بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹
در گفتگو با مدیر عامل شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی مطرح شد:

دستاورد های "بکام" و اهداف اصلی آن جهت توسعه فعالیت ها

این شرکت در سال جاری بزرگترین پروژه های فیبر نوری کشور را در اختیار دارد و با توجه به سایر بازارهای داخلی و خارجی، فروش محقق شده در سه ماهه اول امسال حدود 350 میلیارد ریال و فروش قطعی شده سال با توجه به قراردادهای منعقد شده تا میزان 1500 میلیارد ریال شناسایی می گردد.
کد خبر : ۱۶۵۱۴۷
نویسنده :
جمشیدی

شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی در سال 63 در شهر یزد تأسیس و از سال 83 خصوصی و سهامی عام می شود. این شرکت دارای یک شرکت اصلی و چهار شرکت فرعی می باشد و محل کارخانجات در شهر های یزد و ابرکوه و دفتر مرکزی آن در شهر تهران واقع شده و طی پنج سال متوالی به عنوان صادر کننده نمونه کشوری شناسایی گردیده است.

عمده فعالیت های شرکت از زمان تاسیس تا کنون

مدیر عامل شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی در مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران برای سال مالی 94 با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: قسمتی از فعالیت این شرکت در حوزه تولید انواع کابل های مخابراتی مسی و فیبر نوری است که بزرگترین کارخانه در ایران و خاورمیانه به شمار می رود و به عنوان برند با مزیت رقابتی کیفیت و رهبری قیمت شناخته شده است. علاوه بر این، سایر فعالیت های این مجموعه در حوزه تولید انواع کابل های برق، کنترل، دیتا، پنل های خورشیدی، انواع پلیمر و ارائه خدمات فنی و مهندسی از طراحی تا راه اندازی است.

اهداف اصلی "بکام" و چشم انداز آن در سال های آتی

جلال الدین رضوانی نژاد با بیان اینکه چشم انداز این شرکت بزرگترین و برترین شرکت تولید کننده محصولات مخابراتی و برقی در خاورمیانه و آفریقا می باشد، در این خصوص افزود: اهداف این شرکت در راستای اقتصاد مقاومتی، حداکثری سود با تکیه بر کاهش بهای تمام شده تولید محصولات، توسعه محصولات و بازار فروش و نیز پایداری در بازار به لحاظ حداقل استفاده از منابع مالی ارزی و ریالی لحاظ گردیده است.

اقدامات و دستاورد های شرکت طی سال گذشته

وی در بیان اقدامات و فعالیت های شرکت طی سال 94 با توجه به مشکلات حاکم بر اقتصاد کشور و نیز در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: شرکت اصلی طی سال گذشته با توجه به هدف کاهش بهای تمام شده، حداکثر صرفه جویی ریالی و ارزی در تأمین مواد اولیه، تولید و فروش محصولات را منظور نموده که این امر موجب صرفه جویی بیش از چهل میلیارد ریالی شده است.

روند رو به رشد سود عملیاتی و خالص "بکام"

علاوه بر این، بررسی عملکرد این شرکت از سال 84 تا 94 به مدت 11 سال حاکی از آن است که بالاترین حاشیه سود ناخالص و بالاترین نسبت سود عملیاتی به فروش و سود خالص در شرکت طی سال 94 رقم خورده است. به گونه ای که میزان سود عملیاتی در سال94 نسبت به سال 93 حدود 36 درصد افزایش یافته و در کنار آن میزان نسبت سود عملیاتی به فروش طی سال 94 نسبت به سال 93 و یا سال های مشابه به بیش از 80 درصد افزایش یافته است که این امر افتخار بسیار بزرگی برای کشور و هم چنین استان یزد و همکاران شهید قندی می باشد.



دستاورد های

دستاورد های

ارزیابی مدیر عامل "بکام" از عملکرد شرکت در سال جاری

مدیر عامل شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی در پاسخ به این سوال که "با توجه به موفقیت چشمگیر جنابعالی در سال 94، سال 95 که سال اقدام و عمل می باشد را چگونه ارزیابی می نمایید؟"، اظهار داشت: این شرکت در سال جاری بزرگترین پروژه های فیبر نوری کشور را در اختیار دارد و با توجه به سایر بازارهای داخلی و خارجی، فروش محقق شده در سه ماهه اول امسال حدود 350 میلیارد ریال و فروش قطعی شده سال با توجه به قراردادهای منعقد شده تا میزان 1500 میلیارد ریال شناسایی می گردد و امیدواریم بتوانیم امسال مشابه به سال گذشته عملکرد بی نظیر را ارائه نماییم.

برنامه های شرکت جهت توسعه فعالیت ها

رضوانی نژاد به برنامه های این مجموعه برای توسعه فعالیت های "بکام" ابراز داشت: مذاکرات اولیه تولید تار نوری برای اولین بار در کشور با برند شرکت خارجی انجام گردیده و در صورت توافق نهایی در این قسمت سرمایه گذاری مناسبی انجام خواهد شد. علاوه بر این، در زمینه توسعه کابل های دیتا و برق برنامه توسعه مناسبی پیش بینی شده که پس از تأمین مالی اقدام خواهد گردید.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳
بکام امسال بسیار عالی کار کرد. به نظر بنده که مدت هاست سهامدار هستم و پیگیر اخبار سهم می باشم، سال پیش رو با این نوع مدیریت ، سال بسیار عالی خواهد بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳
سلام . خدا کند از سهمشان حمایت کنند