بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹
کد خبر : ۱۶۵۵۹۸
نویسنده :
سهیلا صالحی

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، شرکت بين المللي محصولات پارس براساس گزارش شفاف سازی در خصوص علائم تجاري منتقل شده و مشارکت با شرکت گسترش خدمات بازرگاني بهساز به شرح زیر اعلام نموده که:

1- شفافیت قرار دادی بین شرکت بین المللی محصولات پارس و گروه صنعتی بین المللی محصولات پارس.

مالکیت علامت تجاری هوم کر در سال 1388 از شرکت بهداشت کودک به شرکت بین المللی محصولات پارس انتقال یافت و در سال 1392 پس از دریافت پروانه های ساخت و استاندارد و نیز دریافت مجوز قیمت از سازمان حمایت، تولید و فروش آن با هدف ایجاد برند با کیفیت برتر و رقابت با برند های مطرح و با کیفیت در بازار آغاز شد ولی متاسفانه پس از نزدیک به یک سال و نیم تلاش مستمرجهت بازاریابی و فروش و حتی سپردن توزیع و پخش سراسری آن به شرکت معظم قاسم ایران، توفیقی حاصل نشده و پروژه عملا با شکست مواجه شد. به دلیل نیاز به پشتیبانی تبلیغاتی و صرف هزینه های بسیار زیاد که در توان مالی شرکت نبوده (بیش از 10 الی 15 میلیارد تومان در سال) و زیان آن را به شدت افزایش می بخشید لذا بر اساس مجوز بند س-1 صورتجلسه هیئت مدیره شماره 454 آبان 1393 و به استناد گزارش کارشناس رسمی دادگستری مورخ 93/08/18 برند مذکور قیمت گذاری شده و و نهایتا بر اساس قرارداد واگذاری مالکیت و امتیاز برند در تاریخ 94/01/15 این علامت تجاری به گروه صنعتی بین المللی محصولات پارس واگذار گردید. همچنین بر اساس قرارداد استفاده از علائم تجاری، فی مابین شرکت بین المللی محصولات پارس و نیز گروه صنعتی بین المللی محصولات پارس تا تاریخ 1395/06/31 تولید و فروش انواع محصولات با نام تجاری هوم کر که امکان تولید آنها توسط این شرکت فراهم می باشد بدونه پرداخت حق رویالتی به شرکت پارس واگذار شده است. از تاریخ واگذاری تا کنون هزینه های تبلیغاتی در صدا و سیما و سایر رسانه ها به عهده ی گروه بوده و شرکت صرفا هزینه تخفیفات، پروموشن و جوایز را پرداخت نموده است.

همچنین بر اساس مذاکرات با گروه صنعتی پارس و موافقت مدیریت گروه، به منظور کمک و بهبود وضعیت مالی شرکت بین المللی محصولات پارس در سال مالی 95-96 نیز از دریافت حق رویالتی خودداری شده و همچنین حق رویالتی در آینده در حد عرف معمول که حداکثر 5 درصد فروش خالص خواهد بود دریافت خواهد شد.

از طرف دیگر واگذاری تولید و فروش محصولات با نام تجاری هوم کر حد اقل به مدت دو سال دیگر به شرکت بین المللی محصولات پارس واگذار خواهد شد و در صورت انجام تعهدات از جانب طرفین قرارداد به فواصل زمانی 2 سال یکبار قابل تمدید خواهد بود. البته با توجه به اعتبار قرارداد کنونی با گروه تا پایان 31/06/95، لذا قرار داد جدید به زودی بر مبنای توضیحات داده شده منعقد و تصویر آن برای سازمان ارسال خواهد شد.

2- اعلام آخرین وضعیت موضوع مشارکت با شرکت بهساز

مبلغ سرمایه گذاری شده در این خرید توسط شرکت از طریق منابع سهامداران عمده به صورت قرض الحسنه دریافت گردیده است و هدف از آن سودآوری در خرید برخی اقلام پرمصرف کالاهای اساسی نظیر گندم، ذرت و روغن بوده است. البته در نیمه اول سال مالی 93-94 نیز شرکت اقدام به واردات 3.500 تن گندم نمود که از این محل 5.621 میلیون ریال سود شناسایی کرد. لذا با توجه به اینکه طبق ماده 2 اساسنامه شرکت مجاز به انجام فعالیت مذکور می باشد لذا این بار از طریق شرکت بهساز و با مشارکت آن شرکت که از مجموعه شرکت ها وابسته به بانک ملت است اقدام به واردات مواد غذایی فوق الذکر شد. البته به دلیل تاخیر های پیش آمده در واردات و فروش این اقلام و نیز برخی اختلاف نظرهایی که در خصوص محاسبات بهای تمام شده وجود دارد، هنوز نمی توان در خصوص آن اظهار نظر قطعی نمود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر