بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵
با بررسی بازدهی یکسال گذشته صنایع

خوش شانس ها و بد شانس های بازار سرمایه مشخص شدند

گروه سیمان طی یک سال گذشته از اواخر تیر ماه سال گذشته تاکنون خلاف جهت کلی بازار و اکثراً صنایع با بازدهی منفی 1.15 درصدی همراه شده، در حالی که از میان بیش از 33 صنعت فعال در بازار 27 گروه، بازدهی مثبت یا بالاتر از 3 درصد داشته و از طرفی بازدهی کل صنایع نیز طی مدت مذکور بیش از 14 درصد رقم خورده است.
کد خبر : ۱۶۵۸۷۶
نویسنده :
یارمحمدی

طی یکسال گذشته از میان 43 گروه فعال در بازار سرمایه تنها 6 گروه با درصد بازدهی منفی همراه شده اند، این در حالی است که میانگین بازدهی کل صنایع مثبت و در محدوه 14.6 درصدی قرار دارد.

به گزارش بورس نیوز، گروه سیمان طی یک سال گذشته از اواخر تیر ماه سال گذشته تاکنون خلاف جهت کلی بازار و اکثراً صنایع با بازدهی منفی 1.15 درصدی همراه شده، در حالی که از میان بیش از 33 صنعت فعال در بازار 27 گروه، بازدهی مثبت یا بالاتر از 3 درصد داشته و از طرفی بازدهی کل صنایع نیز طی مدت مذکور بیش از 14 درصد رقم خورده است.

بر این اساس، طبق اطلاعات موجود در جدول زیر صدرنشین جدول بیشترین بازدهی مثبت، گروه ابزار پزشکی با بازدهی 419 درصد با تک نماد "آکنتور" که سال گذشته رشد قابل توجهی از محدوده کمتر از هزار تومان به حدود 8 هزار تومان داشت، می باشد. رتبه دوم جدول گروه سایر حمل و نقل با بازدهی 270 درصدی و پس از آن نیز گروه محصولات چوبی با 213 درصد بازدهی مثبت در رتبه سوم جدول قرار گرفت.

این بازدهی های قابل توجه در حالی اتفاق افتاد که 3 گروه محصولات کاغذی، تجارت عمده و خرده فروشی و فرآورده های نفتی به ترتیب افت های 71 درصد، 21 درصدی و 16 درصدی را برای سهامداران خود رقم زدند. جایگاه صنعت سیمان در این جدول رتبه ششم با کسب بازدهی منفی 1.15 درصدی می باشد.

خوش شانس ها و بد شانس های بازار سرمایه مشخص شدند
خوش شانس ها و بد شانس های بازار سرمایه مشخص شدند


این بازدهی های منفی در روزهای خوش بازار سرمایه گذاران این صنایع را بی رمق و به بد اقبال ترین سهامداران بدل کرده است.

بر اساس این گزارش پس از تعطیلات عید نوروز و آغاز سال مالی جدید خبرهای مختلفی در خصوص گروه های فعال در بازار مطرح شد که برخی از آنها بلافاصه از سوی مسئولین مربوطه تکذیب شد، از بین این اخبار می توان به گفته های مسئولین شرکت ها و انجمن صنفی سیمان اشاره کرد. بطوریکه در فرودین ماه سال جاری از سوی انجمن صنفی کارفرمایان سیمان اعلام شد که قیمت گذاری سیمان به فعالان این صنعت واگذار شده و پس از انجام بازنگری دست کم 14 تا 15 درصد افزایش بها در محصولات سیمان در تیر ماه سال جاری صورت خواهد پذیرفت که طی هفته گذشته نیز موافقت معاون اول رئیس جمهور با این افزایش نرخ رسانه ای شد ولی با گذشت چند روز این خبر تکذیب شد و فعالان این صنعت افزایش نرخ 15 درصدی را دور از انتظار قلمداد کردند، به نظر می رسد در صورتی که این روند بلاتکلیفی و ابهام در این گروه ادامه دار باشد ارزش شرکت های سیمانی که به ارزش اسمی نزدیک شده، به کمتر از آن تنزل خواهد یافت.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر