بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸
کد خبر : ۱۶۵۵۸۴
ایسنا نوشت: وقتی سطح رکود بالا باشد کم‌ بودن مقدار تورم تاثیر بسزایی در اقتصاد ایران نمی‌تواند داشته باشد.

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به تک‌رقمی شدن تورم در ماه جاری می‌گوید وقتی سطح رکود بالا باشد کم‌ بودن مقدار تورم تاثیر بسزایی در اقتصاد ایران نمی‌تواند داشته باشد.
قربانی‌فرید درباره‌ تک‌رقمی شدن تورم و تاثیر آن در بورس اوراق بهادار تهران، اظهار کرد: باید هم تورم و هم رکود در اقتصاد ایران مدنظر قرار گیرد، این‌که تورم تا ۹ درصد کاهش پیدا کند و رکود بالا برود شرایط را برای اقتصاد ایران چندان مساعد نمی‌کند.
وی با اشاره به تعطیل شدن کارخانه‌ها به علت رکود تصریح کرد: در  حال حاضر مقدار نقدینگی کارخانه‌ها کم است و آنها مواد اولیه برای تولید ندارند. در نتیجه تعدادی مجبور به تعطیلی می‌شوند و وقتی کارخانه‌ها تعطیل است، اقتصاد چندان رونق ندارد.
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به تولید کارخانه‌های خودروسازی داخل ایران افزود: اگر شرکت‌های تولیدکننده خودرو تولید خود را افزایش دهند، از آنجایی که این شرکت‌ها بورسی هستند بورس از رونق بالایی برخوردار خواهد شد.
قربانی‌فرید ادامه داد: از دولت انتظار می‌رود که به شرکت‌های تولیدی توجه بیشتری کنند، چرا که اقتصاد هر کشور وابسته به تولید است. اگر تولید شرکت‌ها افزایش پیدا کند، بیکاری کاهش خواهد یافت، عرضه و تقاضا بهتر شده و مردم هم از زندگی بهتری برخوردار خواهند بود و در نتیجه همه اینها شرکت‌های تولیدی سودآور می‌شوند و این سودآوری باعث رشد قابل توجهی در بازار سرمایه خواهد شد.
وی با اشاره به نوسانات بازار سرمایه ایران در روزهای گذشته تاکید کرد: افزایش و کاهش شاخص در ذات بازار است و نباید همیشه به دنبال دلیل خاصی برای آن باشیم.
این کارشناس بازار سرمایه درباره کاهش سود تسهیلات بانکی نیز گفت: کاهش سود تسهیلات بانکی خبر مهمی برای شرکت‌های تولیدی است، چرا که آنها می‌توانند با کاهش نرخ سود تسهیلات از تسهیلات بانکی استفاده کنند. این موضوع بسیار به نفع شرکت‌های بورسی خواهد بود، چرا که شرکت‌های بورسی می‌توانند تولید خود را شروع کرده یا افزایش دهند.
قربانی‌فرید با اشاره به کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی نیز بیان کرد: بعید می‌دانم کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی در حال حاضر تاثیر مثبت خود را روی بازار سرمایه ایران گذاشته باشد. ما باید منتظر باشیم که این موضوع در کنار خبر کاهش سود تسهیلات بانکی در هفته‌های آینده شرایط بورس را بهتر کند.
وی در مورد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و تاثیر آن بر بورس ایران نیز افزود: موضوعاتی در دنیا اتفاق می‌افتد ولی در اقتصاد ما تاثیر چندانی ندارد، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز از جمله این موضوعات است که از دیدگاه من تاثیری بر بازار ایران ندارد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر