بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
شرکت کارگزاری نهایت نگر بررسی کرد:

قرار گرفتن قیمت "مرقام" در انتهای موج 4

در نماد "مرقام" قیمت در محدوده حساسی قرار گرفته است. همانطور که در تصویر اول مشاهده می‌کنید قیمت در یک کانال صعودی قرار دارد و اکنون در آستانه رساندن خود به سقف این کانال صعودی است. با توجه به ریسک به ریوارد مناسب خرید در این محدوده جذاب به نظر می‌رسد.
کد خبر : ۱۶۴۹۳۷
در ماه های اخیر در بازار سرمایه پس از رشد قیمتی که در انتهای سال 94 و با خوش بینی به وضعیت عملکرد شرکت ها در پسابرجام اتفاق افتاده بود، شاهد افت و اصلاح قیمتی در بسیاری از نمادها هستیم. از جمله نمادهایی که در ماه‌های اخیر با شایعات و اخبار فراوانی همراه بوده است، شرکت ایران ارقام با نماد معاملاتی "مرقام" است. در گزارش امروز به بررسی آخرین رفتار نمودار قیمت سهام شرکت مذکور پرداخته‌ایم.

بنابر گزارش شرکت کارگزاری نهایت نگر، در نماد "مرقام" قیمت در محدوده حساسی قرار گرفته است. همانطور که در تصویر اول مشاهده می‌کنید قیمت در یک کانال صعودی قرار دارد و اکنون در آستانه رساندن خود به سقف این کانال صعودی است که می‌تواند در قالب موج 5 آخرین حرکت صعودی باشد. در حال حاضر4 موج از 5 موج صعودی شکل گرفته و به نظر می‌رسد این موج نیز اتمام یافته باشد که با شکسته شدن سطح 330 تومان این احتمال قوت بیشتری خواهد گرفت.

قرار گرفتن قیمت در انتهای موج 4

همچنین با شکست این سطح در نمودار PnF نیز سیگنال خرید صادر خواهد شد چرا که یک سطح مقاومتی قوی شکسته می شود.

قرار گرفتن قیمت در انتهای موج 4

از منظر تحلیل کلاسیک نیز این محدوده قیمتی می تواند به شانه راست الگوی سر و شانه معکوس تبدیل شود که با واگرایی شکل گرفته در شانه چپ این احتمال قوت بیشتری گرفته است.

قرار گرفتن قیمت در انتهای موج 4قرار گرفتن قیمت در انتهای موج 4

همچنین قیمت توانسته در دو تایم فریم هفتگی و روزانه خود را در بالای میانگین های کوتاه مدت و میان مدت (تنکسن، کیجن سن) خود تثبیت کند و از حمایت این میانگین ها برخودار است و میانگین کوتاه مدت بالای میانگین میان مدت قرار گرفته که نشان دهنده فشار خرید مناسب در این محدده قیمتی است.

قرار گرفتن قیمت در انتهای موج 4

اگر حد ضرر را در زیر حمایت 260 تومان در نظر بگیریم و حد سود را در محدوده سقف کانال و سطح 410 تومان قرار دهیم، ریسک به ریوارد مناسب این معامله را جذاب تر خواهد کرد. بهتر است تحرکات قیمت را در این محدوده جهت تصمیم گیری برای ورود به معامله خرید زیر نظر داشت.

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از دیگر تحلیل های کارگزاری نهایت نگر بهره مند شوید:

http://www.ershan.ir/analysis/latest

اشتراک گذاری :
ارسال نظر