بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
کد خبر : ۱۶۵۲۸۴
مرکز آمار ایران در شرایطی از تک رقمی شدن نرخ تورم خبر داد که پیش از این حسن روحانی، رییس جمهوری بارها کاهش تورم و تک رقمی شدن آن را از مهم ترین تصمیم های دولت عنوان کرده بود.
 
آخرین اطلاعات مرکز آمار ایران حکایت از این دارد که تورم کالا و خدمات مصرفی شهری در خرداد ماه سال جاری تک رقمی شده و به عدیی معادل ٩.٥ درصد رسیده است.
 
به گزارش انتخاب،  بررسی اطلاعات مرکز آمار ایران نشان می دهد که شاخص کل قیمت کالا و خدمات مصرفی شهری (بر مبنای100=1390) در خرداد ماه سال 1395 عدد ٢٢٤.٢ را نشان می‌دهد و بر این اساس می توان نتیجه گرفت نسبت به ماه قبل ٠.٥درصد با  افزایش همراه بوده است.
 
افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ( تورم نقطه به نقطه) ٦.١ درصد است که نسبت به ماه قبل که ٦.٨ درصد بود کاهش یافته است.
 
همچنین درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم شهری) در دوازده ماه منتهی به خرداد ماه سال 95 نسبت به دوره مشابه سال قبل ٩.٥ درصد است که نسبت به اردیبهشت ماه 1394 که ١٠.٢ درصد بود، کاهش یافته است.
 
گفتنی است دولت یازدهم در شرایطی میزان تورم را تک رقمی کرد که بر اساس آمارهای رسمی بانک مرکزی، کمترین نرخ تورم در بازه زمانی حدود 40 سال گذشته مربوط به سال 1364 با 6.9 درصد و بیشترین نرخ تورم مربوط به سال 74 با 49.4 درصد بوده است.
منبع: خبرآنلاین
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
خوب بسلامتی تورم تک رقمی. 9.5 شد. انشاله دیگه طیب نیا دست از سر بورس برداره
محمد تقی فتحیان دستگردی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
هورا هورا هورا واقعا گل کاشتند دولت تدبیر و امید / با عمیق کردن رکود تنها هنر دولت همین بود که البته 90 درصد از کنترل تورم خود به خود انجام شد و دولت با شعار و پوز کنترل تورم 90 درصد به رکود عمیق کمک کرد .خسته نباشند
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
اخبار جرائددرهفته هاي اخير
برنج گران شد /حبوبات گران شد /خودرو گران شد/شهريه مدارس افزايش پيدا ميكند /تلفن ثابت..آب...برق...قراراست افزايش پيدا كند وقص علي هذا...يادضرب المثل هاي دوران مدرسه بخير "مگه با كور شير يا خط بازي ميكني"
ناشناس
سه‌شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵
ایول ..
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
مردم دنبال کار و اشتغال هستند - تک نرخی شدن نرخ تورم به درد مردم نمی خورد
ali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲
زمان رکود تورم تک رقمی معنا ندارد زمانی ارزش دارد که رونقی هم در اقتصاد دیده شود
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۷
ما تورم را با حیبمان احساس نمی‌کنیم! پس دروغ نگویید!