بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی مارون ( سهامی عام ) رأس ساعت 14:00 روز چهارشنبه مورخ 95.04.09 درمحل سالن همایش های بین المللی نیایش با حضور بیش از 95 درصد سهامداران برگزار شد.
کد خبر : ۱۶۵۶۳۸

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی مارون ( سهامی عام ) رأس ساعت 14:00 روز چهارشنبه مورخ 95.04.09 درمحل سالن همایش های بین المللی نیایش با حضور بیش از 95 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای غلامی به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان ربیعی و رحیمیان و به دبیری آقای احمدزاده تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط مدیر عامل محترم ، جناب آقای شریف موسوی و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 1394.12.29

2- تقسیم 5500 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی هوشیار بهمند به عنوان حسابرس و بازرس اصلی و موسسه حسابرسی بهمند به عنوان بازرس علی البدل

4- انتخاب روزنامه های اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

مهمترین اقدامات، دستاورد ها و طرح های توسعه ای مارون / اعلام رکورد تولید یکی از واحد ها در آینده ای نزدیک

· حاشیه مجمع:

در ابتدای جلسه، سید رحیم شریف موسوی مدیر عامل شرکت پتروشیمی مارون به رشد میزان تولید محصولات طی سال های اخیر اشاره کرد و ابراز داشت: مقدار تولید محصولات "مارون" از سال 86 تا کنون روند رو به رشدی را سپری کرده و طی سال 94 نسبت به سال 93 حدود 11.2 درصد افزایش یافته است.

شریف موسوی افزود: مقدار تولید محصولات طی سال 94 حدود 19 درصد بیش از متوسط تولید صنعت در سال مذکور بوده و به عبارت دیگر شرکت پتروشیمی مارون 95 درصد نسبت به ظرفیت اسمی تولید داشته است. علاوه براین، از لحاظ کیفیت محصولات تولیدی نیز طی پنج سال اخیر بجز در یکی از واحد های تولیدی روند مناسبی را سپری کرده که خوشبختانه در شرایط فعلی تناژ تولید این واحد تولیدی به 45 تن در ساعت رسیده و به زودی به عنوان رکورد تولید اعلام خواهد شد.

وی همچنین در خصوص فعالیت های عمده شرکت در سال 94 اظهار داشت: راه اندازی کمپرسور چهارم واحد اهواز (C2R) یکی از مهمترین فعالیت های عمده شرکت به شمار می رود که در منطقه خوزستان پیگیری های لازم جهت تأمین خوراک انجام پذیرفته و این طرح پس از انجام مذاکرات و فعالیت های مهندسی در پایان سال 94 راه اندازی شده است. اجرای این برنامه موجب جبران کمبود خوراک مصرفی می شود که میزان آن در ماه های آتی اعلام خواهد شد. در کنار این برنامه، Revamp واحد Hd، رفع موانع تولید در واحد EG و راه اندازی واحد بازیافت پساب (MBR) که پیشرفت 74 درصدی دارد و طی نیمه دوم سال جاری به بهره برداری می رسد، از جمله مهمترین اقدامات این مجموعه طی سال گذشته به شمار می رود.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی مارون با اشاره به سرمایه گذاری های "مارون" در طرح های توسعه ای شرکت های زیر مجموعه، در این خصوص گفت: فاز اول پروژه شیرین سازی، تفکیک اتان و متانول شرکت پتروشیمی بوشهر که "مارون" مالک 40 درصد آن است، طی بهار سال آینده راه اندازی می شود و طی آن بر اساس برآورد تولید 60 درصدی، حدود 540 هزار تن اتان، یک میلیون تن اتان، 80 هزار تن گوگرد، 95 هزار تن LPG و 50 هزار تن سی تری پلاس تولید می شود.

علاوه بر این مشارکت در پروژه پتروشیمی سلمان فارسی که "مارون" سهامدار 34 درصدی مجموعه مذکور است، یکی دیگر از سرمایه گذاری های آن است که در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی 38 درصدی و شروع عملیات اجرایی درصدد گشایش اعتبارات LC جهت دریافت فاینانس 220 میلیون دلاری از بانک توسعه صادرات می باشد.

شریف موسوی افزود: پروژه پتروشیمی ایلام، راه اندازی فاز اول پروژه تولید 15 هزار تن در سال انواع کامپاند های پلیمری مهندسی در شرکت زیر مجموعه تازه تأسیس "مارون" یعنی شرکت آمیزه های پویا پلیمری در کنار راه اندازی فاز اول واحد کامپاندینگ شامل تولید 60 هزار تن انواع کامپاند های پلیمری از جمله سایر طرح های سرمایه گذاری "مارون" به شمار می رود که پیش بینی می شود تا دو پروژه مذکور طی نیمه دوم سال جاری به بهره برداری برسد.

وی همچنین به طرح های توسعه ای در دست اجرای شرکت پتروشیمی مارون اشاره کرد و ابراز داشت: تولید 36 هزار تن اتو کسیلات در سال، REVAMP واحد های OL و C2R و نیز طرح های خوراک را می توان از جمله مهمترین طرح های توسعه ای شرکت نام برد.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی مارون در خصوص دستاورد های این مجموعه گفت: از مهمترین دستاورد های "مارون" می توان به مواردی همچون کسب رتبه 34 از نظر فروش، رتبه 9 از نظر شاخص ارزش افزوده، رتبه 3 از نظر بازدهی فروش، کسب مقام اول در بهره وری در بین شرکت های پتروشیمی در ششمین جشنواره بهره وری و ... اشاره کرد.

شریف موسوی در خاتمه به وضعیت سهام شرکت پتروشیمی مارون در بازار سرمایه اشاره کرد و اظهار داشت: سهام این مجموعه پتروشیمی طی سال 94 نسبت به سایر شرکت های هم گروه کمترین افت ارزش را داشته و از نظر ارزش بازار در بازار فرا بورس رتبه اول و در کل بازار سرمایه رتبه دوم را در اختیار دارد. علاوه بر این، ارزش سهام شرکت طی سال 94 نسبت به سال 93 با رشد همراه بوده است و در حالی متوسط کاهش فروش محصولات تولیدی "مارون" طی دوره مذکور در بین 11 شرکت پتروشیمی هم گروه پنج درصد محاسبه می شود که متوسط میزان کاهش فروش در صنعت پتروشیمی 11 درصد بوده است.

· گزیده اطلاعات شرکت اصلی و گروه:

مهمترین اقدامات، دستاورد ها و طرح های توسعه ای مارون / اعلام رکورد تولید یکی از واحد ها در آینده ای نزدیک

· گزیده اطلاعات سرکت اصلی (پتروشیمی مارون):

مهمترین اقدامات، دستاورد ها و طرح های توسعه ای مارون / اعلام رکورد تولید یکی از واحد ها در آینده ای نزدیک

· عملکرد شرکت در سال مورد گزارش:

مهمترین اقدامات صورت گرفته به منظور بهره وری و افزایش ظرفیت تولید در واحد های تولیدی مجتمع عبارتند از:

1- شروع به کار پروژه افزایش ظرفیت واحد HPDE و انجام فاز اول اجرایی آن در جهت افزایش تولید واحد

در راستای افزایش ظرفیت واحد HDPE کلیه خرید ها به اتمام رسید همچنین بخش اعظم کار که افزایش ظرفیت واحد را میسر می گرداند تکمیل و در فرایند تولید قرار گرفت. در بخش تکنولوژی ACP مطالعات Review Of Basic و Detail Engeneering نیز به اتمام رسیده است.

2- پروژه Wax Recovery و خرید Flaker

پروژه Wax Recovery و خرید Flaker نیز در فاز اجرایی قرار گرفت. Wax Recovery که مدت ها به واسطه مسائل طراحی و عدم ارتباط با صاحب لیسانس واحد از سرویس خارج بود به کمک کارشناسان داخلی مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت. کلیه تجهیزاتی که به منظور افزایش کارایی این بخش مورد نیاز بود در حال خریداری و تهیه پاسخ از طرف سازندگان و تأمین کنندگان قطعات است. بعد از تکمیل این بخش نیز منظور افزایش ارزش افزوده Wax خرید Flaker به منظور Flaker کردن Wax (افزایش قیمت، بهبود کیفیت، حمل با کیفیت) با شرکت PLAMIX کره در حال انجام است.

3- نصب تجهیزات پروژه تصفیه پساب که اهم اقدامات صورت پذیرفته عبارت است از:

الف) صدور ایندنت جهت خرید کابل ها و تابلو های برق (مسائل فنی در حال انجام است)

ب) نصب کلیه پمپ های پروسسی و دوزینگ

ج) نصب کلیه بلوور ها

د) انجام حدود 95 درصد لوله کشی های فلزی

ه) خرید تمامی متریال غیر فلزی شامل UPVC و PE

و) پیگیری و خرید کلیه آنالایزر ها

4- سفارش سیستم کنترل بویلر های 30*2 تنی در جهت در سترس بودن بخار MPS و استفاده در صورت لزوم

این بویلر ها با توجه به نیاز مجتمع به بخار برای راه اندازی واحد EO/EG خریداری و نصب گردیده و سیاست خریداران برای رفع نیاز سریع و برای مدت محدود بوده است. به روز نمودن سیستم کنترل آن همراه با تعویض برنر ها ضمن کاربری و اپراتوری آسان تر آن منجر به کاهش مصرف سوخت (به میزان 10 درصد) و کاهش آلایندگی محیط زیست خواهد شد.

5- خرید چیلر 5 واحد EO/EG جهت استفاده بهینه از آب چیلر در جهت حفظ ظرفیت تولید واحد

خرید چیلر پنجم و استقرار آن در محل واحد EO/EG به اتمام رسید. بقیه موارد تکمیلی جهت راه اندازی آن در زمان OverHaul میسر خواهد بود.

6- جرای خط 18"- HPS جهت دریافت بخار از پتروشیمی فجر در موارد اضطراری

با اجرای خط مذکور و تأمین متریال AlloySteel توانستیم در مواقع اضطرای با دریافت بخار از شرکت پتروشیمی فجر از ShoutDown واحد و نیز آسیب رساندن به کوره های الفین جلوگیری نماییم. (اجرای خط انجام شده است و نصب SHUT OFF VALVE مربوط در OVERHUAL انجام می گیرد.

7- پیگیری جهت اخذ پروانه بهداشتی صنعتی جهت محصولات پلیمری

به دلیل این که محصولات پلیمری واحد HD و PP شرکت در راستای تولید ظروف یکبار مصرف مواد غذایی، دارویی و همچنین اسباب بازی کودکان مورد استفاده قرار می گیرد، شرکت در سال 1392 جهت اخذ پروانه بهره برداری بهداشتی تولید این محصولات از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اقدام نمود که هم اکنون در مرحله اخذ این پروانه می باشد. با توجه به نظر معاونت غذا و دارو و مبنی بر داشتن پروانه بهداشتی برای شرکت های تولید کننده کیسه های F.F.S این مهم در حال پیگیری می باشد.

8- تأمین تجهیزات و تعمیرات برنامه ریزی شده کوره های واحد الفین (کوره های 5 و 6 و 7 در سال 94 RECOIL گردیدند.

9- پروژه تسفیه پساب، اتمام بخش سیویل و شروع نصب مکانیکی

10- اقدان در جهت تأمین و نصب سیلوی پودر در واحد HD به منظور پایداری تولید

نصب سیلو پودر به منظور افزایش قدرت عملیاتی واحد در زمان هایی که بخش اکسترودر با مشکل مواجه می شود به اتمام رسید.

11-اقدام در جهت نصب گارد در خصوص واحد های HD و PP به منظور جذب آب و سموم از خوراک ورودی به واحد های مذکور (تجهیزات گارد واحد PP در حال خرید می باشد)

نصب و راه اندازی گارد نا خالصی های اتیلن واحد HDPE به اتمام رسید که نقش بسزایی در تثبیت کیفیت اتیلن در زمان هایی که واحد اولفین از لحاظ کیفی دچار مشکل می شود، دارد.

· برخی از افتخارات شرکت در سال 1394:

1- انتخاب شرکت به عنوان صادر کننده نمونه استان خوزستان برای سومین سال پیاپی

2- اخذ رتبه 34 ام در بین یکصد شرکت برتر کشور به انتخاب سازمان مدیریت صنعتی با یک رتبه صعود

3- کسب رتبه نهم در رتبه بندی شرکت های برتر کشور از نظر شاخص ارزش افزوده به انتخاب سازمان مدیریت صنعتی و با یک رتبه صعود

4- کسب رتبه سوم در رتبه بندی شرکت های برتر کشور از نظر شاخص بازدهی فروش به انتخاب سازمان مدیریت صنعتی

5- کسب مقام اول در بین شرکت های پتروشیمی در ششمین جشنواره بهره وری

6- کسب لوح تقدیر در تجربیات موفق بهره وری در کلیه صنایع و معرفی به عنوان یکی از 20 شرکت برتر در سطح ایران

7- حضور در همایش جایزه تعالی صنعت پتروشیمی وکسب تقدیر نامه 5 ستاره برای شرکت پتروشیمی مارون با چندین پله صعود نسبت به سال های پیش در حوزه های مختلف.

8- انجام ممیزی مراقلتی سالیانه خارجی در تاریخ های 12 الی 94.11.14 توسط شرکت AGS و تمدید موفقیت آمیز گواهینامه های ISO31000- ISO27001- ISO50001- ISO10002- OHSAS18001- ISO14001.2015- ISO9001.2015 برای یک سال آینده

9- اخذ استاندارد مدیریت ریسک ISO31000 و استاندارد امنیت اطلاعات ISO27001 و استاندارد کیفیت آزمایشگاه ISO16017025

· سرمایه و ترکیب سهامداران:

سرمایه شرکت در بدو تأسیس مبلغ پنج میلیون ریال (شامل تعداد 5.000 سهم، به ارزش اسمی هر سهم 1.000 ریال) بوده که طی چند مرحله به شرح ذیل به مبلغ 4.000 ریال (شامل تعداد 4.000.000 سهم به ارزش اسمی هر سهم 1.000 ریال) در پایان سال مالی منتهی به 1394.12.29 می باشد.

مهمترین اقدامات، دستاورد ها و طرح های توسعه ای مارون / اعلام رکورد تولید یکی از واحد ها در آینده ای نزدیک

· اسامی و تعداد سهامداران:

سهامداران شرکت در پایان سال مالی منتهی به 1394.12.29 به شرح جدول ذیل می باشد:

مهمترین اقدامات، دستاورد ها و طرح های توسعه ای مارون / اعلام رکورد تولید یکی از واحد ها در آینده ای نزدیک

· وضعیت معاملات و قیمت سهام:

نماد شرکت در تاریخ 1390.07.17 در بازار فرابورس ایران در گروه تولید مواد و محصولات شیمیایی با نام مارون درج شده و سهام آن برای اولین بار در تاریخ 1390.10.06 در بازار دوم فرابورس مورد معامله قرار گرفته است.

وضعیت سهام شرکت در دوره اخیر به شرح زیر می باشد:

مهمترین اقدامات، دستاورد ها و طرح های توسعه ای مارون / اعلام رکورد تولید یکی از واحد ها در آینده ای نزدیک

· ترازنامه:

مهمترین اقدامات، دستاورد ها و طرح های توسعه ای مارون / اعلام رکورد تولید یکی از واحد ها در آینده ای نزدیک

· صورت سود و زیان:

مهمترین اقدامات، دستاورد ها و طرح های توسعه ای مارون / اعلام رکورد تولید یکی از واحد ها در آینده ای نزدیک


· آدرس وبسایت شرکت:

http://www.mpc.ir


اشتراک گذاری :
ارسال نظر