بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱
کد خبر : ۱۶۴۹۷۴
نویسنده :
سهیلا صالحی

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، شرکت گروه مپنا براساس گزارش شفاف سازی در خصوص بودجه سال 1395به شرح ذیل اعلام نموده است:

1- در خصوص شرکت های "تولید نیروی آذرخش" و "سرمایه گذاری نیروگاهی ایران-سنا" به دلیل دسترسی نداشتن به اطلاعات بودجه سال 1395 آن شرکت ها، در پیش بینی بودجه سال 1395 شرکت گروه مپنا منظور نشده است.

2- پیش بینی شرکت های "مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا"،" تولید برق پره سر مپنا" و "مهندسی و ساخت توربین مپنا-توگا" در درآمد حاصل از سرمایه گذاری در شرکتها، در بودجه سال 1395 شرکت گروه مپنا ارسال شده است.

3- وصول بخش جزئی مطالبات از دولت صرف تامین سرمایه در گردش مورد نیاز فعالیت های جاری گردیده و وجوه دریافتی در این مقطع تاثیر با اهمیتی در درآمد های سال 1395 ایجاد نخواهد نمود و برآیند سال 1395 متناسب با تحقق آن و تاثیر گذاری آن اطلاع رسانی خواهد شد.

4- روند شناسایی درآمد بر اساس استاندارد پیمان های بلند مدت، متناسب با درصد پیشرفت کار (cost of cost) بوده و درآمد پروژه ها وقتی به سال آخر نزدیک می شوند کاهش حجم عملیات، متناسبا روی درآمد پروژه ها نیز تاثیر می گذارد. این موضوع در خصوص طرح های نفت و گاز موجب کاهش درآمد در بودجه سال 1395 نسبت به سال گذشته می باشد.

5- در خصوص طرح های حمل و نقل ریلی، پیش بینی فعال شدن پروژه ی برقی نمودن خط آهن تهران-مشهد موجب رشد درآمد ها در این بخش گردیده است.

6- رشد درآمد فروش تجهیزات، کالا و خدمات نیز به دلیل پیش بینی افزایش حجم عملیات در فروش لوازم یدکی و اوورهال نیروگاه ها برای سال 1395 می باشد.

7- صورت پروژه ها بر اساس اطلاعات درآمد و مخارج کل برآوردی و درآمد وبهای تمام شده آنها در سال های 1394 و 1395 طی اولین پیش بینی درآمد هر سهم ارسال شده است.

8- نرخ ارز در پیش بینی بودجه سال 1395 برای هر یورو معادل 34000 ریال و هر دلار معادل 32000 ریال در نظر گرفته شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر