بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳
کد خبر : ۱۶۵۴۳۵
نویسنده :
سهیلا صالحی

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، شرکت کارخانجات کاشی و سرامیک حافظ براساس گزارش شفاف سازی در خصوص مغايرت اقلام صورتهاي مالي با بودجه سال۱۳۹۴به شرح زیراعلام نموده که:

1- در مورد تحقق سود حاصل از فروش مواد اولیه به استحضار می رساند مواد اولیه موصوف در اواخر سال 94 وارد گمرک شد و به دستور مدیریت مقدار قابل توجهی از آن مستقیما فروخته شد که اطلاعات با تاخیر زیاد به امور مالی ارائه شده است. به همین دلیل فروش مواد اولیه در 94/12/28 در دفاتر ثبت گردیده است.

2- در پیش بینی انجام شده برای صورت های مالی میان دوره ای عدد کسری انبار به دلیل اشتباه شمارش شمارشگران به صورت متورم اعلام شده بود که مبلغ قابل توجهی از خالص کسری و اضافه انبار را تحت تاثیر قرار داده است ولی در پایان سال با شمارش نهایی که زیر نظر حسابرسان محترم شرکت انجام پذیرفت، اشکال پیش آمده کشف و نسبت به تعیین رقم صحیح اضافه و کسر اقدام شد.

3- در سال مالی 94 شرکت هزینه مالی تسهیلات دریافتی و جرائم دیر کرد اقساط را تفکیک نموده و بخش جرائم و کارمزدهای مربوط را به اضافه هزینه خرید دین را در سرفصل هزینه های اداری، عمومی و فروش طبقه بندی کرده است که مبلغ آن معادل 12.356 میلیون ریال می باشد.

4- در سال 94 به دلیل رکود شدید بازار مسکن اکثر واحد های تولید کاشی و سرامیک کشور به حالت تعطیل درآمدند و شرکت کاشی و سرامیک حافظ متاثر از بازار مسکن نتوانست به اهداف بودجه خود برسد فلذا در اکثرمواقع مجبور به متوقف کردن برخی از خطوط تولید نمود و ترجیح داد از محل دپوی خود نسبت به فروش محصولات اقدام نماید. به همین دلیل تولید نسبت به بودجه کاهش داشته و هزینه های جذب نشده که به صورت مکانیزه محاسبه می شود افزایش داشته است.

5- جداول مربوط به معامله با اشخاص وابسته به شرح زیر می باشد:

شفاف سازی
اشتراک گذاری :
ارسال نظر