بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
در پی یکسال تلاش بی وقفه مدیریت و کارکنان محقق شد:

سالی ماندگار و ممتاز در کارنامه 94 "ولبهمن"

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بهمن لیزینگ( سهامی عام ) رأس ساعت 15:00 روز چهارشنبه مورخ 1395.04.02 در محل دانشگاه شهید بهشتی با حضور بیش از 89 درصد سهامداران برگزار شد.
کد خبر : ۱۶۵۵۴۹

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بهمن لیزینگ( سهامی عام ) رأس ساعت 15:00 روز چهارشنبه مورخ 1395.04.02 در محل دانشگاه شهید بهشتی با حضور بیش از 89 درصد سهامداران برگزار شد.

مجمع بهمن لیزینگمجمع بهمن لیزینگ

ترکیب هیئت‌رئیسه مجمع با حضور آقای دکتر حیدری به‌عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان احمدی فرد و ضرابیان و آقای ناصر فاطمی به عنوان منشی تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیئت‌مدیره توسط مدیرعامل محترم ، جناب آقای دکتر قنبری و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورت‌های مالی منتهی به سال مالی 1394.12.29

2- تقسیم 250 ريال به‌عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی راده به‌عنوان حسابرس و بازرس اصلی و موسسه حسابرسی رهبین به‌عنوان بازرس علی‌البدل

4- انتخاب روزنامه دنیای اقتصاد به‌عنوان روزنامه کثیرالانتشار

مجمع بهمن لیزینگ

* گزیده اطلاعات:

مجمع بهمن لیزینگ

* پیام هیئت مدیره:

خدای بزرگ را سپاس میگوییم که توفیقی عنایت کرد تا در حد وسع و توان و امکانات تلاش کنیم و با عنایت به حضرت حق‌تعالی و جدیت و تلاش مجموعه همکاران به اهدافی که در برنامه راهبردی بودجه سال 1394 ترسیم‌شده بود دست‌یابیم و دین و امانتی را که به‌وسیله اطمینان و اعتماد سهامداران محترم بر عهده ما گذاشته‌شده است را صادقانه پاس بداریم و مجدانه ادا کنیم.

سال 94 بی‌شک در تاریخ فعالیت شرکت، سالی ماندگار و ممتاز می‌باشد چراکه علیرغم مسائل و مشکلات پیچیده اقتصادی در سطح کشور و مسئله تحریم با برنامه‌ریزی دقیق و رصد لحظه‌به‌لحظه شرایط بازار توانستیم به بالاترین میزان سودآوری شرکت از بدو تأسیس تاکنون دست‌یابیم.

قطعاً مجموعه مدیریت شرکت به این توفیقات حاصل‌شده بسنده نخواهد کرد و عزم، برای برداشتن گام‌های بلندتر و دسترسی به اهدافی والا که در شأن نام این شرکت باشد دارد.

* مرور كلي بر صنعت ليزينگ در ايران

در كشور ما روند تحولات اقتصادي و رشد صنعت خودروسازي منجر به رقابت بين شرکت‌های توليدكننده خودرو درفروش محصولات خود و همچنين تغيير رفتار مصرف‌کنندگان و شکل‌گیری شرکت‌های ليزينگ گرديد. در همين راستا شركت ليزينگ ايران به‌عنوان اولين شركت ليزينگ در سال 1354 تأسيس گرديد. روند روبه رشد اين صنعت كه بيانگر شرايط رقابتي شديد در آن می‌باشد به‌گونه‌ای است كه تعداد 63 شركت ثبت‌شده در پايان سال 1382 در پايان سال 1386 با 186 درصد رشد به 180 شركت ثبت‌شده افزایش‌یافته بود. ليزينگ در قانون عمليات بانكي بدون ربا ايران مصوب دی‌ماه 1362 تحت عنوان اجاره به‌شرط تمليك كه نوعي از عمليات ليزينگ مالي است مشروعيت يافت و دستورالعمل‌های اجرائي آن تدوين و ابلاغ گرديد. حجم فعاليت ليزينگ در ايران بالغ‌بر 90 درصد مربوط به خودروهاي سواري و كار است به همين دليل صنعت ليزينگ به‌شدت وابسته به حمل‌ونقل می‌باشد. جايگاه شركت بهمن ليزينگ در طي سالهاي اخير و با توجه به آمار شرکت‌های برتر كشور توسط سازمان مديريت صنعتي در بين 500 شركت برتر كشور به شرح مندرج در جدول زير می‌باشد.

* رتبه شركت در بين شرکت‌های برتر كشور با توجه به گزينه حجم ريالي فروش

مجمع بهمن لیزینگ

* تاریخچه

شركت بهمن ليزينگ در تاريخ 1381.09.16 به شماره 195889و شناسه ملي10102377650 در اداره ثبت شرکت‌های تهران به ثبت رسيده است. اين شركت در راستاي استراتژی‌های گروه بهمن در آذرماه 1381 با سرمایه‌گذاری مستقيم شركت گروه بهمن و با اهداف ذيل تأسیس‌شده است: توسعه بازار فروش محصولات گروه بهمن از طريق ايجاد تسهیلات ويژه براي واگذاري خودرو به‌صورت اجاره به‌شرط تمليك جهت سازمان‌ها، نهادها، مؤسسات دولتي و عمومي و افراد ؛ انعطاف‌پذیری در برابر درخواست‌های مشتريان ؛ مديريت استفاده بهينه از سرمايه ؛ تحقق رفاه اجتماعي و كمك به اشتغال پايدار ؛ حمايت از توليدات و صنايع داخلي. شخصيت حقوقي شركت بر اساس روزنامه رسمي شماره 19797 مورخ 1391.11.30 از سهامي خاص به سهامي عام تغییریافته و موضوع فعاليت شركت طبق ماده 2 اساسنامه جديد كه در تاريخ 1391.09.18 توسط مجمع عمومي فوق‌العاده صاحبان سهام تصويب گرديده به شرح ذيل می‌باشد:

الف. موضوعات اصلي: خريد انواع كالا و اموال منقول و غيرمنقول (مطابق بندهاي الف، ب، ج ماده 5 دستورالعمل تأسيس، فعاليت و نظارت بر شرکت‌های ليزينگ مصوب 1386.04.16شوراي پول و اعتبار) و واگذاري آن‌ها به متقاضيان در قالب عقود اجاره يا فروش اقساطي.

ب. موضوعات فرعي: خریدوفروش انواع اوراق بهادار به‌منظور مديريت نقدينگي در چارچوب قوانين و مقررات و دستورالعمل‌های ذیربط.

سهام اين شركت در بازار اول فرا بورس ايران پذیرفته‌شده و از روز سه‌شنبه مورخ 1393.08.20 با نماد " ولبهمن " در حال دادوستد می‌باشد.

در حال حاضر اين شركت عضو هیئت‌مدیره انجمن ملي ليزينگ ايران می‌باشد.

* استراتژي شركت

محورهاي استراتژيك شركت به شرح زير می‌باشند:

· توسعه و گسترش راهكارهاي تأمین منابع مالي به‌منظور جذب منابع مالي ارزان‌قیمت و توسعه تعاملات اعتباري بهتر با بانک‌ها در همين راستا و كاهش هزینه‌های مالي

· پوشش ريسك ناشي از تخصيص منابع مالي در جريان گردش عمليات ليزينگ از طريق اعتبارسنجي مشتريان و تضامين كارآمد

· اعمال مديريت بر مبناي بودجه و بهینه‌سازی هزینه‌ها به‌منظور افزايش کارایی و اثربخشي منابع مالي

· پيگيري مستمر در خصوص وصول آن بخشي از منابع مالي كه به دلیل عدم پرداخت اقساط توسط مستأجران از چرخه عمليات ليزينگ و درآمدزایی براي شركت خارج‌شده است

· افزايش سودآوري شركت

· یکپارچه‌سازی سيستمهاي اطلاعاتی و عملياتي شركت

· اصلاحات ساختاري از طريق بازنگري ساختار سازماني و شرح وظايف و نيز ارتقاء كيفي منابع انساني

· توسعه و بهبود روش‌های اعتبارسنجي.

* بخشي از دستاوردهاي سال1394

· برگزيده دريافت نشان زرين

· تضمين كيفيت و اعتبار درفروش و واگذاري خودرو

· در دومين اجلاس مشترک توسعه كيفيت حمل‌ونقل، ساختمان راه و شهرسازي

· عضويت در هیئت‌مدیره تشكل انجمن ملي ليزينگ ايران

مجمع بهمن لیزینگ

در راستاي تحقق ماده 5 قانون بهبود مستمر فضاي کسب‌وکار و حسب مأموریت قانوني اتاق بازرگاني و صنايع و معادن در اين حوزه مبني بر ادغام تشکل‌های موازي و طبق توافق اتاق بازرگاني و بانك مركزي جمهوري اسلامی ايران، انجمن شرکت‌های ليزينگ و كانون شرکت‌های ليزينگ منحل و نهاد قانوني و رسمي انجمن ملي ليزينگ ايران در اتاق بازرگاني صنایع و معادن به‌عنوان يك تشکل اقتصادی ملي با حضور همه شرکت‌ها فعال و داراي مجوز از بانك مركزي در حوزه ليزينگ تشکیل و با اكثريت قابل‌توجه آرا شرکت بهمن ليزينگ به عضویت هیئت‌مدیره اين تشكل انتخاب گرديد.

* سرمایه:

سرمايه شركت در بدو تأسيس مبلغ 10ميليون ريال (شامل تعداد 100 سهم به ارزش اسمي هر سهم 100.000 ريال) بوده كه طي چند مرحله به شرح زير به مبلغ 600 ميليارد ريال(شامل تعداد 600.000.000 سهم به ارزش اسمي هر سهم 1000ريال) در پايان سال 91 افزایش‌یافته است. با توجه به مجمع عمومي فوق‌العاده مورخ94.10.09 افزايش سرمايه از 600 ميليارد ريال به 1000 ميليارد ريال در دو مرحله مورد تصويب قرار گرفت، كه مرحله اول آن در تاريخ 1395.03.19 در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسيد و سرمایه شركت از 600 ميليارد ريال به 800 ميليارد ريال تغيير يافت .

مجمع بهمن لیزینگ

* ترکیب سهامداران

آخرين تركيب سهامداران در پايان سال مالي منتهي به 1394.12.29 به شرح جدول زير است:

مجمع بهمن لیزینگ

* شركت از منظر بورس اوراق بهادار

شركت بهمن ليزينگ(سهامي عام ) در تاريخ1393.05.20 در فرا بورس ايران پذيرش و با شماره 11271 نزد سازمان بورس اوراق بهادار ثبت‌شده است. براي اين شركت نماد "ولبهمن" و بخش واسطه‌گری‌های مالی و پولی و طبقه لیزینگ مالی تعیین و سهام آن برای اولین بار در تاریخ 1393.08.20 مورد معامله قرارگرفته است.

* وضعیت سهام شرکت در سال مالی 1394

مجمع بهمن لیزینگ

* اطلاعات مقایسه‌ای پیش‌بینی‌های درآمد هر سهم و عملكرد واقعي

اطلاعات مربوط به پیش‌بینی‌های درآمد هر سهم شركت براي سال مالي منتهي به 1394.12.29 و عملكرد واقعي آن به شرح زير بوده است:

مجمع بهمن لیزینگ

* سودآوري

يكي از اهداف سازمان‌ها سودآوري و ايجاد ارزش‌افزوده است.كه گوياي ميزان کارایی و اثربخشی فعالیت‌ها و همسو بودن آن با اهداف کلان سازمان می‌باشد.جدول و نمودارهاي ذيل نمايانگر سود خالص حاصل از عملكرد شركت، سود هر سهم و سرانه سود در سنوات 1391 لغايت 1394 می‌باشد.

مجمع بهمن لیزینگ

* فروش

مجمع بهمن لیزینگ

* نمایندگی‌های شركت در استان‌ها

· در طي سال مالي مورد گزارش همانند سنوات گذشته شركت بررسی‌های لازم در خصوص عملكرد فروش نمايندگان را به عمل آورد و اقدامات زير را به انجام رسانيد.

· فسخ قرارداد نمايندگان غیرفعال شركت

· انعقاد قرارداد با نمايندگان جديد جذب‌شده شرکت‌های تابعه گروه بهمن

· اعطاي نمايندگي به نمايندگان فعال و كارا شناسایی‌شده در سطح كشور.

· برخي ديگر از اقدامات انجام‌شده به شرح زير می‌باشد :

· ارسال خودروهایی ازجمله كشنده فاو تك و جفت محور ، وانت كاپرا ، سواري آسا و سواري رنو داستر به‌صورت اماني به نمايندگي ها جهت بازاريابي و فروش آن‌ها در قالب موضوع فعاليت شركت.

· آموزش نمايندگان در خصوص راه‌اندازی پروژه BPMS بابت مكانيزه نمودن سيستم پذيرش پرونده جهت رفاه حال مشتريان.

* بخشی از برنامه‌های شرکت برای سال مالی 1395

· ارزش‌آفرینی و تأمین منافع سهامداران

· انعقاد قرارداد همكاري با ساير خودروسازان تجاري به‌منظور افزايش واگذاري و تنوع محصول

· ارائه روش‌های نوين و كاهش آهنگ رشد مطالبات معوق در حوزه وصول مطالبات

· ادامه روند اقدامات صورت گرفته در سال 94جهت افزايش سرمايه شركت از 600 ميليارد ريال به800ميليارد ريال و در ادامه از 800 ميليارد ريال به 1000 ميليارد ريال

· ارتقاء مديريت وجوه نقد به‌منظور استفاده بهينه از منابع مالي موجود و ايجاد تعامل بيشتر با بانک‌ها در جهت اخذ منابع مالي ارزان‌قیمت

· بازنگري و تدوين آیین‌نامه‌های موردنیاز شركت

· برنامه‌ریزی جهت ايجاد هاب هاي منطقه‌ای در حداقل 5 حوزه جغرافيائي در سطح كشور جهت انبارش و توزيع سریع‌تر كالا و خدمات به مشتريان(فارس،اصفهان،خراسان،خوزستان، كرمان)

· برنامه‌ریزی جهت برگزاري دوره‌های MBA ليزينگ جهت ارتقا دانش حرفه‌ای همكاران در سطوح كارشناسي و بالاتر

· راه‌اندازی يك واحد نمايشگاهي در خيابان شريعتي در جوار نمایشگاه‌های بزرگ عرضه‌کننده خودروهاي لوكس جهت فروش مستقيم خودروهاي سواري لوكس

· راه‌اندازی نمايشگاه واقع در شهرك ساوه جهت فروش خودروهاي سنگين

· افزايش رضايتمندي مشتريان و سرعت بخشيدن به فرآيندهاي شركت با ارتقا نرم‌افزار BPMSدر حوزه فروش و نمايندگي ها و پیاده‌سازی آن در ساير حوزه‌ها ازجمله وصول مطالبات.

* ترازنامه:

مجمع بهمن لیزینگ

* صورت سود و زیان:

مجمع بهمن لیزینگ

* صورت جریان وجوه نقد:

مجمع بهمن لیزینگ


* آدرس وب‌سایت شرکت:

http://www.bahmanleasing.org/


اشتراک گذاری :
ارسال نظر