بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
شرکت کارگزاری نهایت نگر گزارش می دهد:

چه بر سر صنعت شیمیایی می آید؟

در بررسی تکنیکی امروز به سراغ بررسی شاخص این صنعت رفته ‌ایم، چرا که به نظر می ‌رسد افت قیمت در ماه‌ های اخیر در نمادهای زیر مجموعه این گروه، قیمت ‌ها را به سطوحی رسانده است که ....
کد خبر : ۱۶۵۳۹۴
یکی از صنایع بزرگ اما حاشیه نشین این روزهای بورس تهران، صنعت شیمیایی است. صنعتی که به لحاظ ارزش روز، رتبه ۱ را در بین صنایع بورسی برخوردار است اما در بین ۳۷ صنعت حاضر در بازار،‌ رتبه ۳۰ بازدهی را در یک سال اخیر با بازدهی کمتر از ۳ درصدی به خود اختصاص داده است! در بررسی تکنیکی امروز به سراغ بررسی شاخص این صنعت رفته ‌ایم، چرا که به نظر می ‌رسد افت قیمت در ماه‌ های اخیر در نمادهای زیر مجموعه این گروه، قیمت ‌ها را به سطوحی رسانده است که افت بیشتر قیمت توجیهی نداشته و پتانسیل برگشت را دارند.

براساس گزارش شرکت کارگزاری نهایت نگر، اما در بررسی تکنیکی شاخص این گروه شاهد نزدیک شدن عدد شاخص به محدوده حمایتی ۴۵۰۰ الی ۴۶۰۰ واحد هستیم. باند مذکور از ماهیت حمایتی مناسبی برخوردار است. اهمیت این باند را در قالب چند نکته ذکر می‌کنیم:

1. باند حمایتی مذکور بر روی یک خط روند صعودی که با رنگ سبز نشان داده شده است، قرار گرفته است. این خط روند که با اتصال دو کف در نقاط شماره ۱ و ۲ ترسیم شده، به دلیل فاصله بیشتر بین نقطه ۲ و ۳ نسبت به فاصله میان نقاط ۱ و ۲، انتظار ما را نسبت به واکنش مثبت به این محدوده،‌ افزایش داده است.

۲. این باند حمایتی با تراز ۷۸.۶ درصد فیبوناچی اصلاحی تطابق مناسبی دارد.

۳. قیمت در هفته ‌های اخیر در قالب یک کانال نزولی در حرکت بوده است که در این تراز به کف کانال مذکور برخورد خواهد نمود.

۴. قیمت در قالب روند نزولی شکل گرفته با شکست کف ۵۰۶۴ واحد وارد نزول شده است و اگر طول این گام را مدلسازی نماییم، در محدوده ۴۵۰۰ الی ۴۶۰۰ واحد با تکمیل شدن گام دوم رو به رو خواهیم شد که اهمیت حمایتی بالایی داشته و تا زمانی که شکسته نشود، سیگنال فروش جدیدی در نمودار صادر نخواهد شد.

۵. این محدوده با میانگین سقف و کف ۱۰۳ روزه نیز هم ‌پوشانی مناسبی دارد. میانگین سقف و کف ۱۰۳ دوره‌ای در گذشته نقش مقاومت را بازی نموده و هم اکنون در مقام حمایت است.

۶. تراز حمایتی مورد نظر با سنکواسپن B (از ابر ایچیموکو) متناظر با سقف قیمت و سقف چیکواسپن نیز هم پوشانی داشته و اهمیت این محدوده را چندین برابر می‌نماید.

و اما انتظارمان پس از در نظر گرفتن نکات مذکور، بدین شرح است:

الف. در محدوده ۴۵۰۰-۴۶۰۰ واحد باند حمایتی معتبری داریم که می ‌تواند منجر به کف سازی و رشد گروه شیمیایی شود.

ب. مادامیکه این محدوده شکسته نشود، سیگنال فروش جدیدی در نمودار نخواهیم داشت و لذا می ‌توان در انتظار برگشت قیمت بود.

چه بر سر صنعت شیمیایی می آید؟

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از دیگر تحلیل های کارگزاری نهایت نگر بهره مند شوید:

http://www.ershan.ir/analysis/latest

تحلیلگر:‌ مصطفی پازوکی

اشتراک گذاری :
ارسال نظر