بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
کد خبر : ۱۶۵۴۰۰
ایام ماه رمضان از خاطره انگیزترین روزهای زندگی افراد یک خانواده ایرانی است؛ سحرها و افطارهای لذت بخشی که یادآور خیلی از خاطرات و رفتارهای خاص پدرها و مادرها، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و یا فرزندان است.

به گزارش انتخاب، روزه گرفتن در فصول گرم سال آن هم در جغرافیایی مانند استان بوشهر طاقت‌فرسا است و موجب می‌شود که روزه‌دار احساس تشنگی بیشتر از گرسنگی داشته باشد. امسال نخستین سالی نیست که ماه مبارک رمضان در فصل گرما قرار می‌گیرد و به طور میانگین در هر دوره سی ساله حدود ۱۰ سال فصل تابستان میزبان ماه رمضان است.

در روزهای گرم تابستان روزه گرفتن بسیار سخت است و افراد قدیمی‌تر می‌‌گویند برای روزه گرفتن باید «توفیقِ روزه» داشت. حدود ۱۶ ساعت روزه‌داری در فصل گرما، همان چیزی است که توفیق می‌خواهد.

در سال‌ها و قرن‌هایی که از روزه‌داری مسلمانان می‌گذرد، بارها ماه رمضان از فصل تابستان گذشته و روزه‌داران توانسته‌اند آیین دینی خودشان را به‌جا بیاورند.

ساعات طولانی روزه‌داری در گرمای جنوب باعث شده تا سبک زندگی در این ماه تغییر کند و بسیاری از مشاغلی که برایشان مقدور است، کارهای روزمره خود را شب‌ها انجام می‌دهند تا بتوانند روزه‌داری کنند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر