بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶
مستطيل شيشه اي تالار

حافظ غافلگیر شد

امروز که شاخص کل به همراه دیگر شاخص های منتخب مثبت شد، برخی گروه ها همچون خودرویی ها در نیمه دوم معاملات، از محدوده منفی تابلو با رشد و بعضاً با صف خرید قابل توجهی همراه شدند. به طوریکه سایپا از درصدهای منفی به صف خرید سنگین بیش از 80 میلیون سهمی رسید و سهامداران خود را بسیار غافلگیر کرد.
کد خبر : ۱۶۵۴۶۴
نویسنده :
یارمحمدی

با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه 95.04.06 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 5 واحد کاهش به رقم 51248 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 486 واحد افزایش عدد 163353 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 25 واحد افزایش به رقم 26823 واحد رسيد.

همچنین در این روز "خساپا" با 30 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "وبملت" با 47 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 3 واحد افزایش به رقم 773 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 2183 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 736 میلیارد ریال رسید.

طی معاملات روز جاری شاخص کل بورس با نوسانات مثبت و منفی همراه بود، اما در نهایت بر خلاف روزهای یکشنبه هر هفته که اکثراً بازار روندی منفی به خود می گرفت، با رشد همراه شد و این روند مثبت در لحظات پایانی معاملات، شدت بیشتری به خود گرفت.

به گزارش بورس نیوز، امروز که شاخص کل به همراه دیگر شاخص های منتخب مثبت شد، برخی گروه ها همچون خودرویی ها در نیمه دوم معاملات، از محدوده منفی تابلو با رشد و بعضاً با صف خرید قابل توجهی همراه شدند. به طوریکه سایپا از درصدهای منفی به صف خرید سنگین بیش از 80 میلیون سهمی رسید و سهامداران خود را بسیار غافلگیر کرد.

پس از تشکیل صف خرید سنگین سایپا، شاهد ایجاد رنج های مثبت در دیگر نمادهای گروه نیز بودیم، طوری که تقریباًً اکثر نمادها در سقف قیمتی مورد معامله قرار گرفتند.

نماد معاملاتی "خبهمن" نیز در ابتدای معاملات با اعلام پیغام ناظر جهت ابهام در ارائه اطلاعات، متوقف شد. گفته می شود این توقف به معامله بلوکی 62.2 درصدی سهام به ارزش 1.6 هزار میلیارد تومان و خرید آن توسط ویسمن موتور از زیر مجموعه های کروز برمی گردد.

در برخی گروه ها و سهم ها شاهد جدال میان سهامداران حقیقی و حقوقی بودیم. به طوریکه بارها صف خرید "پترول" عرضه شد و عرضه سهامداران حقوقی باعث افت قیمت این سهم از سقف قیمتی مجاز روزانه شد.

نماد معاملاتی "ذوب" نیز از قیمت های منفی با تغییر روند همراه و با صف خرید بیش از 17 میلیون سهم روبرو شد. شایعات پیرامون این شرکت از صادر شدن رأی دادگاه به نفع این مجموعه حکایت دارد که در صورت صحت این موضوع، به احتمال زیاد بزودی افزایش سرمایه شرکت اجرایی خواهد شد. حجم معاملات "ذوب" بیش از 31 میلیون سهم بود که سهامداران حقوقی با عرضه 10 درصدی این حجم تنها در نقش فروشنده ظاهر شدند.

در دیگر نمادهای گروه فلزات اساسی، به غیر از "فولاد" و "فملی" سایر سهم ها مثبت و صف خرید بودند.

در رابطه با شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت نیز شنیده ها از عقد قرارداد این مجموعه با کشور اسپانیا حکایت دارد که این شایعات باعث ایجاد موج مثبت و صف خرید بیش از 10 میلیون سهمی در نماد "ونفت" شد.

به طور کلی، امروز شرایط بازار برخلاف دیروز تا حدی غافلگیر کننده بود و بسیاری از سهام، چرخش 180 درجه ای را نسبت به دیروز تجربه کردند و همانطور که عنوان شد، این اتفاق در روزهای یکشنبه هر هفته کمتر اتفاق می افتد تا شاخص کل پس از افت های شدید و قابل توجه هفته های گذشته روندی صعودی را تحت تأثیر عوامل مختلف به خود بگیرد؛ باید دید این روند غافلگیر کننده روزهای آتی چگونه ادامه خواهد یافت.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴
امروز به نوعی چهارشنبه بود.
ولی با این حال اگر حقوقی و نوسانگیر بذارن و سهامدارا با مشاهده کوچکترین اثر منفی از بازار سهم خودشون رو مفت نفروشن یقینا شروع روزهای خوش بورس و امیدواری سهامدارا آغاز شده.
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴
متاسفانه مدیر عامل فولاد خوزستان در مورد بازپسگیری وجوه شرکت از پس دادن بلوکه 28.5 % سنگ آهن مرکزی ایران شفاف سلزسی نمی کنه ولی در مورد یه ترانس نامه می زنه .گزارش فروش ش هم ک با مبالغ فروش در بورس کالا متفاوت است ؛
رئیس اداره نظارت بر ناشران باید یه واکنشی نشان دهد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶
ذوب را کسی جدی نمی گیره فردا دادگاه تکذیب بشه صف فروش
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۰
واقعا میگم فراموش کردم آخرین باری که یکشنبه های سیاه سبز بوده کی بود؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
اره پول محدد وارد بازار میشود تا سهامداران را فریب و دوباره سرکیسه کنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
بررسي وضعيت بورس از سال 92 تا به امروز و وضعيت اقتصادي كشور در حال حاضر ، نشان مي دهد سرمايه گذاري در بورس پر خطر است.