بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱
شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند شرکت صنایع نخ خمین را آگهی کرده و در نظر دارد اموال و دارایی های منقول و غیر منقول متعلق به خود را بصورت یکجا از طریق مزایده عمومی واگذار کند. قیمت پایه این عرضه حدود 399 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است. خریدارانی برای خرید این دارایی اعلام آمادگی کرده اند و "واتی" نیز پیگیر این امور می باشد، همچنین فروش دارایی هایی همچون شرکت کارخانجات ریسندگی و بافندگی فومنات، شرکت ریسندگی خاور و کارخانجات مخابراتی ایران را نیز در دستور کار داریم
کد خبر : ۱۶۵۷۶۲
نویسنده :
یارمحمدی

شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند از ابتدای تیر ماه سال جاری همراه با اخبار و شایعات متفاوتی در خصوص پروژه های بزرگ و ارزشمند این مجموعه با صف خرید همراه می باشد. در همین ارتباط به سراغ مدیران این مجموعه رفتیم تا از آخرین اطلاعات و برنامه های شرکت اطلاع یابیم.

معاون سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز در خصوص برنامه های این مجموعه عنوان کرد: یکی از مهمترین پروژه های شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند احیای اراضی 450هکتاری هشتگرد فراسا می باشد، که نقل و انتقال این زمین از بانک صنعت و معدن به یکی از زیر مجموعه های "واتی" به قیمت اسمی صورت گرفت و در حال حاضر آتیه دماوند به جد این پروژه را پیگیری می کند. در همین راستا طرحی برای کارکردهای آتی سایت ارائه شده است.

حسین نراقی در ادامه افزود: تجدید ارزیابی این زمین در سال 94 انجام شد که اطلاعات مربوط به آن نیز در صورت های مالی شرکت در سامانه کدال منتشر شده است و طبق این اطلاعات ارزش آن حدود 245 میلیارد تومان بر مبنای قیمت زمین هر متر ۵۰ هزار تومان با کاربری صنعتی برآورد شد و ارزش کارکردهای آتی آن لحاظ نشده است.

وی تأکید کرد: این مورد به جد در حال پیگیری است و در این رابطه با استاندار البرز، آقایان مهندس نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، دکتر ترکان و مهندس آخوندی وزیر راه و شهرسازی مذاکراتی صورت گرفته تا این طرح کلید بخورد، با آنکه بهره برداری از این پروژه ملی در آینده نزدیک صورت نمی گیرد اما کارکردهایی که این پروژه در آینده دارد بسیار مثبت و ارزشمند می باشد و بازخوردهای خوبی خواهد داشت.

نراقی در خصوص برنامه "واتی" برای فروش دارایی ها موجود در پرتفوی شرکت گفت: شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند شرکت صنایع نخ خمین را آگهی کرده و در نظر دارد اموال و دارایی های منقول و غیر منقول متعلق به خود را بصورت یکجا از طریق مزایده عمومی واگذار کند. قیمت پایه این عرضه حدود 399 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است. خریدارانی برای خرید این دارایی اعلام آمادگی کرده اند و "واتی" نیز پیگیر این امور می باشد، همچنین فروش دارایی هایی همچون شرکت کارخانجات ریسندگی و بافندگی فومنات، شرکت ریسندگی خاور و کارخانجات مخابراتی ایران را نیز در دستور کار داریم که در صورت حضور خریدار و انجام عرضه این دارایی ها بر سود تلفیقی شرکت اثر مثبت خواهد داشت.

این مقام مسئول در رابطه با دیگر برنامه های "واتی" توضیح داد: طرح دیگری که "واتی" مالکیت 20 درصدی آن را در اختیار دارد، پروژه گسترش انرژی آتیه است که فرآیند تسهیلات مورد نیاز آن از صندوق توسعه ملی تکمیل شده و احتمال بهره برداری از آن تا پایان سال 95 وجود دارد و آثار سود و زیانی آن در بودجه سال مالی آتی لحاظ خواهد شد.

علاوه بر این برنامه ها طبق گفته های وی، این شرکت و شیران در قالب یک کنسرسیوم در پروژه ارزیابی سرمایه گذاری مخازن نفتی جاسک نیز شرکت کرده که از بین 50 شرکت، هشت شرکت به مرحله ارزیابی راه یافته اند.

این مقام مسئول در خاتمه در رابطه با برنامه افزایش سرمایه شرکت گفت: مرحله دوم افزایش سرمایه "واتی" از 300 مبلغ 450 میلیارد تومان نیز در سال جاری انجام خواهد شد و با ورود نقدینگی جدید به شرکت پرتفوی مجموعه متنوع شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار بورس نیوز مبنی بر اینکه آیا NAVبیش از 1000 تومان "وآتی" که توسط تحلیلگران بازار سرمایه بیان می شود را قبول دارید یا خیر؟ اظهار داشت: با توجه به پروژه ها و برنامه های شرکت که در دست انجام است این رقم چندان هم دور از انتظار نیست.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳
آخه اینم شد بورس بازار شده فقط خودرویی اونهم بیشتر سایپا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
قبلا درسایت بورس 24یک عده سهم آتی راخیلی تبلیغ مکردند که شیران راخواهد فروخت طوفان به پا خواهد کرد غیرو ...من هم این سهم را داشتم لذابه امور سهام اش زنگ زدم وقضایاراپرسیدم گفتند ممکن است شیران را بفروشد ولی پول حاصل ازفروشش را تقسیم نمیکند شاید یک سهام دیگری بخرد لذا من سهم را فروختم آنهایی که نگهداشتند قیمت سهم به شدت کاهش پیدا کرد متضرر شدند وآتی شیران را نفروخت دوستان مجترم مواظب باشند توسط یک عده دلال وحقوقی حیله گر ضرروزیان نکنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
اینا رو اون موقع که حق تقدم ها رو 50 تومان حراج میکردن نمیدونستن؟! همون موقع میومدن شفاف سازی میکردن.
ناشناس
GERMANY
يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
قیمت نخ طلای خمین 10میلیارد تومان هم نیست سهامداران مواظب باشند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
جناب نراقی ای کاش یادی می کردید از سهامداران پر تلاش واتی که پیگیر زمین فراسا شدند تا شاید سهم رشد کند و تقدم های مردم را مفت حراج نکنید ، عنایت بانک صنعت و معدن نبود پیگیری آنها بود ولی شما تاکید می کنم خود شما و دوستانتان نگذاشتید سهم رشد کند و تقدم ها را مفت حراج کردید و حالا سهم را بیش از 150% رشد دادید .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵
ذوب 25000 هکتار زمین دارد 50 برابر وآتی