بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷
تعرفه واردات تایر سواری که در سال گذشته 26 درصد بود، برای سال جاری با 6 درصد رشد به 32 درصد افزایش یافت. این امر تا حدودی باعث کاهش واردات تایر سواری شد، اما به طور کاهش واردات در سال جاری تنها معلول افزایش این تعرفه نمی باشد.
کد خبر : ۱۶۶۰۹۲
نویسنده :
یارمحمدی

تعرفه واردات تایر که در سال گذشته حدود 26 درصد بود که برای سال جاری با 6 درصد افزایش، به 32 درصد رسید.

عضو کمیته اجرایی و سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران ضمن اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: تعرفه واردات تایر سواری که در سال گذشته 26 درصد بود، برای سال جاری با 6 درصد رشد به 32 درصد افزایش یافت. این امر تا حدودی باعث کاهش واردات تایر سواری شد، اما به طور کاهش واردات در سال جاری تنها معلول افزایش این تعرفه نمی باشد.

مصطفی تنها در ادامه افزود: سال گذشته به دلیل رکود اقتصادی با کاهش شدید تولید در کشور همراه و برای پوشش تقاضا ناچار به افزایش واردات این محصول بودیم، اما در سال جاری با بهبود شرایط تولید نسبتاً افزایش داشته و به همان میزان واردات تایر به کشور کاهش یافته است.

وی گفت: واردات تایر در سال جاری تابع مقررات جدیدی مبنی بر اخذ نمایندگی مجاز از تولید کننده جهت انجام واردات محصولات با کیفیت می باشد تا علاوه بر افزایش کیفیت محصولاتی که به کشور وارد می شود، جلوی واردات کالاهای بی کیفیت چینی گرفته شود و از حادثه هایی که در نتیجه استفاده از این محصولات ایجاد می شود، جلوگیری شود.

تنها افزود: برای واردات تایر و قانون مند کردن آن، لیستی از برندهای معتبر برای واردات تهیه شده که مطابق با استانداردهای کیفی به روز می باشد و کیفیت محصولات را تضمین می کند.

این مقام مسئول در خصوص پیش بینی بازار فروش محصولات تایر عنوان کرد: پیش بینی می کنم با توجه به شرایط صنعت با مشکلات عرضه و تقاضا در سال جاری روبرو نباشیم و تمام تقاضای مورد نیاز کشور را پوشش دهیم و واردات را کنترل کنیم، مگر برای تایرهایی با اندازه ها و شرایط خاص که به تعداد محدود در کشور مورد استفاده قرار می گیرند.

سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران گفت: علاوه بر تمامی این موارد درخواست ممنوع کردن واردات تایرهای بایاس را ارائه کرده ایم، چرا که تولید کننده های داخلی تایر های بایاس به دلیل بالا بودن ظرفیت تولید در کشور نمی توانند محصولات خود را به فروش برسانند.

وی در خاتمه افزود: از مراجع زیربط تقاضا داریم برای طرح های توسعه این صنعت چاره ای بیانیشیند، چرا که صنعت تایر ایران برای اجرای برنامه های خود در جهت توسعه نیاز به خطوط اعتباری و تسهیلات ارزی دارد و گره توسعه این صنعت تنها به دست دولت گشوده می شود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر