بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳
بر اساس صحبت و جلسات متعددی که طی این مدت با صاحب نظران و کارشناسان صورت گرفت و نظرسنجی ها و بحث هایی که به صورت مفصل و با جزئیات با افراد مختلف داشتیم، به یک دستورالعمل منسجم پیرامون تأسیس و فعالیت موسسات رتبه بندی دست یافتیم که بر اساس آن حداقل سرمایه مورد نیاز تأسیس این موسسات پنج میلیارد تومان است که بر اساس اعتباری که به صورت مستقل دارند، می توانند رتبه سنجی کنند.
کد خبر : ۱۶۵۴۵۴
نویسنده :
کیوان فر

محمد فطانت طی نشست خبری روز جاری پیدایش نهمین نهاد مالی تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار را به صورت رسمی اعلام کرد.

به گزارش بورس نیوز، سخنگوی سازمان بورس طی نشستی که با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران برگزار شد با اعلام این خبر اظهار داشت: بر اساس بند 21 ماده یک قانون بازار اوراق بهادار تعدادی از نهادهای مالی احصا شدند که از میان آنها می توان به موسسات رتبه بندی اعتباری اشاره کرد.

فطانت تأکید کرد: بر اساس صحبت و جلسات متعددی که طی این مدت با صاحب نظران و کارشناسان صورت گرفت و نظرسنجی ها و بحث هایی که به صورت مفصل و با جزئیات با افراد مختلف داشتیم، به یک دستورالعمل منسجم پیرامون تأسیس و فعالیت موسسات رتبه بندی دست یافتیم که بر اساس آن حداقل سرمایه مورد نیاز تأسیس این موسسات پنج میلیارد تومان است که بر اساس اعتباری که به صورت مستقل دارند، می توانند رتبه سنجی کنند.

وی افزود: یکی از دغدغه ها و مطالبات به حق سرمایه گذاران بازارهای مالی این است که نسبت به شرکتی که می خواهند در آن سرمایه گذاری کنند، اشراف کامل داشته باشند و اطلاعات لازم و کافی پیرامون ریسک و وضع و ساختار مالی آن شرکت را به دست آورند و طبیعتاً تعیین رتبه و میزان ریسک آنها وظیفه شرکت های رتبه بندی اعتباریست.

فطانت اظهار داشت: امروز رسماً اعلام می کنیم و از افرادی که علاقمند هستند در چهارجوب دستورالعمل تأسیس و فعالیت موسسات رتبه بندی اعتباری کنند، برای دریافت مجوزهای لازم تقاضای خود را به سازمان بورس ارائه دهند.

این مقام مسئول تأکید کرد: نهادهای مالی رتبه بندی اعتباری را از جمله نهادهایی می دانیم که پیوند بازار سرمایه ما با بازارهای سرمایه دنیا را فراهم می کنند.

رییس سازمان بورس همچنین گفت: بر اساس این دستورالعمل شرکای موسس این قبیل شرکت ها و مدیران آنها در تعیین رتبه و میزان اعتبار خود آنها حائز اهمیت هستند که شرایط و الزامات قانونی لازم برای آنها به صورت شفاف در دستورالعمل مذکور قید شده و در ادامه متقاضیان تأسیس این موسسات بایستی جهت دریافت مجوز فعالیت از سازمان بورس بیزینس پلن و طرح های تجای کسب و کار خود را ارایه کنند.

وی مشتریان این قبیل موسسات اعتباری رتبه سنجی را شرکت های ثبت و عرضه شده در بازار سهام و اوراق قابل معامله در بازار سرمایه عنوان کرد که می توانند از این پس بر مبنای یکسری شاخص های مالی و کیفی رتبه خود را کشف و به بازار اعلام کنند که تمام این اقدامات در راستای چارچوب های مدنظر سازمان بورس جهت ارتقای شفافیت بازار است.

بر اساس این گزارش، امروز در حالی از دستور العمل تأسیس و فعالیت موسسات رتبه بندی رونمایی شد که اخبار تکمیلی پیرامون آن متعاقباً در سایت بورس نیوز منتشر خواهد شد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱
به به! چشممون به جمال رئيس سازمان روشن شد! چرا در مورد وضعيت بازار چيزي نميگي؟ با روش نظارتي جناب فطانت هر كسي تو بازار هر كاري دوست داره ميكنه و سهامدار خرد بيچاره ضرر ميكنه! موسسات اعتباري هم براي بازار سرمايه آب نداره ولي براي يه عده از دوست و رفقا نون داره!
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
اقای فطانت کاسه صبر سهامدارانی که در بورس سرمایه گذاری کردند لبریز شده شما لطفا پیگیر ضرر و زیان سنگینی که ما سهامداران متحمل شده ایم باشید....
حسن
-
يکشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
یه کار خوب و ماندگار خواهد بود اگه با داده های شفاف و مدیریت غیر وابسته و تاثیرناپذیر از منابع قدرت و ثروت (مستقل) اداره شوند.