بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴
با موافقت مجمع عمومی فوق العاده با افزایش 100 درصدی سرمایه رقم خورد

مهر تایید مجمع عمومی بر عملکرد بورس کالای ایران

در مجمع عمومی عادی سالانه این بورس که صبح روز دوشنبه 28 تیر در محل مرکز همایش های رازی برگزار شد،‌ پس از ارائه گزارش هیات مدیره برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 94 و تشریح اهم اقدامات و عملیات توسعه ای بورس توسط دکتر حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران ، گزارش صورتهای مالی شرکت توسط حسابرس مستقل و بازرس قانونی ، ارائه و اعلام شد که وضعیت مالی شرکت بورس کالای ایران، در تاریخ 29 اسفند 94 و عملکرد مالی و جریان های نقدی آن برای سال مالی منتهی به تاریخ مزبور،‌ از تمام جنبه های با اهمیت،‌ طبق استانداردهای حسابداری مطلوب است.
کد خبر : ۱۶۶۰۶۶
نویسنده :
بورس کالا

با برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بورس کالای ایران،‌ سهامداران بورس کالا عملکرد آن را مورد تایید قرار دادند و مجمع عمومی فوق العاده این بورس نیز، با افزایش 100 درصدی سرمایه بورس کالای ایران موافقت کرد.

به گزارش بورس نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران،‌ ‌ در مجمع عمومی عادی سالانه این بورس که صبح روز دوشنبه 28 تیر در محل مرکز همایش های رازی برگزار شد،‌ پس از ارائه گزارش هیات مدیره برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 94 و تشریح اهم اقدامات و عملیات توسعه ای بورس توسط دکتر حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران ، گزارش صورتهای مالی شرکت توسط حسابرس مستقل و بازرس قانونی ، ارائه و اعلام شد که وضعیت مالی شرکت بورس کالای ایران، در تاریخ 29 اسفند 94 و عملکرد مالی و جریان های نقدی آن برای سال مالی منتهی به تاریخ مزبور،‌ از تمام جنبه های با اهمیت،‌ طبق استانداردهای حسابداری مطلوب است.

در پایان نیز مجمع عمومی عادی سالیانه بورس کالای ایران، با تقسیم 51 ریال سود به ازای هر سهم موافقت کرد. همچنین در مجمع عمومی عادی بورس کالای ایران، موسسه حسابرسی اصول پایه فراگیر نیز به عنوان حسابرس مستقل و بازرسی قانونی و روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی انتخاب شد.

همچنین در مجمع عمومی فوق العاده بورس کالای ایران که بلافاصله پس از مجمع عمومی عادی برگزار شد،‌ مجمع عمومی فوق العاده با افزایش سرمایه شرکت از محل سود انباشته و اندوخته احتیاطی از مبلغ 450 میلیارد ریال به 900 میلیارد ریال ( معادل 100 درصد ) و اصلاح بند 6 از ماده 3 اساسنامه بورس کالای ایران موافقت کرد.

بر اساس این گزارش، مدیرعامل بورس کالای ایران در مجمع عمومی این بورس به رویدادهای نویدبخش این بورس درسال 95 اشاره کرد و گفت: بورس کالا به طور کامل آماده راه اندازی بازار آتی ارز است به طوریکه سامانه معاملات در این زمینه تقویت و قوانین تدوین شده و همچنین معاملات آزمایشی قرارداد آتی ارز در جریان است.

وی افزود: راه اندازی صندوق های کالایی نیز در دستور کار قرار دارد که در انتظار مجوزهای سازمان بورس و اوراق بهادار است و این صندوق های کالایی بر روند تامین مالی صنایع و توسعه معاملات اوراق بهادار مبتنی بر کالا تاثیر شایانی خواهد داشت.

وی به رونق معاملات محصولات کشاورزی در بورس کالا با توجه به اقدامات انجام شده و مصوبات هیات دولت گفت: طبق صحبت های وزیر جهاد کشاورزی از اول مرداد ماه سالجاری عرضه معامله کل محصولات کشاورزی اساسی کشور در بورس کالا صورت خواهد گرفت.

وی سپس گفت: بزودی معامله سهام شرکت بورس کالای ایران در بازار اول فرابورس انجام خواهد شد. دکتر سلطانی نژاد در ادامه در مجمع عمومی این بورس با اشاره به فضای کسب و کار کشور در حوزه محصولات صنعتی، پتروشیمی و کشاورزی گفت: در حوزه بازار فیزیکی راهبردهای بورس کالای ایران در سال 94 ، نویدبخش تاثیرگذاری هرچه بیشتر کارکردهای این شرکت در رشد و توسعه اقتصاد ایران بود. وی با بیان پیگیری‌های مکرر قانونی و اجرایی و اعمال سیاست‌های مناسب بورس کالا در‌جهت حفظ محصولات پتروشیمی در بازار فیزیکی گفت: در سال 94 ما شاهد افتتاح رسمی معاملات گواهی سپرده کالایی در بورس کالای ایران و انجام معاملات گواهی سپرده کالایی ذُرت و جو دامی با حجم تقریبی 190 هزارتن و ارزشی برابر با 1,192 میلیارد ریال در استان خوزستان بودیم که موفقیت آمیز بود و منجر به تصمیم دولت مبنی بر عرضه کل ذرت و جوی تولیدی کشور در سال جاری شد. وی سپس گفت : افزایش بیش از 6 برابری حجم معاملات گروه محصولات کشاورزی نسبت به سال قبل به مقدار 764 هزارتن؛ افزایش تقریباً 6 برابری حجم معاملات ذرت به مقدار 513 هزارتن؛ افزایش 2.7 برابری حجم معاملات شکر به مقدار 142 هزارتن و افزایش 2.4 برابری حجم معاملات برنج به مقدار 22 هزارتن از دستاوردهای بورس کالا در حوزه محصولات کشاورزی بود.

وی سپس با اشاره به راه‌اندازی سامانه الکترونیکی صدور گواهی سپرده کالایی و راه‌اندازی معاملات گواهی سپرده سکه طلای بهار آزادی گفت: در حوزه بازار مشتقه طی سال گذشته مجموعه اقدامات راهبردی را در دستور کار خود قرار داد که از جمله آنها می توانم به 7 نوبت انتشار اوراق سلف موازی استاندارد و تامین مالی برابر با 6,764 میلیارد ریال از این طریق برای شرکتهای تولیدی اشاره کنم. وی سپس افزود: انجام معامله برروی 1,695,890 قرارداد آتی ، راه‌اندازی فاز اول پروژه 24 ساعته شدن معاملات آتی تا ساعت 19:00و فراهم کردن مقدمات راه‌اندازی قراردادهای آتی ارز و صندوق‌های سرمایه‌گذاری کالایی از دیگر اقدامات راهبردی بورس کالا در این زمینه بود. مدیرعامل بورس کالای ایران با اشاره به انجام معامله بر روی 23 میلیون تن کالا در تالارهای مختلف خاطرنشان کرد: پذیرش 100 مجوز برای فعالیت های جدید کارگزاران ،پذیرش 61 کالای مشابه مشتمل بر 57 کالای تولید داخلی و 4 کالای وارداتی در بازار معاملات کالای فیزیکی و پذیرش تعداد سه کالای جدید تولید داخل از جمله فعالیت های مهم بورس کالا در حوزه عملیات و نظارت در سال 94 بود. وی با اشاره به پذیرش تعداد 34 کالا از 22 شرکت تولیدکننده داخلی و یک شرکت خارجی در بازار فرعی و تدوین استاندارد ملی سیستم‌های انبارداری به همراه تدوین و به‌روزرسانی استانداردهای کمی و کیفی محصولات کشاورزی افزود: در حوزه فن آوری اطلاعات ارتباطات نیز ارتقای سامانه معاملات آتی به‌منظور انجام معاملات آتی ارز و توسعه سامانه جامع معاملات و یکپارچه‌سازی و تکمیل سامانه مدیریت مشتریان انجام شد و تعداد بانکهای تسویه بورس کالای ایران به بیش از 15 بانک‌ کشور افزایش یافت.

دکتر سلطانی نژاد با اشاره به تقویت و توسعه ارتباطات بین المللی بورس کالا با نهادها و موسسات بین المللی گفت: پیگیری عضویت شرکت بورس کالای ایران در نهادهای بین المللی مرتبط و حضور نمایندگان بازار سرمایه کشورهای مختلف در بورس کالا به منظور بررسی همکاری های دوجانبه از جمله اقدامات بورس کالا در حوزه توسعه همکاری های بین المللی به شمار می رود.

مدیرعامل بورس کالای ایران در پایان با بیان اولویت های سال 95 گفت: راه اندازی سیستم بازاریابی بین المللی، راه‌اندازی معاملات گواهی سپرده کالایی بر روی طلا، پی.وی.سی، محصولات فولادی، ذرت و زعفران از اولویت های کاری بورس کالا در سال جاری است. وی سپس افزود: راه اندازی روش مناقصه در معاملات و اجرای ماده 33 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی برای محصولات ذرت دانه‌ای و جُو‌ دامی در سطح کشور از دیگر اقدامات بورس کالا در سال 95 است. همچنین ما افزایش ساعات معاملاتی بازار قراردادهای آتی ، راه اندازی بورس آتی ارز و ایجاد سامانه محاسبه شاخص قیمت را به همراه راه اندازی بازار معاملات اموال غیرمنقول در بازار فرعی در دستور کار خود داریم.



جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر