بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
با ثبت افت حدود 1000 واحدی شاخص کل بورس:

نماگر بازار سرمایه به کانال 74 هزار واحدی سقوط کرد

طی معاملات روز جاری، قرمزی یکپارچه صفحه اصلی سامانه معاملات بازار سرمایه موجب شد تا شاخص کل بورس به کانال 74 هزار واحدی افت پیدا کند، این در حالی است که آخرین زمانی که شاخص این محدوده را لمس کرده 18 بهمن ماه سال گذشته و پس از اتفاقات مثبت سیاسی بود.
کد خبر : ۱۶۴۹۴۴
نویسنده :
یارمحمدی

در لحظات پایانی معاملات روز جاری شاخص کل بورس که از لحظه آغاز معاملات تحت تأثیر افت قیمت اکثر گروه ها، روندی نزولی به خود گرفته بود، به کانال 74 هزار واحدی سقوط کرد.

به گزارش بورس نیوز، طی معاملات روز جاری، قرمزی یکپارچه صفحه اصلی سامانه معاملات بازار سرمایه موجب شد تا شاخص کل بورس به کانال 74 هزار واحدی افت پیدا کند، این در حالی است که آخرین زمانی که شاخص این محدوده را لمس کرده 18 بهمن ماه سال گذشته و پس از اتفاقات مثبت سیاسی بود.

بر اساس این گزارش، بازار بورس امروز با کاهش بیش از هزار واحدی، افت اغلب قیمت سهام شرکت های مختلف را به ثبت رساند، به طوریکه گروهی همچون خودرو و ساخت قطعات اغلب در محدوده منفی کامل تابلوی معاملات، مورد داد و ستد قرار گرفته و بعضاً با صف فروش سهام همراه شدند.

در صفحه اصلی سامانه معاملات بورس طی معاملات امروز تنها دو نماد معاملاتی "ولملت" و "حپارسا" که به تازگی در بازار سرمایه عرضه اولیه شده اند، در محدوده مثبت قیمت روز جاری معامله می شوند و مابقی نمادها یکپارچه به رنگ قرمز در آمده اند.

در این شرایط، زنگ آغاز معاملات روز جاری در حالی توسط مدیر عامل شرکت سایپا نواخته شد و شاخص کل و خصوصاًً قیمت سهام گروه خودرویی را با افت همراه کرد که کلیت صحبت های این مقام مسئول از اخبار مثبت پیرامون برنامه ها، فعالیت ها و قراردادهای همکاری مشترک این مجموعه خودروسازی حکایت داشت. جالب است با این حجم خبر مثبت بازهم این گروه روند منفی در پیش گرفته و کل بازار را منفی کرد. هر چند که دیگر صنایع مثل بانک و بیمه، پالایشگاه ها و پتروشیمی ها نیز به تبعیت از کل بازار با افت قیمت سهام و صف فروش همراه شدند. جالب تر اینجاست که گروه قند و شکر نیز که همواره خلاف جهت بازار بورس حرکت می کردند امروز در محدوده منفی مورد معامله قرار گرفتند.

در پایان با توجه به افت قابل توجه قیمت ها و شاخص های منتخب در روز جاری باید دید در روزهای آتی روند معاملات چگونه شکل خواهد گرفت.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴
فکر میکنم دیگر مردم و کلیه شرکتهای بورسی امیدی به بهبودی اوضاع ندارند و از این وضع خسته شده اند و از بورس پولهای خود را خارج می کنند متاسفانه هیچکس بفکر چاره نیست مردم با هزار امید وارد بورس میشوند ولی مسئولین کوچکترین توجهی به وعده های داده شده عمل نمیکنند متاسفم به چنین اوضاعی ....
ناشناس
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷
شما فکر نکن مطمین باش
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹
زنگ خطر برای یک دوره ای شدن رئیس جمهوری روحانی به صدا درآمد.
آقای روحانی واقعا گل کاشتی با این دولت تحقیر و یأست. واقعا مرحبا.
یقینا 6-7 میلیون سهامدار با خانواده میشن حدود 20 میلیون. اگر نصف این تعداد از شما روی گردان شده باشند کافیست تا غزل خداحافظی را از اکنون بخوانی.
ناشناس
ROMANIA
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
مردم دیگه به حرفای این دولت ومدیراش اعتمادی ندارن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵
به خدا ور شکست شدیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
رکود شدیدی بر کشور حاکم است سرمایه گذاران خارجی و داخلی به ذلایل سیاسی جرات سرمایه گذاری در کشور را ندارند.وضع اقتصادی کشور خوب نیست و در کوتاه مدت امیدی به بهبود اوضاع نیست.مواظب سرمایه هایتان باشید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
أحمدي جون منتظرتيم.
سهامدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱
دوستان یکی به من بگه دلیل این همه کاهش امروز چی بود ؟ واقعا چی بود ؟!!!!!!
به کشورمون حمله شده ؟ زلزله اومده ؟ سیل اومده ؟ آخه چه اتفاق مهمی میتونه باعث این سقوط بشه ؟ من هر چی فکر میکنم به جواب قانع کننده ای نمیرسم .