بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱
مستطيل شيشه اي تالار

نفس گیری برای روند آتی

طی معاملات امروز در حالی اغلب سهام شرکت ها روند نزولی را در پیش گرفته بودند که از اواسط ساعات معاملات مجدداً سایپا توانست با رشد قیمتی و صف خرید قابل توجه خود جو بازار سرمایه و گروه را به سمت رنگ سبز عوض نماید.
کد خبر : ۱۶۵۵۵۰
نویسنده :
بابک آموخته

با اتمام ساعات معاملات روز چهارشنبه 95.04.09 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 243 واحد کاهش به رقم 51403 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 139 واحد کاهش عدد 163681 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 90 واحد کاهش به رقم 26888 واحد رسيد.

همچنین در این روز "خساپا" با 50 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "پارسان" با 50 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 3 واحدکاهش به رقم 775 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 2719 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 662 میلیارد ریال رسید.

آخرین روز از معاملات هفته جاری با روند نزولی شاخص بورس همراه شد و این نماگر به واسطه کاهش 250 واحدی خود نتوانست مدار 74 هزار واحدی را برای خود حفظ نماید.

بر اساس گزارش بورس نیوز، طی معاملات امروز در حالی اغلب سهام شرکت ها روند نزولی را در پیش گرفته بودند که از اواسط ساعات معاملات مجدداً سایپا توانست با رشد قیمتی و صف خرید قابل توجه خود جو بازار سرمایه و گروه را به سمت رنگ سبز عوض نماید.

البته ایران خودرو نیز به تبع حرکت بسیار تعجب بر انگیز سهامدار عمده خود برای فروش 10 میلیون سهم این شرکت در صف خرید به سهامداران حقیقی و خرد تا جاییکه می توانست سعی کرد تا با روند نزولی خود عملکرد سایپا را خنثی نماید که در آخر نه تنها نتوانست تأثیری بر روند صعودی سایپا بگذارد بلکه خود نیز تا نزدیک های صف فروش پیش رفت.

اهالی تالار هنوز حیرت زده رفتار روز گذشته سرمایه گذار سمند در گرفتن نوسان از سهامداران حقیقی می باشند، البته در خصوص این موضوع مفصل در خبر اصلی امروز صحبت شده است.

به هر حال روند بازار سرمایه طی روز جاری منطقی بود و معمولاً اینگونه روندهای اصلاحی پس از یک رشد کوتاه مدتی به جهت آغاز روند صعودی جدید با سرعت و قدرت بیشتر به وجود می آید لذ به نظر می رسد هفته آتی بورس مجدداً شاهد حرکت تازه ای از دماسنج اقتصاد کشور باشیم.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸
خوبه بازم به یمن این گزارش معنای منطقی بودن رو هم فهمیدیم.
بورسی جون شاید خودت اون باشی. ولی هیچوقت دیگران را اون حساب نکن!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲
ضمنا اضافه شرکت مهر کام پارس هم که یکی از شرکت های تابعه ایران خودرو در زمینه تولید قطعات است، رفتار خوبی با سهامداران حقیقی خود ندارد بطوریکه بعد از بیش از 3 ماه از تاریخ فروش حق تقدمهای استفاده نشده، هنوز پول آن را به سهامداران و آنهم به بهانه عدم ثبت افزایش سرمایه پرداخت نکرده است( ثبت افزایش سر مایه روز گذشته یعنی 95/4/8 انجام شده و تاریخ مجمع عمومی 95/4/14 می باشد ) و متاسفانه بورس هم به وظیفه نظارتی خود عمل نمی کند.
روشنفکر
ROMANIA
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۶
فقط چکاپا را داشته باشید که حرکت بسیار خوبی خواهد داشت.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۱
اگر مدیران دزد بگذارند!
بی نام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵
چگونه به یک شرکت ان هم با تولید خودرو بی کیفیتش اجازه میدهند اینگونه با سازمان بورس و سهامدارانش بازی کند . کمپین را که فراموش نکردید که مدیر عامل ایران خودرو به التماس افتاد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
لطفا بخش نظرات خوانندگان رو گل بگیرید،5 روز بعد نظرات رو منتشر میکنید چه فایده ای داره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷
سمند 10م سهم فروخته چقدر سروصدا داره حقوقی های بانکی 500م یه روزفروختند کسی حمایت نکرد