بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
مصادف با بیستمین سالروز عرضه بخشی از سهام گروه خودروسازی سایپا در بازار سرمایه در مراسمی نمادین گرامیداشت این روز با حضور مدیران ارشد این مجموعه خودروساز و با همکاری برخی از متولیان بازار سرمایه و نیز اصحاب رسانه برگزار شد.
کد خبر : ۱۶۴۹۳۹
نویسنده :
جمشیدی

همزمان با بیستمین سالروز عرضه سهام شرکت سایپا در بورس زنگ آغاز معاملات روز جاری بازار سرمایه توسط مهدی جمالی، مدیر عامل این مجموعه خودورساز به صدا در آمد.

بر اساس گزارش خبرنگار بورس نیوز، مصادف با بیستمین سالروز عرضه بخشی از سهام گروه خودروسازی سایپا در بازار سرمایه در مراسمی نمادین گرامیداشت این روز با حضور مدیران ارشد این مجموعه خودروساز و با همکاری برخی از متولیان بازار سرمایه و نیز اصحاب رسانه برگزار شد و طی آن مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا آخرین وضعیت عملیاتی و برنامه های آتی آن را تشریح کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

شفاف سازی ترازنامه و صورت های مالی، اولین اقدام گروه سایپا

مهدی جمالی، مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا به شرایط نامناسب صنعت خودروسازی طی چند سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: طی سه سال گذشته پس از تحریم های نفتی، اعمال تحریم های رسمی بر صنعت خودرو در کنار مشکلات مدیریتی موجود در گروه سایپا موجب شد تا این مجموعه شرایط نامناسبی را از لحاظ عملیاتی و سودآوری سپری کند و با چالش های اساسی مواجه شود. این در حالی بود که با روی کار آمدن دولت جدید و اجرای طرح برجام گروه سایپا در اولین گام موثر خود اقدام به شفاف سازی صورت های مالی نمود. چرا که طی سال های اخیر به دلیل عدم شفافیت ترازنامه و صورت های مالی گروه سایپا بسیاری از مذاکرات با سرمایه گذاران و شرکت های خودروساز خارجی به نتیجه مثبتی ختم نمی شد و این موضوع مانعی برای جذب سرمایه گذاران خارجی به شمار می رفت. بر این اساس دارایی ها و ترازنامه شرکت توسط کارشناسان رسمی دادگستری شفاف سازی شد و پس از آن جهت ایجاد کارایی و بهره وری در عملیات شرکت اقدام گردید.

مذاکره روزانه با شرکت ها و سرمایه گذاران خارجی

جمالی با بیان اینکه گروه سایپا روزانه در حال حاضر مذاکره با شرکت ها و سرمایه گذاران خارجی علاقمند همکاری مشترک با "خساپا" می باشد، در این خصوص گفت: مذاکرات متعدد در زمینه هایی همچون دریافت فاینانس، تأمین قطعات اولیه مورد نیاز تولید، انتقال تکنولوژی، توسعه صادرات و سرمایه گذاری خارجی انجام می شود و بنده این اطمینان را به سهامداران می دهم که در سال جاری برنامه های مناسبی در جهت اجرای اقتصاد مقاومتی و تولید محور در این مجموعه انجام می پذیرد.

وی افزود: این مجموعه برنامه هایی جهت افزایش تولید محصولات و توسعه صادرات در نظر دارد. به گونه ای که در حالی که طی دو سال گذشته مقدار تولید سالانه محقق شده در این شرکت 300 هزار دستگاه بوده، هدف گذاری "خساپا" برای سال جاری تولید 500 هزار دستگاه است که انتظار می رود این امر طی سال جاری و محقق شود و به سود عملیاتی دست یابیم.

مذاکرات جهت انعقاد قرارداد با شرکت سیتروئن در مراحل پایانی به سر می برد

مدیر عامل گروه خودورسازی سایپا به مهمترین قرارداد همکاری مشترک این مجموعه با شرکت خودروساز خارجی اشاره کرد و ابراز داشت: تاکنون پس از شفاف سازی صورت های مالی مذاکرات مناسبی با شرکت های خودروساز خارجی انجام شده که از جمله مهمترین آن می توان به مذاکرات همکاری مشترک با شرکت سیتروئن به عنوان شریک تجاری اولیه شرکت سایپا اشاره کرد که این امر در مراحل پایانی به سر می برد و امیدواریم بزودی زنگ پایانی انعقاد قرارداد به صدا در آید. این قرار داد در قالب انتقال تکنولوژی، توسعه صادرات و سرمایه گذاری مشترک خواهد بود و در کنار آن واگذاری 50 درصد از سهام یکی از شرکت های خودروساز داخلی به سرمایه گذاران خارجی نیز وجود دارد.

جمالی افزود: گروه خودروساز سایپا اعتقاد دارد که با انعقاد قرارداد همکاری مشترک با شرکت سیتروئن در راستای تغییر ترکیب هیأت مدیره، سرمایه گذاری مشترک، انتقال تکنولوژی و توسعه صادرات به عنوان اولین کار در کشور الگوسازی خواهد شد که پس از نهایی شدن آن اطلاع رسانی لازم می شود و خبرهای خوش به اطلاع سهامداران خواهد رسید.

مهمترین برنامه های "خساپا" برای سال مالی جاری

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا مهمترین برنامه های آتی این مجموعه در سال جاری را تشریح کرد و اظهار داشت: افزایش مقدار تولید محصولات از 300 هزار به 500 هزار دستگاه، فروش دارایی ها، انتشار اوراق صکوک جهت کاهش هزینه های مالی و انعقاد همکاری مشترک با شرکت های خودروساز خارجی، ورود سرمایه گذاران خارجی به این مجموعه و فروش 50 درصد از سهام یکی از شرکت های زیر مجموعه به سرمایه گذاران خارجی از جمله مهمترین اهداف و برنامه های "خساپا" برای سال جاری به شمار می رود.

پاسخ مدیر عامل گروه سایپا به سوال بورس نیوز

وی در پاسخ به سوال خبرنگار بورس نیوز مبنی بر اینکه گروه سایپا در چه سالی می تواند در مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران سود نقدی میان سهامداران خود تقسیم کند، گفت: امیدواریم تا در مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران در سال مالی 95 بتوانیم سود نقدی به سهامداران پرداخت کنیم. چرا که این مجموعه برنامه های جدی جهت کاهش هزینه های تولید در نظر دارد و گروهی متشکل از متخصصین و کارشناسان جهت کاهش هزینه ها طراحی کرده است. بر این اساس پیش بینی می شود تا هزینه های مالی "خساپا" طی سا ل جاری حدود 8 تا 10 درصد کاهش یابد و هزینه تأمین نیز افت 10 درصدی داشته باشد. بر این اساس امیدواریم تا طی سال جاری به سود عملیاتی دست یابیم و در مجمع عمومی تقسیم سود نقدی داشته باشیم.

احتمال انتشار آگهی فروش بلوک "ورنا" طی روز جاری

همچنین در این نشست بادکوبه عضو هیأت مدیر سایپا از انتشار آگهی بلوک واگذاری شرکت سرمایه گذاری رنا از پرتفوی شرکت سرمایه گذاری کارکنان سایپا طی روز جاری در سایت رسمی شرکت بورس خبر داد و قیمت پایه این معامله را 506 تومان اعلام کرد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
زنگ انعقاد زنگ زد.؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴
خدا از باعث و بانی سفته بازی رو سهم خودروییها نگذره که هم چند هزار سرمایه گذار رو بیچاره کرد و هم کل بازار رو منهدم کرد.
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲
هر روز یکی از این مدیر عاملها میاد بمناسبت سالگرد شرکت زنگ بصدا در میاره بازار سقوط ازاد میکنه. پدر جان خب بیکاری آخه زنگ میزنی؟ نزن نزن نزن اون زنگ ص..م... را! راستی آقای طیب نیا که از یک ماه پیش قرار بود بزودی یه خبر خوب به بازار سرمایه بده کجاست؟!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
و رو قسم به هر آييني كه داريد انقدر نزاريد با اين وعده هاي پوچ سهامدار به قهقرا بره..
بس كنيد
درست در روز بزرگداشت بیستمین سالروز عرضه "خساپا"نماد سايپا و گروه بزرگ در حال سقوط بودند
باور كنيد جنگ بود انقدر بازار آشفته نبود
كاش يك نفر صداي ما رو مي شنيد
كاش.........
الکس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
به خاطر همین اخبار خوب امروز سهمش صف فروش شد؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
سایپا باشعار بزک نمیر بهار میاد کمپزه با خیار میاد توانسته اند سهام خودرا حمایت وبا شیره مالی سر سهامرارن، سرانهارا ، گرم کنند خدا به اقایان انصاف وبه سهامداران خرد صبر ایوب بدهد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
تا زمانیکه تولید وسود اوری تحقق نیابداین گونه گفتار تنها شعاروتاثیری بر قیمت سهام نخواهد داشت بهتراست با افزایش راندمان ، وکاهش هزینه ها در این مورد اقدام نمایید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳
ایجادتحول وکارامدی در مدیران تنها راه سوداوری و بهره وری خواهد بود زمانیکه ما برای فوتبال بازیکن ،ومربی خارجی استخدام میکنیم چه اشکالی دارد جهت این امر مهم نیز از کارشناسان وعلی الخصوص مدیران متبحر بهره بگیریم.این مورد در کارخانه جنرال موتورس امریکا نیز مسبوق به سابقه میباشد.
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸
امروز بوی گند مرگ بازار سرمایه همه را از تالار بیرون راند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
به گفته ایشان پیش بینی می شود تا هزینه های مالی "خساپا" طی سا ل جاری حدود 8 تا 10 درصد کاهش یابد و هزینه تأمین نیز افت 10 درصدی داشته باشد.این امر محقق میشود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳
تکنیکال سایپا خبر از قیمت 80 تومانی میدهد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸
ما چند نفری سایپا رو دو سه ماه پیش 197 تومن خریدیم و الان 40درصد در ضرریم.داره میره زیر 120 تومن.
یکبارم سال 92 بدعوت ریس دولت وارد بورس شدیم امنم هنوز تو ضرریم. ایا واقعا کسی تو بورس سود میکنه؟
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶
سلام-سه سال سودنمی دهند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
تا مرد سخن نگفته باشد عیب وهنرش نهفته باشد