهام آن اولین بار در تاریخ 1382.5.4 مورد معامله قرار گرفته است.

وضعیت سهام شرکت طی 3 سال اخیر به شرح زیر بوده است:

رکورد شکنی سیمان خاش در فروش و صادرات

v اطلاعات مقایسه ای پیش بینی های درآمد هر سهم و عملکرد واقعی:

اطلاعات مربوط به پیش بینی های درآمد هر سهم شرکت برای سال مالی منتهی به 1393.12.29 و عملکرد واقعی آن به شرح زیر بوده است:

رکورد شکنی سیمان خاش در فروش و صادرات

v نقدشوندگی سهام:

وضعیت معاملات سهام شرکت در سال مالی منتهی به 1393.12.29 براساس این ارزیابی سازمان بورس و اورق بهادار به شرح زیر بوده است:

رکورد شکنی سیمان خاش در فروش و صادرات

v مروری بر عملکرد مالی و عملیاتی شرکت در سال جاری:

گزارش عملکرد مالی شرکت در دو سال اخیر به صورت مقایسه ای نسبت به سال قبل در صورت های مالی ارایه شده و نسبت های مالی شرکت به شرح زیر می باشد:

رکورد شکنی سیمان خاش در فروش و صادرات

v ترازنامه

رکورد شکنی سیمان خاش در فروش و صادرات

v صورت سود و زیان:

رکورد شکنی سیمان خاش در فروش و صادرات

رکورد شکنی سیمان خاش در فروش و صادرات

v آدرس وبسایت شرکت:

http://www.khashcement.com/


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
صادارت سیمان سفید به عربستان از سرگرفته شود