بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
کد خبر : ۱۶۴۸۵۰

معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران با اشاره به مشارکت 57 هزار و 945 نفر در عرضه اولیه "وهور"، از رکورد شکنی میزان مشارکت معامله‌گران آنلاین در عرضه اولیه سهام تابان هور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران در روز جاری، 10 درصد از سهام شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور با قیمت هر سهم 1780 ریال برای نخستین بار در بازار اول فرابورس، عرضه شد.

بهنام محسنی معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران با اشاره به عرضه موفق این سهام در روز جاری بیان داشت: در فرایند کشف قیمت، 100 میلیون سهم "وهور" در کسری از ثانیه فروخته شد ضمن آنکه با مشارکت 57 هزار و 945 معامله‌گر آنلاین در این عرضه اولیه، رکورد مشارکت معامله‌گران آنلاین در عرضه‌های اولیه شکسته شد.

به گفته وی از این تعداد، 59 نفر معامله‌گر حقوقی و مابقی را معامله‌گران حقیقی تشکیل دادند.

این گزارش حاکی است، در جریان معاملات امروز فرابورس، یک میلیارد و 180 میلیون ورقه بهادار به ارزش 3 هزار و 629 میلیارد و 320 میلیون ریال در 96 هزار و 969 نوبت معامله شد.

در عین حال، بلوک 5 درصدی بیمه رازی شامل 100 میلیون سهم به ارزش 110 میلیارد ریال در نماد "ورازی4" واگذار شد..

آیفکس هم که در آغاز فعالیت بازار رشد کرده بود در پایان با افت 4 واحدی نسبت به دیروز، نمایشگر عدد 808.3 شد. نماد هلدینگ خاورمیانه بیشترین تاثیر را بر شاخص داشت.

بیشترین افزایش قیمت روز چهارشنبه به سهام شرکت‌های تابان هور، زغال سنگ پروده طبس و توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان اختصاص یافت و بیشترین افت قیمت نصیب شرکت‌های نفت پاسارگاد، بیمه کوثر و قند چهارمحال شد.

طبق این گزارش، بازار اول شاهد خرید و فروش 290 میلیون و 920 هزار اوراق بهادار به ارزش 577 میلیارد ریال بود و در بازار دوم 133 میلیون اوراق بهادار به ارزش یک هزار و 978 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

بالاترین حجم و ارزش معاملات ETF مربوط به صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با معامله 2 میلیون و 610 هزار سهم به ارزش 35 میلیارد ریال بود.علاوه بر این، بیشترین حجم معاملات در اوراق با درآمد ثابت مربوط به داد و ستد 300 هزار ورقه اسناد خزانه اسلامی در نماد "اخزا2" بود، ضمن آنکه در مجموع، 162 میلیارد ریال معامله در 4 نماد اسناد خزانه اسلامی انجام شد.

همچنین، هر برگه حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در محدوده 830 تا 850 هزار ریال معامله شد و بیشترین افزایش قیمت اوراق مربوط به نماد آبان‌ماه 93 بود.

طی روز چهارشنبه نماد معاملاتی شرکت افرانت و نماد معاملاتی شرکت قاسم ایران پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم بازگشایی شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر