بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
شرکت کارگزاری مبین سرمایه گزارش می‌دهد

افت شدید معاملات

امروز در بازار برق بورس انرژی، با اتمام سررسیدهای خرداد ماه، تنها نمادهای تیر ماه قابلیت معامله داشتند که با افزایش قیمت پیشنهادی از سوی نیروگاه‌ها همراه بود که همین امر منجر به افت شدید حجم و ارزش معاملات شد و تنها در چند سررسید در نمادهای بارپایه معاملات یک مگاواتی به انجام رسید.
کد خبر : ۱۶۵۱۸۰
نویسنده :
مبین سرمایه

گزارش بازار:

به گزارش بورس نیوز به نقل از  گروه خبر و تحلیل بازار برق کارگزاری مبین سرمایه در معاملات امروز ‌شنبه 95.03.29 در بازار برق بورس انرژی 80 مگاوات برق به ارزش 307 میلیون و 200  هزار ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته کاهش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز با شیب صعودی همراه شد و افزایش 6 درصدی را به ثبت رساند.

نمودار میانگین وزنی قیمت:

همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده می‌شود؛ قیمت در انتهای دوره باز هم شیب صعودی به خود گرفته و در چند روز اخیر برای دومین بار تا محدوده 350,000 ريال صعود کرده است، البته حجم معاملات افت قابل توجهی داشته که از اعتبار روند می‌کاهد.

امروز در بازار برق بورس انرژی، با اتمام سررسیدهای خرداد ماه، تنها نمادهای تیر ماه قابلیت معامله داشتند که با افزایش قیمت پیشنهادی از سوی نیروگاه‌ها همراه بود که همین امر منجر به افت شدید حجم و ارزش معاملات شد و تنها در چند سررسید در نمادهای بارپایه معاملات یک مگاواتی به انجام رسید. در نمادهای کم‌باری نیز مانند روز معاملاتی گذشته قیمت‌ها به ثبت رسید.

آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

 

بررسی روند نماد 13950408 :

نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13950408 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است قیمت در انتهای دوره شیب صعودی به خود گرفته و در محدوده 350,000 ريال قرار گرفته است.

روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ در ابتدای دوره روند نزولی به خود گرفته و پس از رسیدن به محدوده 533,000 ريال در اواسط دوره به ثبات رسیده و در انتهای دوره شیب صعودی به خود گرفته و در محدوده 563,000 ريال به کار خود پایان داده است.

در این نماد تا به امروز 131  مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 22.03.1395 با 100  مگاوات می‌باشد.

روند نماد 13940408 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

استفاده از مطالب بدون ذکر منبع مجاز نمی‌باشد.

گروه خبر و تحلیل بازار برق کارگزاری مبین سرمایه

کانال تلگرام: https://telegram.me/MobinBargh

www.mobinsb.com

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مالباخته
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴
تبریک ..... سود بانکی که کم شد پس چرا افت شدید ؟؟؟ قصد اصلی به زمین گرم زدن امثال منه که چه از طریق بازار سرمایه و چه از طریق پایین اوردن فله ای نرخ سود سپرده داره محقق میشه .