بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵
به نظر می رسد علاوه بر اوراق مشارکت که نرخ سود انواع اوراق در ابلاغیه جدید بانک مرکزی به 18 درصد کاهش یافته، صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری هستند. صندوق هایی که بخش عمده ای از نقدینگی در اختیار خود را به خرید اوراق مشارکت اختصاص می دهند تا بتوانند در پایان سر رسید اوراق بازدهی تضمین شده ای را به سرمایه گذاران اعطا کنند.
کد خبر : ۱۶۵۸۵۲
نویسنده :
جمشیدی

سپرده گذاری در بانک ها همواره یکی از راههای موجود برای برای سرمایه گذاران ریسک گریز جهت کسب سود مطمئن به شمار می رود و این بازار طی برهه ای از زمان در شرایط رقابت بانک ها برای اعطای بالاترین نرخ سود سپرده ها با استقبال قابل توجه سرمایه گذاران مواجه شد و خیل عظیمی از نقدینگی به سمت این بازار سوق یافت. در مقابل اما با ابلاغ دستورالعمل کاهش نرخ سود بانکی به 15 درصد رفته رفته جذابیت سرمایه گذاری در بازار پول کاهش یافت و سرمایه گذاران ریسک گریز در صدد بازار امن جایگزین برای سرمایه گذاری و کسب سود تضمین شده برآمدند.

بر اساس گزارش بورس نیوز، در این شرایط به نظر می رسد علاوه بر اوراق مشارکت که نرخ سود انواع اوراق در ابلاغیه جدید بانک مرکزی به 18 درصد کاهش یافته، صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری هستند. صندوق هایی که بخش عمده ای از نقدینگی در اختیار خود را به خرید اوراق مشارکت اختصاص می دهند تا بتوانند در پایان سر رسید اوراق بازدهی تضمین شده ای را به سرمایه گذاران اعطا کنند. از این رو، در این گزارش بازدهی صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت طی یک ماه اخیر مورد بررسی قرار گرفته است تا عملکرد مدیران این صندوق ها در دوران روند نزولی بورس مورد ارزیابی قرار بگیرد.

بر اساس اطلاعات موجود، طی یک ماه اخیر از میان 47 صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت صندوق نیکوکاری متعلق به شرکت کارگزاری سهم آشنا بازدهی مثبت 5.8 درصدی را بدست آورده و به عنوان پر بازده ترین صندوق مطرح می شود. بعد از آن صندوق نیکوکاری پرسپولیس با کسب بازدهی مثبت حدود پنج درصدی و با در اختیار داشتن دارایی نقد 59 درصدی در ردیف دوم قرار می گیرد و جایگاه سوم نیز به صندوق ره آورد آباد مسکن با تحقق بازدهی مثبت 3.5 درصدی اختصاص می یابد.

بازدهی صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت طی یک ماه اخیر:

علاوه بر این، صندوق هایی همچون گنجینه الماس پایدار، امین آشنای ایرانیان، نگین رفاه، پاداش سرمایه بهگزین، توسعه گروه نیکی، نیکوکاری حافظ، نیکوکاری دانشگاه الزهرا و کاریزما بازدهی مثبت بین دو تا سه درصدی را در سرمایه گذاری های یک ماهه اخیر خود به ثبت رساندند و مابقی صندوق ها بازدهی مثبت کمتر از دو درصدی را به تحقق رساندند. در این میان تنها یک صندوق بازدهی منفی بدست آورده که عمر فعالیت آن حدود یک سال است و بازدهی منفی 1.5 درصدی را محقق کرده است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر