بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱
شرکت کارگزاری نهایت نگر عنوان کرد:

جذابیت های "ونیکی"

رفتار قیمت هر سهم سرمایه گذاری ملی ایران با نماد ونیکی را مشاهده می‌کنید. قیمت در موج صعودی خود ظرف مدت 58 روز از قیمت 102 تومان تا محدوده 210 تومان رشد کرده و یک بازدهی 105 درصدی را از خود به جای گذاشته است.
کد خبر : ۱۶۶۰۲۸
اصلاح قیمت ها در ۴ ماهه اخیر، نمودار قیمت بسیاری از شرکت‌ ها را به لحاظ تکنیکی در وضعیت مناسبی قرار داده است. برای امروز به سراغ تحلیل نمودار شرکت سرمایه گذاری ملی ایران از همین زاویه پرداخته ایم.

در تصویر زیر رفتار قیمت هر سهم سرمایه گذاری ملی ایرانبا نماد معاملاتی "ونیکی" را مشاهده می نمایید. همان طور که نشان داده شده است، قیمت در موج صعودی خود ظرف مدت 58 روز از تراز 102 تومان تا محدوده 210 تومان رشد نموده و یک بازدهی 105 درصدی را از خود به جای گذاشته است.

بنابه گزارش شرکت کارگزاری نهایت نگر، بعد از آن اما قیمت شروع به اصلاح این حرکت نموده و در مدت 72 روز به سطح 150 تومان رسیده است و قریب به 30 درصد از حرکت رفته را برگشته است. همانطور که مشاهده می کنید، در این نمودار زمان صعود بسیار کمتر از زمان نزول بوده است، لذا حرکت صعودی را می توان یک موج پیشرو و حرکت نزولی را یک موج اصلاحی در نظر گرفت که اکنون با توجه به قرار گرفتن قیمت بر روی خط میانی چنگال اندور و تراز 61.8 درصد فیبوناچی ریتریسمنت به نظر می رسد قیمت به انتهای موج اصلاحی خود نزدیک شده است و انتظار می رود به زودی از این محدوده شاهد رشد قیمت سهم باشیم. همچنین قیمت سهم با رسیدن به این محدوده موجب گردید که NAV سهم در محدوده 53% قرار بگیرد که این موضوع، خرید در این محدوده را بسیار جذاب می نماید.

جذابیت های

اما رفتار میانگین های ایچیموکو (تنکن سن و کیجن سن) نشان می دهد هنوز خریدار قوی در سهم وجود ندارد چرا که قیمت در زیر تمام میانگین های خود قرار دارد. صعود قیمت به بالای میانگین های کوتاه و میان مدت و همچنین عبور میانگین کوتاه مدت از میان مدت می تواند نشانه ای از قدرت گرفتن خریداران و شروع رالی صعودی مورد نظر باشد.

جذابیت های

در صورت صدور سیگنال، به محاسبه حد سود و حد زیان و ریسک به ریوارد معامله خواهیم پرداخت.

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از دیگر تحلیل های کارگزاری نهایت نگر بهره مند شوید:

http://www.ershan.ir/analysis/latest

تحلیلگر: مجید حصاری

اشتراک گذاری :
ارسال نظر