بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
مهندس یکه زارع با اشاره به روز صنعت و معدن تاکید کرد

بخش صنعت ظرفیت ویژه ای برای تحقق اقتصاد مقاومتی دارد

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، در پیامی روز دهم تیرماه مصادف با روز صنعت و معدن را به همه صنعت‌گران عرصه تولید تبریک گفت و اهتمام ویژه به ظرفیت کشور برای توسعه صنعتی را یادآور شد.
کد خبر : ۱۶۵۵۳۱

مهندس هاشم یکه‌زارع در پیام خود گفت: این روز فرصت مغتنمی است تا در آن با یادآوری الزامات و نیازهای توسعه صنعتی کشور، در سایه برنامه‌ریزی دقیق و اندیشمندانه برای آن، رشد و توسعه را در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل به ارمغان بیاوریم.

متن کامل پیام مدیرعامل ایران خودرو به این شرح است:«روز صنعت و معدن در دهم تیرماه را که زینت تقویم شمسی و یادآور تلاش و همت صنعتگران و پیشه‌ورانی است که اهتمامی ویژه در سربلندی کشور عزیزمان دارند، تبریک می‌گوییم. این روز در سال جاری مقارن با ایام پربرکت ماه مبارک رمضان است، این مقارنه را ارج نهاده و به همه روزه‌دارانی که در بخش‌های مختلف صنعتی، با بازوان ستبر خود چرخ‌های سنگین صنعت را می‌گردانند، به ویژه خانواده بزرگ صنعت خودرو خدا قوت عرض کرده و بر دستان صنعتگران عزیزمان بوسه می‌زنیم.

ايران اسلامی، با در اختيار داشتن منابع و ذخاير زیرزمینی فراوان و همچنین مواد معدني تامین کننده بخش‌های مختلف صنعت، در شمار كشورهاي غني دنياست. این خود فرصت و زمینه‌ای است که موجب شده است از حیث تاریخی، صنعتگری در بخش‌های مختلف این مرز و بوم رونق یابد. نگاهی به تاریخ این کشور حاکی از توجه ویژه گذشتگان به این بخش از چرخه معیشت و زندگی بوده است و این همان چیزی است که در مرور دستاوردهای گذشتگان به درستی قابل ملاحظه است.

اگر چه تحولات زندگی بشری بویژه صنعتی شدن اشکال دیگر گونه و مختلفی را در عرصه صنعتی و چرخه تولید پدیدار ساخته، ولی در مجموع با توجه به استعداد و ظرفیت سرشار مواد اولیه صنعتی و معدنی همچنان بخش صنعت، رکنی اساسی در اقتصاد کشور ما محسوب می‌شود و بر ما فرض است که بتوانیم با مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی درست، چرخه بهره‌گیری از این سرمایه و ثروت‌هاي خدادادي کشورمان را هرچه مطلوب‌تر و بهره‌ورتر سامان دهیم.

اختصاص یک روز با عنوان روز صنعت و معدن، فرصت مناسب و مغتنمی است تا بتوانیم ضمن یادآوری ضرورت‌ها، الزامات و نیازهای صنعتی کشور برای توسعه، نسبت به تحقق «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اهتمام کنیم. از خاطر نبرده‌ایم که اقتصاد مقاومتی با تاکید بر تولید داخلی و ظرفیت و استعداد موجود در کشور از موضوعات مورد توجه دولت محترم و همه دلسوزان نظام و کشور اسلامی‌مان است و بخش صنعت ظرفیت ویژه‌ای دارد که با توسعه و بالندگی آن می‌توان، به رشد، تعالی و پیشرفت اقتصادی کشور کمک کنیم. بی‌شک این اتفاق در صورتی رخ می‌دهد که به مهم‌ترين موتور محركه اقتصاد کشور يعني بخش صنعت و معدن که در عمل یکی از عوامل مولد اشتغال پايدار و ظرفیتی برای افزايش توليد ناخالص ملي و درآمد سرانه است، نگاهي انديشمندانه و مدبرانه شود. تاکید می‌شود: عنوان سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» زیبنده سالی است که در آن به صنعت داخلی و ظرفیت‌های موجود در آن برای دستیابی به اهداف بلندی که نظام مقدس جمهوری اسلامی در پی آن است، توجه ویژه ‌شود.

در پایان خرسندیم که ما نیز در شمار فعالان بخش صنعت و عضو خانواده بزرگی هستیم که از افتخارات آن حضور در عرصه تولید صنعتی کشور است. لذا فرصت را غنیمت دانسته و به این بهانه از فعالان خدوم عرصه صنعت خودرو بویژه همکارانمان در گروه صنعتی ایران خودرو قدردانی کرده، بر همت بلندشان درود می‌فرستیم و برای بهروزی و سعادتشان در بارگاه ایزد منان دعا می‌کنیم.»

جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
بایستی از اقای یکه زارع بپرسیم: آقای مدیر اندیشمند و برنامه ریز برنامه‌ریزی دقیق و اندیشمندانه خود شما در آن زمان که مدیران زیرک و باهوش سایپا اقدام به تجدید ارزیابی داراییها جهت افزایش سرمایه کردند دقیقا چی بود که الآن صحبت برنامه ریزی دقیق و اندیشمندانه میکنید؟!!!
پوریا
جمعه ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷
ایشون به صورت اندیشمندانه و دقیقی قراره عزل بشن و یک نفر دیگه مدیر عامل ایران خودرو بشه .
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴
بیچاره بد جوری در برابر مدیر عامل سایپا کم اورده!!!!