بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
کد خبر : ۱۶۵۲۹۵
 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قلی‌خسروی با ابراز تعجب از وجود چنین خانه‌هایی در تهران می‌گوید: «اینکه در تهران اجاره خانه برای یک روز وجود دارد عجیب است. به ‌هر حال در شهرهای دیگر مانند شهرهای شمال این اتفاق به دلیل بودن مسافران موضوعی طبیعی است اما در تهران خیر و باید این موارد از سوی اداره اماکن مورد بررسی قرار گیرد.»

اجاره این خانه‌ها هم از آب خوردن ساده‌تر است. آنها به‌سادگی در کانال‌های تلگرامی تبلیغ کرده‌اند، شما به‌سادگی با شماره‌هایی که در اختیارتان قرار داده‌اند تماس می‌گیرید و به‌سادگی یک تماس می‌توانید خانه مدنظرتان را برای یک روز اجاره کنید.

بدون آنکه از شما شناسنامه بخواهند یا نسبت کسانی که می‌خواهید با خود به آن خانه ببرید را سؤال کنند. اگر هم بخواهید مهمانی بگیرید آنها گزینه‌های دیگری برایتان روی میز می‌گذارند.

 باغ ویلاهایی بزرگ‌تر، خارج شهر، امن‌تر و... البته دیگر اجاره روزی 300 هزار تومان نیست بلکه اجاره‌ها به‌ روزی یک‌میلیون و 500 هزار تومان و حتی بالاتر هم می‌رسد. آن‌ هم تضمین‌شده که هیچ خطری مانند نیروی انتظامی، همسایگان فضول و... شما را تهدید نمی‌کند.

سؤالی در اینجا مطرح می‌شود؛ این اشخاصی که خانه برای اجاره یک‌روزه در بساط خوددارند چه کسانی‌اند؟ شنیده‌ها حاکی از آن است برخی از این اشخاص شاگردان مشاوران املاک هستند یا برخی مشاوران املاکی که در کارشان شیطنت‌هایی هم دیده می‌شود. برای به دست آوردن برخی اطلاعات، در این گزارش به‌عنوان مشتری به یکی از شماره‌هایی که در کانال تلگرامی خانه‌های اجاره‌ای یک‌روزه را تبلیغ کرده‌اند تماس گرفتیم. سپس با دبیر اتحادیه مشاوران املاک گفت‌وگو کردیم.
 
به‌سادگی یک‌ خانه می‌شود خانه یک‌روزه اجاره کرد!

 
شماره‌ای که در یکی از کانال‌های تبلیغ خانه مبله یک‌روزه گذاشته‌اند هم رند است و هم خیلی سریع؛ بعد از 2 بوق جواب می‌دهد.

از خانه‌های موجودی که در تهران برای اجاره یک‌روزه گذاشته‌اند سؤال می‌کنیم که می‌گوید: «اجاره برای یک روز از ساعت 1 بعدازظهر امروز تا 2 بعدازظهر فرداست. ظرفیت خانه‌ها هم برای سه نفر است با مبلغ 300 هزار تومان.» می‌پرسیم برای اجاره نیاز به شناسنامه هم هست؟ که می‌گوید: «شناسنامه لازم نیست. تنها با داشتن کارت ملی می‌توانید خانه را اجاره کنید.» سؤال بعدی‌مان را با کمی شک و تردید مطرح می‌کنیم که نسبت آن سه نفر مهم است؟ و در جواب می‌گوید: «برای ما مهم نیست شما با هم چه نسبتی دارید.» بعد از آن کمی سؤالات را جزئی‌تر می‌کنیم و از او می‌پرسیم در این خانه‌ها می‌شود میهمانی با تعداد 25 نفر هم برگزار کرد که می‌گوید: «این خانه‌ها برای میهمانی نیستند.»
 
برای آنکه نشان دهیم قصدمان از اجاره خانه برای گرفتن میهمانی است به این نکته اشاره می‌کنیم که میهمانان ما بیشتر از سه نفرند و اصلاً چه کسی این خانه‌ها را در تهران برای سه نفر اجاره می‌کند و می‌گوید: «بالاخره هستند مسافرانی که به تهران می‌آیند یا برای کارهای دیگر نیاز به اجاره یک‌ خانه در حد یک روز دارند؛ اما اگر شما بخواهید میهمانی بگیرید باغی در شهریار سراغ دارم. یک ویلای 2 اتاق خوابه است با استخر. اجاره آن‌ هم یک‌ میلیون و نیم می‌شود.» از امنیت آن محدوده سؤال می‌کنیم و جواب می‌دهد: «از نظر امنیت خیالتان راحت باشد. در آن حوالی از پلیس خبری نیست و این را به شما تضمین می‌کنیم.»
 
خانه های ساعتی در تهران / هیچ مشاور املاکی خانه یک‌روزه اجاره نمی‌دهد
 
هرچند پیش ‌از این هم برخی تخلفات توسط بنگاه‌های معاملاتی گزارش‌ شده بود و در جنجال کلیپ، پسرک برای پلیس فتا مشخص شد که وی شاگرد مشاور املاک بوده و از طریق خانه‌های خالی در اختیار مشاور املاک، به سوءاستفاده اقدام کرده است اما وقتی با آقای مصطفی قلی‌خسروی، دبیر اتحادیه مشاوران املاک تهران تماس می‌گیریم با او درباره وجود چنین خانه‌هایی که یک‌روزه اجاره می‌دهند به گفت‌وگو می‌پردازیم.

خانه‌هایی در تهران که ساعتی اجاره می‌شود! +عکس

او با بیان بی‌اطلاعی از اجاره چنین خانه‌هایی در تهران می‌گوید: «اجاره چنین خانه‌هایی به‌صورت یک‌روزه بین مشاوران املاک به‌ هیچ‌ عنوان رخ نمی‌دهد و این اتفاق از سوی اشخاصی به‌جز مشاوران املاک صورت می‌گیرد.»

دبیر اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اینکه مالک یک‌ خانه مختار است خانه خود را به هر صورت که می‌خواهد اجاره بدهد گفت: «چه در قانون و چه در دین گفته‌ شده که صاحب‌خانه مختار است خانه‌اش را به هر طریق که می‌خواهد اجاره بدهد. چه یک ساعت و چه 10 سال اختیار با مالک است و در این زمینه قانونی وجود ندارد.»
 
قلی‌خسروی با ابراز تعجب از وجود چنین خانه‌هایی در تهران می‌گوید: «اینکه در تهران اجاره خانه برای یک روز وجود دارد عجیب است. به ‌هر حال در شهرهای دیگر مانند شهرهای شمال این اتفاق به دلیل بودن مسافران موضوعی طبیعی است اما در تهران خیر و باید این موارد از سوی اداره اماکن مورد بررسی قرار گیرد.»
 
متقاضیان این خانه‌ها معمولاً بیمارانی یا همراهان آنان‌اند که از سایر شهرهای کشور برای درمان به تهران می‌آیند یا صاحبان مشاغلی که برای مدت کوتاهی نیاز به سکونت در پایتخت دارند .
 
جالب اینجاست که این خانه‌ها کاربردهای دیگری هم دارند؛ برخی تاجران و فعالان اقتصادی برای قرار ملاقات کاری خود که محرمانه بودن جزئیات قرارداد برایشان اهمیت دارد، به‌ویژه با طرف‌های خارجی، مشتری این خانه‌ها هستند، اما اکثر این متقاضیان جوانان مرفهی‌اند که این خانه‌ها را مکان‌های مناسبی برای برگزاری مهمانی‌های شبانه خود می‌دانند که البته امکانات لازم نیز برای برگزاری چنین برنامه‌هایی در این خانه‌ها وجود دارند.

در هر حال سؤال اصلی که در این میان به آن پاسخ مناسبی داده نشده، این است که آیا با افزایش این نوع خانه‌ها که حتی به‌صورت ساعتی هم اجاره داده می‌شوند و مطمئناً فساد و ناهنجاری را به دنبال خواهد داشت، چه اقداماتی می‌توان انجام داد؟

منبع:روزنامه صبح نو
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸
پس بی دلیل نیست که در شهرک راه اهن (گلستان) افراذی چندین خانه خریده اند واجاره هم نمی دهند پس با بزرگتر شدن منطقه اجاره چند دقیقه ای می دهند