بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲
با ارایه دو لایحه توسط دولت به مجلس پیشنهاد شد؛

پرداخت 45 هزار میلیارد تومان بدهی دولت به پیمانکاران و بانک ها

لایحه اصلاح قانون بودجه 95 و لایحه برنامه ششم توسعه قرار است امروز یا حداکثر در هفته جاری تقدیم مجلس شود و به همین دلیل تعطیلات تابستانی مجلس نیز به تعویق افتاده تا از این هفته نمایندگان مجلس به مدت سه هفته کاری جلسات علنی داشته باشند.
کد خبر : ۱۶۵۶۴۸
نویسنده :
کیوان فر

دولت امروز یا طی هفته جاری دو لایحه بودجه سال 95 و برنامه ششم توسعه را تقدیم مجلس می کند.

به گزارش بورس نیوز، لایحه اصلاح قانون بودجه 95 و لایحه برنامه ششم توسعه قرار است امروز یا حداکثر در هفته جاری تقدیم مجلس شود و به همین دلیل تعطیلات تابستانی مجلس نیز به تعویق افتاده تا از این هفته نمایندگان مجلس به مدت سه هفته کاری جلسات علنی داشته باشند.

بر این اساس با توجه به رد لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه از سوی شورای نگهبان، اصلاحیه قانون بودجه سال 95 در حالی به مجلس ارایه می شود که یکی از پیشنهادات دولت در این اصلاحیه این است که دولت اجازه داشته باشد اوراق قرضه و اوراق مالی اسلامی را به فروش برساند و بدهی بانک‌ها را پرداخت کند که این امر باعث افزایش سرمایه بانک‌ها می‌شود. این تبصره البته در بودجه سال 95وجود داشت، اما به تصویب نرسیده بود؛ از همین رو دولت آن را مجدداً در اصلاحیه خود پیشنهاد داده است.

همچنین ‌پیشنهاد دیگر دولت این است که به منظور اصلاح صورت‌های مالی و افزایش تسهیلات دهی بانک‌ها، دولت اجازه داشته باشند مازاد حاصل از ارزیابی خالص دارایی های خارجی بانک مرکزی را به حساب خزانه و به عنوان بدهی دولت به بانک مرکزی محاسبه کند.

همچنین پیش بینی می‌شود بخشی از بدهی‌های دولت تهاتر شود تا دولت به بانک‌ها بدهی نداشته باشند. در این اصلاحیه 45 هزار میلیارد تومان پیشنهاد دولت برای پرداخت بدهی پیمانکاران و بانک هاست که اگر تصویب شود در شکستن رکود اقتصادی و بهبود شرایط اقتصادی کشور مفید و موثر خواهد بود.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۸
دولت بدهی‌اش به بانک ملی را از طریق تسعیر نرخ ارز ماست مالی کرد! حالا هم از جیب مردم بدهی اش به بقیه بانکها را میدهد!! خرج که از کیسه مردم بود، حاتم طایی شدن آسان بود!! در عجبم که بدهی به پیمانکاران را چگونه میخواهد رفع و رجوع کند؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶
دولت باز به بانک ها پول میده که برن بیشتر بنگاه داری کنن باباجان من اول انها را کنترل کن بعد پول بده

واعظی: بانک‌ها به جای وام‌دهی به شرکت‌های خصوصی، رقیب آن‌ها شده‌اند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰
انتشار اوراق خزانه و صکوک