بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳
در پی افزایش چشم گیر تقاضا در نمادهای گروه بانکی:

بازگشت بورس به دست "وبصادر"؟!

پس از مدت ها در گروه بانک ها و موسسات اعتباری شاهد ایجاد یک روند مثبت و متعادل هستیم، به طوریکه در برخی نماد مهم و اثر گذار همچون "وبصادر" ، "تجارت" و "وبملت" شاهد مبادلاتی پر حجم و در محدوده مثبت تابلوی معاملات هستیم. نکته مهم در این گروه خریدهای قابل توجه با حجم بالای سهامداران خصوصاً سهامداران حقوقی آنها می باشد.
کد خبر : ۱۶۵۲۸۹
نویسنده :
یارمحمدی

طی معاملات روز جاری شاخص کل بورس در محدوده کانال 72 هزار واحدی با نوسانات مثبت و منفی همراه شده است که پس مدتها در بین نمادهای با بیشترین تأثیر مثبت چند نماد معاملاتی بانکی نیز به چشم می خورد.

به گزارش بورس نیوز، طی روز جاری، پس از مدت ها در گروه بانک ها و موسسات اعتباری شاهد ایجاد یک روند مثبت و متعادل هستیم، به طوریکه در برخی نماد مهم و اثر گذار همچون "وبصادر" ، "تجارت" و "وبملت" شاهد مبادلاتی پر حجم و در محدوده مثبت تابلوی معاملات هستیم. نکته مهم در این گروه خریدهای قابل توجه با حجم بالای سهامداران خصوصاً سهامداران حقوقی آنها می باشد.

بر این اساس تا لحظه تنظیم این گزارش، سهامداران حقوقی در نماد معاملاتی بانک صادرات که در قیمت 99 تومان و با حجم بیش از 90 میلیون سهم مواجه است، 77 درصد خریدها را انجام داده اند و از طرفی در نماد بانک تجارت 103 تومانی نیز شاهد حضور پر رنگ 3 سهامدار حقوقی هستیم، به طوریکه تاکنون با خرید بیش از 20 میلیون سهم 75 درصد خریداران این سهم را به خود اختصاص داده اند. بانک ملت نیز در میانه معاملات با خرید 42میلیونی سهامدار حقوقی با رشد قابل توجهی تا محدوده مثبت کامل تابلوی معاملات همراه شد و اکنون نیز با صف خرید کم حجمی مواجه است.

گفتنی است در معاملات امروز با توجه به تعدیل سود هر سهم بانک صادرات، حقوقی بازارگردان این سهم، در پی از بین رفتن ترس در حال خرید سهام است و با خریدهای پر حجم خود که طی چند مدت اخیر بی سابقه بوده، نوید بازگشت روزهای خوبی این گروه و چرخش روند حرکتی سهم به روند صعودی را می دهد.

بر اساس این گزارش اگر این روند مثبت و خریدهای سهامداران حقوقی در گروه بانکی ادامه یابد می توان به ایجاد طراوت و شادابی و بازگشت روزهای خوب این گروه امیدوارتر شد و از طرفی با بازگشت بانک ها به روند صعودی، بازار بورس که به دنبال بهانه ای برای پایان دادن اصلاح خود می گردد، با رشد همراه شود. در صورت وقوع چنین اتفاقی از دیدگاه نموداری مقاومت پیش روی شاخص در سطح 72 هزار و 700 واحدی قرار داردکه درصورت عبور از این سطح احتمال تداوم این روند افزایشی شدت خواهد یافت. همچنین با بررسی روند نموداری شاخص کل بانک ها و موسسات اعتباری که در یک کانال صعودی با شیب ملایم در نوسان است، در آخرین گام خود نزدیک به 15درصد افت داشته و به نظر می رسد با تداوم این رفتار سهامداران حقوقی و کاهش فروش های دیگر سرمایه گذاران، ریسک سرمایه گذاری در این گروه نیز کاهش یابد و کم کم هیجان خرید در بانکی ها ایجاد کند.

در پایان گفتنی است که علاوه بر تمامی موارد ذکر شده طبق اعلام بانک مرکزی از امروز نرخ سود سپرده بانک ها از 18 درصد به 15 درصد کاهش یافته است. این موضوع نیز بر ایجاد روند مثبت این گروه در اولین روز فصل تابستان سال جاری بی تأثیر نمی باشد، اما به طور کل این حجم خرید در بین بانکی ها قطعاً دلیل قابل توجهی دارد و باید دید طی روزهای آتی با تداوم این روند در گروه این بار بانک ها می توانند نقش لیدر بازار سرمایه در روند صعودی را به دوش بگیرند یا خیر؟


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
-
سه‌شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
از یک طرف می گوئید سود بانکی کم شود پول به بورس می آید. پس باید وضع گروه بانکی بدتر شود نه اینکه بهتر شود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
فکرکنم یه مثبت یه روزه ای بود فردا بازاررها می شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
حقوقی ها باید چند روز بانکیها را مثبت نگه دارند تا ما که بالا خریدیم سود کنیم
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴
بانکی چون پاسارگاد حدود یک سال است که یک اطلاعیه نداده ایا حرفی برای رشد دارد یا کی افزایش سرمایه اش تبدیل به سهم میشود .
امین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵
وبصادر رو دوباره در محدوده 91 تومان خواهید دید....
اراک بورس
-
سه‌شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶
حقوقیها الان میخرند و برای هفته دیگه که بازار خوب میشود میفروشند